a33 Geplaatst: maandag om 14:54 Geplaatst: maandag om 14:54 1 uur geleden, AEO zei: Inmiddels heb ik de nieuwe coaxkabel aangesloten, maar er is nog steeds blokvorming. Nu zag ik wel roestvorming op de disecqschakelaar, en omdat de blokvorming ook bij inmiddels alle satellieten optreedt, denk ik dat deze schakelaar het probleem is. Ik ga daarom beide disecqschakelaars maar vervangen. Mooi om te zien hoe een aantal deskundige opties en adviezen compleet worden genegeerd en/of afgeserveerd. Zelf stuntelen is toch veel leuker, niet? Dit is vermoedelijk mijn laatste bijdrage aan dit topic; mijn hulp is niet meer nodig denk ik. 🙂 Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
smetje limb.BE Geplaatst: maandag om 14:57 Geplaatst: maandag om 14:57 1 uur geleden, ceesv zei: De aanname is de moeder van alle ellende. Roestvorming aan de buitenkant van een diseqc schakelaar heeft geen invloed op de werking van die schakelaar. Wanneer je denkt dat die schakelaar de oorzaak is, kan je ook de 2 afgaande kabels naar je woon en slaapkamer verwisselen. Maar, ik zou eens beginnen met een fastscan uit te voeren op je ontvanger om de transponders opnieuw in te lezen. Dat kost niets, en is snel gedaan. Je weet maar nooit of dat je probleem oplost. had dat al eens verteld maar hij praat maar over zijn kabel dus..voor mij al genoeg 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
D-box Geplaatst: maandag om 17:55 Geplaatst: maandag om 17:55 2 uren geleden, smetje limb.BE zei: had dat al eens verteld maar hij praat maar over zijn kabel dus..voor mij al genoeg Niet vreemd hoor, Ik heb jarenlang bij PTT/KPN gewerkt; zowel ook op de ISDN en ADSL afdeling; het eerste wat werd gecheckt was de bekabeling. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
smetje limb.BE Geplaatst: maandag om 19:48 Geplaatst: maandag om 19:48 zou je de coax die naar binnen gaat... in huis rechtstreeks aan een lnb kunnen aansluiten voor test vb astra 3 of je het probleem dan ook hebt ? 1 1 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
smetje limb.BE Geplaatst: maandag om 21:31 Geplaatst: maandag om 21:31 als je dan het probleem niet meer zou hebben ... in het beste geval de andere lnb's ook zo testen dan kan je de diseqc-schakelaar-4-1- er eens afhalen en ook de andere coaxen goed nazien of een anderediseqc-schakelaar-4-1- plaatsen als die de dader zou zijn bij jouw 1 1 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
AEO Geplaatst: dinsdag om 09:26 Auteur Geplaatst: dinsdag om 09:26 Het probleem zit dus niet in de kabel van de disecqschakelaar naar beneden, want met de nieuwe kabel bleef het probleem bestaan. De disecqschakelaar ziet er roestig uit, dus ik ga hem vervangen, en de andere disecqschakelaar voor de slaapkemer vervang ik preventief ook. Het probleem zit hem dus in de schakelaar of de kabels van de lnb's naar de schakelaar. Omdat ik de blokvorming inmiddels op alle satellieten heb verdenk ik nu in de eerste plaats die roestige disecqschakelaar. Want, zoals ik al schreef, de tv in de slaapkamer heeft geen probleem. Omdat mijn tuin onlangs betegeld is, dacht ik dat de kabel beschadigd was, misschien een heel kleine beschadiging die je op het oog niet kon zien. Dit blijkt nu dus niet zo te zijn. De nieuwe kabel is sowieso nodig omdat de tv naar de andere kant verhuist. Vandaag komen de schakelaars binnen, afhankelijk van hoe laat zal ik die vandaag, of anders morgen vervangen. Wordt vervolgd. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Moderator ceesv Geplaatst: dinsdag om 09:32 Moderator Geplaatst: dinsdag om 09:32 11 minuten geleden, AEO zei: Het probleem zit hem dus in de schakelaar of de kabels van de lnb's naar de schakelaar. Omdat ik de blokvorming inmiddels op alle satellieten heb verdenk ik nu in de eerste plaats die roestige disecqschakelaar. Ik zie tekenen van een tunnelvisie. Je staat niet open voor onze adviezen of je leest onze bijdragen niet. Roest aan de behuizing heeft geen invloed op de werking. Je kan heel eenvoudig vaststellen of de diseqc schakelaar de oorzaak is door de kabel rechtstreeks aan de lnb te verbinden. Of je verwisselt de afgaande kabels aan de diseqc schakelaar van de woon en slaapkamer. Gissen is missen, meten is weten. Je hebt in de afgelopen dagen zelf aangetoond dat gissen niet gaat werken. Heb je de ontvanger al eens opnieuw een fastscan laten doen? Ik vrees voor jou, dat de nieuwe diseqcc schakelaars je probleem niet gaan oplossen, maar misschien heb je geluk, wie weet. Succes. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: dinsdag om 09:41 Moderator Geplaatst: dinsdag om 09:41 Op 7-12-2024 om 21:41, a33 zei: Ah! Nieuwe (belangrijke) informatie! 100% signaalsterkte en nieuwe LNBs betekent wellicht oversturing (te "luid" signaal, voor "overgevoelige" tuner) Probeer de signaalsterkte eens flink te verzwakken, door extra switches, splitters, en/of een stuk extra kabel toe te voegen aan je kabel. Of een attenuator, als je die heel toevallig hebt liggen? Heb je dan nog last van het blokjesprobleem? Groet, A33 Met je nieuwe kabel zal het signaal nog sterker geworden zijn, wie weet is bovenstaande bijdrage jouw oplossing. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
smetje limb.BE Geplaatst: dinsdag om 09:41 Geplaatst: dinsdag om 09:41 ceesv denk niet dat hij zijn ontvanger al heeft laten scannen ps / heb het toch nergens zien staan 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Moderator ceesv Geplaatst: dinsdag om 09:44 Moderator Geplaatst: dinsdag om 09:44 Recente ervaring heeft bij een soortgelijk probleem voor de oplossing gezorgd. Maar of dat hier ook het geval is durf ik niet te zeggen. TS staat niet open voor onze adviezen. Dat is hem goed recht. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
AEO Geplaatst: dinsdag om 11:27 Auteur Geplaatst: dinsdag om 11:27 Oversturing door een te sterk signaal kan de oorzaak zijn, wordt hier gezegd. Maar hoe kan het dan al die jaren probleemloos zijn geweest, en er nu opeens een te sterk signaal zou zijn? De schotel is niet versteld, alles is hetzelfde gebleven, en op de slaapkamer tv zijn er geen problemen, terwijl die op dezelfde schotel en lnb's is aangesloten. Dus waarom zou er dan opeens een te sterk signaal kunnen zijn? Even als extra info, de smart tv in de slaapkamer is een oude Samsung 3D tv, die rechtstreeks op de schotel is aangesloten. De kabel naar deze tv is nog geen 6 meter lang. De tv in de huiskamer is een Sony Oled tv. Ik gebruik dus al jaren geen losse satellietontvangers meer. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
D-box Geplaatst: dinsdag om 11:28 Geplaatst: dinsdag om 11:28 (aangepast) Oversturing kan het geval zijn maar zijn ruisgetal is 0.3. Het kan ook zijn dat zijn tuner "overgevoelig" is; ik denk aan de lnbf/bekabeling. EDIT TS was me voor. dinsdag om 11:32 aangepast door D-box TS kwam met nieuwe info terwijl ik aan het typen was. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Frans B Geplaatst: dinsdag om 13:51 Geplaatst: dinsdag om 13:51 Als de kabel lang genoeg is, kan je die in de slaapkamer aansluiten. Heb je dan wel goed beeld, dan is er tocht iets met de tv aan de hand. System Administrator (niet van deze site)
smetje limb.BE Geplaatst: dinsdag om 14:15 Geplaatst: dinsdag om 14:15 (aangepast) jouw F-connectors zit daar een rubbertje in ..afdichting en dat het wat roestig is is ook niet zo erg dinsdag om 14:15 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: dinsdag om 14:52 Geplaatst: dinsdag om 14:52 Zet die tv van de slaapkamer eens even beneden en kijk of die ook last van blokjes heeft. Zo nee, dan weet je dat de TV beneden het probleem is. 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen