Racer009 Geplaatst: 12 december Auteur Geplaatst: 12 december 2 minuten geleden, ceesv zei: Aangezien ik geen diseqc instelling zie,rechtstreeks aansluiten op de losse lnb voor de betreffende satelliet. En een TP kiezen die actief is op die satelliet, dat kan ze terug vinden op bijvoorbeeld kingofsat Diseqc 2x1. Sorry maar wat is een TP?
Moderator ceesv Geplaatst: 12 december Moderator Geplaatst: 12 december Wanneer die sat meter diseqc ondersteunt, de juiste diseqc poort selecteren voor je satelliet positie. Een TP is een afkorting voor transponder. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Racer009 Geplaatst: 12 december Auteur Geplaatst: 12 december 40 minuten geleden, ceesv zei: Wanneer die sat meter diseqc ondersteunt, de juiste diseqc poort selecteren voor je satelliet positie. Een TP is een afkorting voor transponder. Ja zo zou ik het gedaan hebben, per lnb zoeken. Maar staan alle parameters goed in de satfinder voor de rest?
Moderator ceesv Geplaatst: 12 december Moderator Geplaatst: 12 december LNB type en de lo en high freq staan goed. Of de diseqc instelling goed staat voor jouw situatie en de en gekozen tp per satelliet actief is zal je zelf moeten controleren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Racer009 Geplaatst: 12 december Auteur Geplaatst: 12 december 53 minuten geleden, ceesv zei: LNB type en de lo en high freq staan goed. Of de diseqc instelling goed staat voor jouw situatie en de en gekozen tp per satelliet actief is zal je zelf moeten controleren. Dank je!
Moderator ceesv Geplaatst: 12 december Moderator Geplaatst: 12 december Ik heb even gekeken op kingofsat, TP1 op astra 1 zal niet werken, die wordt incidenteel gebruikt voor feeds. TP 1 op Astra 2 idem, ook die zal geen signaal geven. Je zal echt een andere tp moeten kiezen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mojo Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december 11 minuten geleden, ceesv zei: TP 1 op Astra 2 idem, ook die zal geen signaal geven. Die is gewoon leeg. Is geen feed transponder You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Racer009 Geplaatst: 12 december Auteur Geplaatst: 12 december 34 minuten geleden, ceesv zei: Ik heb even gekeken op kingofsat, TP1 op astra 1 zal niet werken, die wordt incidenteel gebruikt voor feeds. TP 1 op Astra 2 idem, ook die zal geen signaal geven. Je zal echt een andere tp moeten kiezen. Waarschijnlijk domme vraag maar hoe of welke kies ik die dan?
Moderator ceesv Geplaatst: 12 december Moderator Geplaatst: 12 december Ik ken die sat finder niet, maar ik denk door een ander tp nummer te kiezen of de transponder frequentie en simbolrate te veranderen naar de transponder van je keuze. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
trust Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december 23 uren geleden, Racer009 zei: Waarschijnlijk domme vraag maar hoe of welke kies ik die dan? Door in het sat settings menu met de pijltoets neer , naar de regel TP te gaan en dan met pijltoets naar rechts , een TP te kiezen waarvan de frequentie en symboolrate overeen komen met ontvangbare zenders uit de lijst van kingofsat of dergelijke Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Racer009 Geplaatst: 14 december Auteur Geplaatst: 14 december 15 uren geleden, trust zei: Door in het sat settings menu met de pijltoets neer , naar de regel TP te gaan en dan met pijltoets naar rechts , een TP te kiezen waarvan de frequentie en symboolrate overeen komen met ontvangbare zenders uit de lijst van kingofsat of dergelijke Ok dankjewel!
Racer009 Geplaatst: 14 december Auteur Geplaatst: 14 december Er is beweging... ik denk nog wat beter afstemmen of instellingen bekijken want de 28.2 werkt nog niet. Het is een begin als echte amateur 😊
Racer009 Geplaatst: 15 december Auteur Geplaatst: 15 december Vandaag nog even de instellingen aangepast op de satellietontvanger, nu heb ik een reeks zenders die ik wel ontvang op Astra 28.2 maar andere dan weer niet, zoals ITV4 HD welke toch wel belangrijk is. Zit hier enige logica achter?
Moderator ceesv Geplaatst: 15 december Moderator Geplaatst: 15 december Misschien een oude lijst gebruikt? Er zijn de nodige transponder wisselingen geweest op Astra 2 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Racer009 Geplaatst: 15 december Auteur Geplaatst: 15 december 42 minuten geleden, ceesv zei: Misschien een oude lijst gebruikt? Er zijn de nodige transponder wisselingen geweest op Astra 2 Mocht ik begrijpen wat je zegt het zou helpen 😄 Misschien toch een installateur laten komen want ik als amateur ga niet verder geraken..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen