Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een technisat multytenne voor ontvangst van 4 satellieten. Nu is er 1 lnb stuk. Zijn ontmandelde  alps die er in steken maar deze zijn niet meer te vinden. Is het mogelijk om er andere lnb’s in te steken?

Geplaatst:

Een andere lnb er in zetten wordt veel te moeilijk. Vroeger kon je ze los kopen maar dat is niet meer. Ik zou een tweedehandse Multytenne kopen en daar een lnb uithalen.

Welke lnb is kapot, de 13, 19,2, 23,5 of 28,2?

Geplaatst:
12 uren geleden, Sprietje zei:

Ik zou een tweedehandse Multytenne kopen en daar een lnb uithalen.

Gewoon een goed werkende gebruikte Multytenne kopen. Scheelt weer met slopen.

Geplaatst:

Ja met hotbird heb ik altijd wel het meeste problemen gehad om te ontvangen. 

19: 100%
28,2: 98%
23,5: 70%
hotbird geen signaal op de meeste zenders

sommige zijn te ontvangen maar enkel bij helder weer. 

• Moderator
Geplaatst:

Is het dan niet tijd voor een grotere schotel?

Of tenminste de masthoek aanpassen waardoor de schotel de Clarke belt beter volgt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dan is die LNB voor de Hotbird niet stuk maar de antenne niet goed genoeg uitgericht, want sommige zijn te ontvangen met helder weer.. dan zal een andere LNB niet veel helpen natuurlijk. Staat die antenne (afhankelijk van waar je woont) exact waterpas?

• Moderator
Geplaatst:

De truuk bij die Digitenne is juist om de schotel iets gekanteld (skew) te plaatsen om de ontvangst te verbeteren.

Dat is hier al eerder aan bod geweest.

Hieronder de uitleg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb de schotel  2,5 graden gekanteld. Ik zal hem nog een beter proberen uit te richten. Maar vorige keer als ik heb uitrichte en de hotbird beter kreeg dan ging de ontvangst van de 23,5 zwaar achteruit. 19 en 28,2 blijven perfect. Veel grotere schotel kan ik niet hangen jammer genoeg. Zijn er mss nog schotels van rond de 50 cm voor ontvangst van deze 4 satellieten?

Geplaatst:
1 uur terug, illusion zei:

Ja met hotbird heb ik altijd wel het meeste problemen gehad om te ontvangen. 

19: 100%
28,2: 98%
23,5: 70%
hotbird geen signaal op de meeste zenders

sommige zijn te ontvangen maar enkel bij helder weer. 

Ja, dan is die lnb niet kapot. Je moet de skew van de schotel goed instellen. Dat kan ik wel voor je uitrekenen als ik weet in welke regio de schotel staat.

Geplaatst: (aangepast)

In Lier moet een Multytenne 5 graden schuin gezet worden om op alle 4 de lnb's optimaal signaal te hebben.

Multytenne 4 graden schuin.png

hoek van 5 graden.png

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen