Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Gelukkig hoef ik me niet te verantwoorden over mijn keuze. Ik wil nu eenmaal geen aparte tuner, daar ben ik zo'n 13 jaar geleden vanaf gestapt, toen ik mijn eerste Smart tv van Samsung kocht, en die rechtstreeks op de schotel kon aansluiten. Dat is me altijd goed bevallen. Ik denk dat ik binnenkort bij de satellietwinkel zo'n witte module met wereldbol ga halen, en daar de opnieuw geactiveerde smartcard in ga doen, die gebruik ik dan met de Sony tv. De Smart Cam 803 ga ik dan in de slaapkamer gebruiken. Ik zit stiekem te hopen dat de Smart Cam 803 en de oude smartcard met witte module dan gewoon beiden aktief blijven😎😎😎

aangepast door AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:

Helaas geen tweede slot voor een module. Momenteel kijk ik via de app van Canal+ naar de Nederlandse kanalen, en ik moet zeggen dat het meevalt. In het verleden keek ik wel eens via de app als er een zware stortbui was, maar nu gebruik ik die app, vanwege de problemen met de module

Die module gebruik ik nu voor de tv in de slaapkamer. Daar werkt het zonder problemen.

Ik ga bij zo'n satellietboer een witte module met wereldbol halen, en die dan in de huiskamer gebruiken.

En wat bedoel je met de HD+ module, is dat die witte met wereldbol? En welke tv is dat, een Sony?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:

Hoy , nee de hd + module is voor de duitse commerciële zenders vox enz.  ik kijk ook sat via de tv dus zonder externe ontvanger , maar ik heb de oude vu + duo  er nog wel staan .ps ik weet niet of het jou alleen om  de publieke  Nederlandse  zenders  gaat  , als dat zo is en het is voor jou mogelijk je een dvb t2 buiten antenne  kunt plaatsen  en de afstand tot de dichtstbijzijnde  steunzender  reeel is  . Dan kun je dat overwegen  . De npo is ongecodeerd.  Mvg Ricardo 

Geplaatst:

Ah, zo dus. Ik kijk naar de Duitse zenders die FTA zijn, en dat zijn er best wel veel. Maar ik kijk veel meer naar de Engelse zenders via Astra 2. En voor de Nederlandse zenders gebruik ik nu dus even de app van Canal+. De tv in de slaapkamer heeft die app niet, maar daar gebruik ik nu dus de module 803.

Eigenlijk past dit draadje niet meer bij Schotelpark, maar kan beter onder het hoofdstuk Canal Digitaal vallen

Geplaatst:
Op 10-12-2024 om 21:12, moonchild zei:

Waarom zoo moeilijk en technisch? Gewoon een vochtig doekje over de lnb..............

Zo, meneertje wijsneus. Dat is nogal een bewering.

Kun je dat uitleggen, hoe dat werkt? Hoe zou een vochtig doekje uitwerken op de signaalsterkte van het LNB-signaal?

Ik ken de vochtige-lap procedure voor het omlaag brengen van de signaalkwaliteit, als je tijdens het uitrichten teveel bovenin de kwaliteit-schaal uitkomt, en dan dus niet goed kunt beoordelen of/hoeveel de kwaliteit nog beter kan.

Maar jij zal ons dus wel (heel simpel) uit kunnen leggen, hoe deze methode ook gebruikt kan worden om de signaalsterkte omlaag te brengen.......?

Voor het probleem van @AEO is het (gelukkig) niet meer relevant, maar volgens mij heeft hij dus een zinloze test gedaan, met een voor deze situatie betekenisloze uitkomst.

Groet,

A33.

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:
1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Die vochtige doeken methode vind ik ook een hoop gehannes. 
Ik zou er ook maar van afzien. 

Ja @IJzerbout, als je de beschikking hebt over dure meetapparatuur en de nodige technische kennis, zijn vochtige doeken niet nodig maar voor amateurs die toch het merendeel van de forumleden zijn een zeer handig hulpmiddel.

Geplaatst:
5 uren geleden, a33 zei:

Zo, meneertje wijsneus. Dat is nogal een bewering.

Kun je dat uitleggen, hoe dat werkt? Hoe zou een vochtig doekje uitwerken op de signaalsterkte van het LNB-signaal?

Ik ken de vochtige-lap procedure voor het omlaag brengen van de signaalkwaliteit, als je tijdens het uitrichten teveel bovenin de kwaliteit-schaal uitkomt, en dan dus niet goed kunt beoordelen of/hoeveel de kwaliteit nog beter kan.

Maar jij zal ons dus wel (heel simpel) uit kunnen leggen, hoe deze methode ook gebruikt kan worden om de signaalsterkte omlaag te brengen.......?

Voor het probleem van @AEO is het (gelukkig) niet meer relevant, maar volgens mij heeft hij dus een zinloze test gedaan, met een voor deze situatie betekenisloze uitkomst.

Groet,

A33.

Je vergist je waarscijnlijk met koudespray, en wat je hiermee kan.

Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen