Newslive Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Ik krijg net deze informatie van SES. Het was al langer bekend natuurlijk, zoiets maken ze niet een maand van te voren bekend. De uplink naar Astra 3B positie zal voortaan in DBS band (17-18 GHz) gaan, downlink in KU band. Dus geen (of weinig) feeds meer op Astra 3B. This is just a reminder that SES intends to stop station keeping procedures for Astra 3B @ 23.5 East on 31st December 2024. As a result, Astra 3B will begin to go into inclined operation from early next year. To continue to receive reliable service from an inclined satellite both the uplink and downlink antennas will need to have the ability to track the satellites daily movements. These movements will be almost unnoticeable in the early period of inclined operation and become larger later. It is therefore not expected that SES will operate any further standard Occasional Use services for the foreseeable future at 23.5 East after the end of this year. Occasional Use services will continue Astra 2F, Astra 4A and the SES-4 EU/EU beam and our third-party long-term leases. We will also continue to expand our services on Astra 1 Sports during next year and beyond. Dit is slechts een herinnering dat SES van plan is om op 31 december 2024 te stoppen met de procedures voor het bijhouden van stations voor Astra 3B @ 23,5 East. Als gevolg hiervan zal Astra 3B vanaf begin volgend jaar inclinen. Om betrouwbare diensten van een schuine satelliet te kunnen blijven ontvangen, moeten zowel de uplink- als de downlink antennes de dagelijkse bewegingen van de satelliet kunnen volgen. Deze bewegingen zullen in de beginperiode van de inclined operatie bijna onmerkbaar zijn en later groter worden. Daarom wordt niet verwacht dat SES na het einde van dit jaar in de nabije toekomst nog meer standaard Occasional Use diensten zal aanbieden op 23,5 oost. De ongeregelde diensten zullen Astra 2F, Astra 4A en de SES-4 EU/EU-bundel en onze langetermijnleaseovereenkomsten met derden voortzetten. Ook zullen we onze diensten op Astra 1 Sports volgend jaar en daarna blijven uitbreiden.
Codx Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden En waarom kun je Astra 3C niet gebruiken voor feeds (occasional use) ? SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Newslive Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Ik weet de uplink frequenties van Astra 3C niet, misschien is dat al DBS band.
Codx Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden ik ook niet maar omdat ze zo expliciet schrijven dat er geen feeds meer gaan plaats vinden op 23,5 oost, dat lijkt me dan hun eigen keuze toch. Of is er een technische beperking? SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Newslive Geplaatst: 23 minuten geleden Auteur Geplaatst: 23 minuten geleden De uplink frequentie. Nu is dat KU band (meeste SNG's in Europa) en als dat op Astra 3C in DBS band is, dan werkt dat niet. Er waren ook veel storingen op Astra 3B de laatste jaren. Veel feeds zijn daarom al naar Astra 2F verhuisd. Tijdens het zenden viel het signaal soms 3 a 4 dB omlaag, vanwege die storingen. Dat was niet echt handig. Zojuist, Zilverhippie zei: Moet dit nu echt, dergelijke onzinnige vertalingen? Ik heb die vertaling er niet onder gezet, dit doet deze website misschien?
Mrbeam Geplaatst: 8 minuten geleden Geplaatst: 8 minuten geleden 2 uren geleden, Newslive zei: Ik weet de uplink frequenties van Astra 3C niet, misschien is dat al DBS band. Uplink Astra 3C: 17.3-18.1 GHz Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Newslive Geplaatst: 3 minuten geleden Auteur Geplaatst: 3 minuten geleden Aha, bedankt voor de update.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen