AEO Geplaatst: 11 december Auteur Geplaatst: 11 december Ik kan in het menu kijken van de module, het is een Smart CAM 803, en bij Operator Profile staat bij de informatie: Status: fout (08) Verder kan ik hier niets mee doen, dus ik ga Canal+ hier mee lastigvallen. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
D-box Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december (aangepast) @AEO ik ben benieuwd naar hun antwoord, in ieder geval zal je er niks mee opschieten, ze lezen alles voor uit een script. Ze hebben geen technisch inzicht. Man, wat ben ik blij dat ik er weg ben. 12 december aangepast door D-box ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
AEO Geplaatst: 12 december Auteur Geplaatst: 12 december Inmiddels heb ik contact gehad met Canal+. Dat gaat via een chat, waarbij je eerst een chatrobot hebt, maar al vrij snel kreeg ik een echt persoon aan de lijn. Maar ze lezen niet erg goed. Ik moest steeds weer herhalen wat er aan de hand is, en terwijl ik duidelijk zei, dat het signaal goed was, en ik de coaxkabels, en zelfs de disecqschakelaars had vervangen, en alles prima werkte, stelden ze steeds weer vragen over het signaal van de schotelantenne. Uiteindelijk hebben ze besloten om mij een nieuwe module te sturen, waarna ik de oude terug moet zenden. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
D-box Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december Ik hoop voor je dat dan je problemen opgelost zullen zijn. (Moest je niet accoord gaan met een 2 jarig contract?) Daar is CDS namelijk goed in. In ieder geval wens ik je veel succes! ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
AEO Geplaatst: 12 december Auteur Geplaatst: 12 december Nee, er is mij toegezegd dat ik een nieuwe module krijg. Hopelijk is het probleem dan voorbij. Er werd eerst gezegd dat mijn tv mogelijk niet geschikt was voor deze module. Ik zei, dat de tv al die tijd al goed had gewerkt met de module, en waarom zou hij dan opeens niet meer geschikt zijn? Ook konden er misschien wat pinnetjes in het moduleslot krom zijn. Maar hoe kan dat dan, als de module er al die tijd goed werkend in had gezeten? Ik zei, dat de storing op alle FTA kanalen ontstond, dus ook b.v op de BBC kanalen, en als ik de module verwijderde die beeldstoring voorbij was. Hun antwoord was, dat Canal+ de BBC kanalen niet ondersteunde! Zo zie je maar weer dat ze niet lezen wat je schrijft. Vroeger kan ik me herinneren, kon je ze bellen. Die mogelijkheid kon ik nergens meer vinden. Dit voorspelt weinig goeds voor Canal+, want zo gaan ze klanten verliezen. De enige reden dat ik er nog ben, is dat ik zelf de kanaalvolgorde wil kunnen bepalen. Maar als een nieuwe module geen oplossing geeft ga ik toch weg. Ze vroegen ook of ik de tv kon resetten naar de fabroeksinstellingen, dat doe ik niet, want ik heb mijn beeld bij aankoop laten calibreren, en dat wordt dan ongedaan gemaakt. Maar goed, ik wacht nu de module af. Deze module, waarvan Canal+ zei, dat mijn tv waarschijnlijk niet geschikt voor was, doet het wel in mijn oude Samsung tv in de slaapkamer, die al meer dan 12 jaar oud is. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
D-box Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december Tja man, ik ben benieuwd. In ieder geval staat mijn aanbod voor jou vast: een gewone witte module (die je mag lenen) en een smartcard (het overschrijvings formulier moet je uitprinten en je gegevens invullen) Ik stuur de bende op naar CDS, en dan zien we wel weer verder. Als alles perfect werkt kan je die module kopen voor een schappelijke prijs. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Sprietje Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december 2 uren geleden, AEO zei: Nee, er is mij toegezegd dat ik een nieuwe module krijg. Hopelijk is het probleem dan voorbij. Er werd eerst gezegd dat mijn tv mogelijk niet geschikt was voor deze module. Ik zei, dat de tv al die tijd al goed had gewerkt met de module, en waarom zou hij dan opeens niet meer geschikt zijn? Ook konden er misschien wat pinnetjes in het moduleslot krom zijn. Maar hoe kan dat dan, als de module er al die tijd goed werkend in had gezeten? Ik zei, dat de storing op alle FTA kanalen ontstond, dus ook b.v op de BBC kanalen, en als ik de module verwijderde die beeldstoring voorbij was. Hun antwoord was, dat Canal+ de BBC kanalen niet ondersteunde! Zo zie je maar weer dat ze niet lezen wat je schrijft. Vroeger kan ik me herinneren, kon je ze bellen. Die mogelijkheid kon ik nergens meer vinden. Dit voorspelt weinig goeds voor Canal+, want zo gaan ze klanten verliezen. De enige reden dat ik er nog ben, is dat ik zelf de kanaalvolgorde wil kunnen bepalen. Maar als een nieuwe module geen oplossing geeft ga ik toch weg. Ze vroegen ook of ik de tv kon resetten naar de fabroeksinstellingen, dat doe ik niet, want ik heb mijn beeld bij aankoop laten calibreren, en dat wordt dan ongedaan gemaakt. Maar goed, ik wacht nu de module af. Deze module, waarvan Canal+ zei, dat mijn tv waarschijnlijk niet geschikt voor was, doet het wel in mijn oude Samsung tv in de slaapkamer, die al meer dan 12 jaar oud is. Canal Digitaal kun je nog steeds bellen en je hebt ze zo aan te telefoon. Kijk gewoon even op Google en je vindt dit:
AEO Geplaatst: 12 december Auteur Geplaatst: 12 december (aangepast) Ah, bedankt. In de app van Canal+ vond ik geen nummer om te bellen, dus ik dacht dat ze dat met opzet deden. Ben benieuwd wat de nieuwe module gaat doen. De oude module waar je een smartcard in moest doen heb ik niet meer, en ook de smartcard niet. Die heb ik weggegooid toen ik de nieuwe module kreeg. Het gekke is, dat ik op de oude Samsung tv geen zenders van Nederland had geïnstalleerd, behalve dan BVN. We kijken boven zeer weinig tv, en als we kijken, dan zijn het hoofdzakelijk de kanalen uit Engeland. Vanwege die problemen met de module heb ik even een paar zenders van NPO en RTL geïnstalleerd en toen de module in de tv gestoken. Daar werkt die module echter probleemloos, op dat oude toestel, en dan denkt Canal+ dat mijn nieuwe oled tv van Sony niet geschikt zou zijn, stelletje sukkels zitten daar! Op dit moment kijken we in de huiskamer via de app van Canal+, dat werkt op zich wel goed, en je kan ook iets vanaf het begin kijken, maar het werkt wel langzaam. 12 december aangepast door AEO Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
D-box Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december 11 minuten geleden, AEO zei: .... De oude module waar je een smartcard in moest doen heb ik niet meer, en ook de smartcard niet. Die heb ik weggegooid toen ik de nieuwe module kreeg. .... Ja beste man, Nooit iets weggooien! Smijt het in een kast. Je weet nooit wanneer je het weer nodig hebt. Ik hoop voor je dat het allemaal lukt het die nieuwe module. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Moderator ceesv Geplaatst: 12 december Moderator Geplaatst: 12 december Ik ben niet optimistisch, gezien het feit dat het module in de slaapkamer gewoon werkt heeft het er alles van weg, dat die huiskamer tv niet overweg kan met dat type ci module. Ik heb niet gelezen of er in het ci menu van die tv de snelheid, de hoge bitrate, juist is ingesteld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mojo Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december 6 minuten geleden, ceesv zei: Ik ben niet optimistisch, gezien het feit dat het module in de slaapkamer gewoon werkt heeft het er alles van weg, dat die huiskamer tv niet overweg kan met dat type ci module. Heeft geen zin. AEO zit nog steeds in de tunnelvisie dat het overal aan ligt behalve die TV You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
D-box Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december 8 minuten geleden, Mojo zei: Heeft geen zin. AEO zit nog steeds in de tunnelvisie dat het overal aan ligt behalve die TV Nja, hij doet er toch van alles aan om het probleem opgelost te krijgen. @AEOje kan ook een ontvangertje gewoon erbij kopen. (Uiteraard moet een Ci slot aanwezig zijn. Eerst maar eens afwachten wat de nieuwe module voor soelaas brengt. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Mojo Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december 8 uren geleden, D-box zei: Nja, hij doet er toch van alles aan om het probleem opgelost te krijgen. Op het belangrijkste na. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
AEO Geplaatst: 13 december Auteur Geplaatst: 13 december Feit blijft, dat de module al bijna een jaar probleemloos werkte in mijn huiskamer tv, dus de tv is wel degelijk geschikt. Het verbaast mij dus wel, dat de module ook blijkt te werken in de oude tv in de slaapkamer. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Mojo Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december 2 uren geleden, AEO zei: Feit blijft, dat de module al bijna een jaar probleemloos werkte in mijn huiskamer tv Dus is er iets of niets veranderd in de TV of in de techniek van de provider, waardoor de module het nu moeilijk heeft. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen