Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Welk CI module van Canaldigitaal gebruik je een oude of een recente uitvoering?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
16 minuten geleden, AEO zei:

Ik heb de huiskamer tv naar de slaapkamer gebracht en hem daar aangesloten. Probleem blijft, dus er is iets met de tv. Ik heb Sony gebeld, en die wisten blijkbaar van dit soort problemen, want er werd mij gezegd dat er recent een speciale software update was voor dit probleem. Er werd mij ook gevraagd of ik een module gebruikte van Canal+. Daar schijnt het dus ook verband mee te hebben. Ik heb de software update gedaan en nu heb ik toch nog blokvorming te hebben. Op BVN zie ik dat nu niet, dus ik ga een aantal zenders testen die FTA zijn, en dan wel op Astra 1 en 2 en Hotbird. Daar had ik ook lasr van het probleem, maar ik had nooit gedacht dat de module misschien het probleem zou kunnen zijn. Het zal snel blijken, want als ik weer storing heb en de module verwijder, en de storing stopt, dan moet Canal+ maar eens een oplossing gaan zoeken. Wordt vervolgd.

Tja, met deze info kom je wel erg laat dat het alleen de gecodeerde zenders van Canal Digitaal betreft. Ik kan me echt niet voorstellen dat je vandaag pas merkt dat de vrije zenders dit probleem niet hebben.

Geplaatst:

gooi die sony brol buiten en neem samsung.Als PXS technieker kenden we die problemen al lang bij onze klanten dat sony/panasonic slecht samenwerkt met andere dingen en zeker modules. Zelfs na hun updates blijft het harken.

Wil je goedkoper neem dan TCL maar dan heb je eigenlijk verplicht een google account nodig om alles te gebruiken

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

????

@AEO

Dus met de FTA zenders heb je geen problemen?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Geplaatst:

Inmiddels ga ik de module verdenken. De Nederlandse zenders hebben die module helaas nodig. Als ik de tv inschakel, en ik ga naar willekeurig elke zender van Canal+, dan is er niet naar te kijken. Ga ik naar BVN, dan heb ik ook die storing, maar in mindere mate. Ik besloot de Canal+ geïntegreerde module, die nieuwe dus, waar je geen smartcard meer in kan doen, er uit te trekken, en daarna bleef het beeld van BVN stabiel. De software update van Sony heeft niets uitgehaald. Als ik de module weer terug in het slot steek, blijft het beeld van BVN goed, maar zodra ik even naar een andere zender ga, b.v. NPO 1, en ik ga dan terug naar BVN, heb ik daar ook blokvorming, en dan trek ik de module eruit, en dan is de storing weg. Ik blijf het vreemd vinden, omdat ik deze nieuwe module al meer dan een half jaar heb, en ik nergens last van had tot ongeveer een maand geleden. De oude Samsung op de slaapkamer blijft zonder problemen werken, ook met de module erin.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst: (aangepast)

@AEO

En als je die modules verwisseld wat gebeurt er dan?

Als je in de slaapkamer een normale module hebt (waar een kaart in moet) moet je de module inclusief kaart in het ci slot van de tv van de woonkamer douwen.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

• Moderator
Geplaatst:

En is er in het menu een CI hoofdstuk?

Staat daar iets in over een hoge snelheid setting?

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@AEO

Probeer het positief te bekijken:

Als het aan de module ligt heb je in ieder geval een gloednieuwe coax kabel.

Geplaatst:

Er zijn vaak problemen met die cam 803 CI-module met ingebouwde chip. De witte CI-module met losse oranje smartcard werkt probleemloos. Ik gebruik op mijn Samsung-tv's nog gewoon de zwarte CI-module met wereldbol en heb daar geen problemen mee.

Cam 803 CI-module met ingebouwde chip.jpeg

Geplaatst:

Ik zou ook de TV nog vernieuwen. Het kan natuurlijk ook aan het huis liggen🧐

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Ik ga morgen verder kijken naar eventuele instellingen voor de module. Ik heb slechts deze module, want in de slaapkamer had ik behalve BVN geen andere Nederlandse kanalen ingesteld. Dat heb ik nu dus wel gedaan, en daar werkt de module probleemloos. Blijft het een rare zaak, want ik heb de nieuwe module al een half jaar zonder dat die problemen gaf in de huiskamer. Ik ga morgen wel even kijken, en anders ga ik Canal+ lastigvallen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

11 minuten geleden, AEO zei:

Ik heb slechts deze module

Ok , dus je hebt geen normale witte Ci+ module?

En ook geen smartcard?

Je kunt van mij een normale witte Ci+module lenen, ik heb ook nog smartcards maar dan moet je mij een overschrijvings formulier toesturen van CDS, (ik heb allang geen printer meer)

aangepast door D-box

Bedankt voor het aanbod, maar ik ga Canal+ hierover lastigvallen. Die moeten een oplossing geven. En anders ga ik misschien wel bij ze weg, dan gebruik ik de schotel alleen nog voor de FTA en ga ik kijken via een andere provider. In de slaapkamer keken we sowieso altijd al FTA via vooral de Astra 2. Genoeg te zien via BBC, ITV en al die andere zenders.

aangepast door AEO

Geplaatst:

Ok, veel succes!

Groetjes 

D-box 

Geplaatst:
3 uren geleden, Sprietje zei:

Er zijn vaak problemen met die cam 803 CI-module met ingebouwde chip. De witte CI-module met losse oranje smartcard werkt probleemloos. Ik gebruik op mijn Samsung-tv's nog gewoon de zwarte CI-module met wereldbol en heb daar geen problemen mee.

Cam 803 CI-module met ingebouwde chip.jpeg

Nieuwe LG TV's hebben juist problemen met de witte module. Op advies van LG vervangen door de CAM803 en geen problemen meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen