AEO Geplaatst: dinsdag om 19:11 Auteur Geplaatst: dinsdag om 19:11 Bedankt voor alle uiteenlopende reacties. De disecqschakelaars zijn net binnen, en morgen ga ik eerst die voor de huiskamer tv vervangen. Dat is voor mij minder werk dan om de slaapkamer tv naar beneden te sjouwen en dan te kijken of het aan mijn huiskamer tv zou liggen. De Samsung in de slaapkamer is al meer dan 12 of 13 jaar oud. Die in de huiskamer is 2½ jaar oud. Het probleem moet bijna zeker aan de oude en roestige disecqschakelaar liggen. Blokvorming begint nu ook steeds heftiger te worden en ik heb er op alle 4 satellieten last van, maar het meest op de Astra 3 van 23,5°. Als het probleem met de vervanging van de disecqschakelaar is verdwenen, dan ga ik de kabels tussen disecqschakelaar en de lnb's in het ko.ende voorjaar vernieuwen en ook de andere schakelaar vervangen. Morgen weet ik meer en laat ik het weten. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
moonchild Geplaatst: dinsdag om 20:12 Geplaatst: dinsdag om 20:12 Op 7-12-2024 om 21:41, a33 zei: Ah! Nieuwe (belangrijke) informatie! 100% signaalsterkte en nieuwe LNBs betekent wellicht oversturing (te "luid" signaal, voor "overgevoelige" tuner) Probeer de signaalsterkte eens flink te verzwakken, door extra switches, splitters, en/of een stuk extra kabel toe te voegen aan je kabel. Of een attenuator, als je die heel toevallig hebt liggen? Heb je dan nog last van het blokjesprobleem? Groet, A33 Waarom zoo moeilijk en technisch? Gewoon een vochtig doekje over de lnb.............. 1 Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
D-box Geplaatst: dinsdag om 21:10 Geplaatst: dinsdag om 21:10 (aangepast) Lang geleden, ècht heel lang geleden, was ik met mijn Nokia 9200S aan het testen, ik had ergens gelezen dat CNN Türk aan het uitzenden was op de Turksat (zal ongetwijfeld een melding van de @de vrije frieszijn geweest), ik moest en zou m hebben, ook al verstond ik er geen bal van. Het gaat om de heb. Toen der tijd had ik een quad lnbf van MTI, het ruisgetal weet ik niet meer maar dat zat in de buurt van 1.8. Ik trok die zender binnen en die kwam ècht knoertem binnen, gevolg: oversturing, blokkerig beeld, strepen door het beeld en irritante geluiden. Toen ging ik mijn Nokia 9500S er achter hangen en toen was de ontvangst perfect. Daarna heb ik weer die 9200S eraan gekoppeld omdat ik die beter vond (ik kon er ook 2 verschillende software versies tegelijkertijd mee draaien). Naar CNN TÜRK heb ik nooit meer gekeken (ik verstond het toch allemaal niet, het ging om de heb). Dus waar het probleem ligt van de TS weet ik niet, maar oversturing sluit ik niet uit. Dan: het heeft altijd goed gewerkt bij TS totdat de tegels werden opgehoogd. Het is voor mij een raadsel. dinsdag om 21:13 aangepast door D-box ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
D-box Geplaatst: dinsdag om 22:15 Geplaatst: dinsdag om 22:15 EDIT Ik denk nogsteeds aan de Lnbf en/of de bekabeling en; @AEO, sluit eens een andere ontvanger op die coax aan, dan kunnen we nog meer uitsluiten. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Moderator ceesv Geplaatst: dinsdag om 22:18 Moderator Geplaatst: dinsdag om 22:18 Eh, die tips zijn in dit topic al meerdere keren voorbij gekomen, maar het is aan ts om daar wat te mee doen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
AEO Geplaatst: 14 uren geleden Auteur Geplaatst: 14 uren geleden Bedankt voor alle uiteenlopende reacties. De disecqschakelaars zijn binnen, maar ook met de nieuwe blijft het probleem. Ik heb nu het signaal naar de tv's verwisseld. In de slaapkamer werkt alles prima, beneden in de huiskamer blijft het probleem. Een nieuwe scan heb ik ook al geprobeerd. Het zou dan aan de tv moeten liggen. Ook heb ik het signaal verzwakt, met een nat doekje, maar dan is er helemaal geen ontvangst. Een dect telefoon hebben we ook niet. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
bellejt Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden al eens gedacht naar de living een signaalverzwakker te proberen ? Voor de kost hoef je het niet te laten Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: 14 uren geleden Moderator Geplaatst: 14 uren geleden Al eens geprobeerd een nieuwe zenderzoekloop of fastscan op die tv uit te voeren? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden quote : Een nieuwe scan heb ik ook al geprobeerd Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: 13 uren geleden Moderator Geplaatst: 13 uren geleden Ah, overheen gelezen. Dan rest nog het signaal verzwakken en de skew van de lnb's te optimaliseren. Werkt het dan nog niet is het tijd om de tv naar de reparatiedienst te sturen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden Misschien moet er een grotere schotel met vrij zicht op de satelliet posities komen en nieuwe coax van voor tot achter. inclusief de stekkers / f-connectors 49 minuten geleden, AEO zei: Ik heb nu het signaal naar de tv's verwisseld. In de slaapkamer werkt alles prima, beneden in de huiskamer blijft het probleem. verwisselen hoe en met wat? zelfs slecht aangesneden F-connectoren die kunnen zulks veroorzaken, maar ook als er speling is aan die satelliet aansluiting IN DE TV p.s. je mag je handtekening wel eens updaten @AEO betreffende de gebruikte apparatuur IK VERTREK België (Is er leven op Pluto)
AEO Geplaatst: 12 uren geleden Auteur Geplaatst: 12 uren geleden Een fastscan heeft geen verbetering gebracht. De huiskamer tv blijft dus moeilijk doen met het signaal, of dat nu van de ene desicqschakelaar komt of de andere, terwijl de slaapkamet tv beide aansluitingen goed blijft werken. Een dect telefoon kan volgens mij toch geen storing op alle satellieten geven, of er moet een andere storingsbron ergens in de buurt zijn. Blijft de tv zelf dus waarschijnlijk het probleem. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
bellejt Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden verwissel de tv's eens van plaats als dat makkelijk gaat en je zal het snel weten Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
smetje limb.BE Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden 3 uren geleden, AEO zei: Bedankt voor alle uiteenlopende reacties. De disecqschakelaars zijn binnen, maar ook met de nieuwe blijft het probleem. Ik heb nu het signaal naar de tv's verwisseld. In de slaapkamer werkt alles prima, beneden in de huiskamer blijft het probleem. Een nieuwe scan heb ik ook al geprobeerd. Het zou dan aan de tv moeten liggen. Ook heb ik het signaal verzwakt, met een nat doekje, maar dan is er helemaal geen ontvangst. Een dect telefoon hebben we ook niet. heb je nu 1 satelliet ontvanger aangesloten 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
AEO Geplaatst: 10 uren geleden Auteur Geplaatst: 10 uren geleden (aangepast) Ik heb de huiskamer tv naar de slaapkamer gebracht en hem daar aangesloten. Probleem blijft, dus er is iets met de tv. Ik heb Sony gebeld, en die wisten blijkbaar van dit soort problemen, want er werd mij gezegd dat er recent een speciale software update was voor dit probleem. Er werd mij ook gevraagd of ik een module gebruikte van Canal+. Daar schijnt het dus ook verband mee te hebben. Ik heb de software update gedaan en nu heb ik toch nog blokvorming te hebben. Op BVN zie ik dat nu niet, dus ik ga een aantal zenders testen die FTA zijn, en dan wel op Astra 1 en 2 en Hotbird. Daar had ik ook lasr van het probleem, maar ik had nooit gedacht dat de module misschien het probleem zou kunnen zijn. Het zal snel blijken, want als ik weer storing heb en de module verwijder, en de storing stopt, dan moet Canal+ maar eens een oplossing gaan zoeken. Wordt vervolgd. 10 uren geleden aangepast door AEO Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen