AEO Geplaatst: 13 december Auteur Geplaatst: 13 december Ceesv, wat jij liet zien kon ik in mijn menu niet vinden. Maar misschien hangt het wel van de tv af, hoe het menu eruit ziet. Bij Operator Profile stond bij de status vermeld: fou (08) en daar kon Canal+ blijkbaar niets van maken. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
D-box Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december @AEO Bekijk het stap voor stap, Als je die nieuwe module binnen hebt, kijk gedurige 2 dagen hoe die module zich gedraagt. Werkt het niet goed, koop dan een normale ontvanger MET CI SLOT (geen CDS troep!). Uiteindelijk zal het allemaal wel lukken. Altijd positief blijven; op zn Cruijffiaans gezegd: Ieder nadeel hep se voordeel. Je bent goed bezig man, nieuwe coax en schakelaars, nu nog de fout opsporen en elimineren. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
AEO Geplaatst: 13 december Auteur Geplaatst: 13 december Als ik deze vervangende module binnen heb ga ik hem meteen testen. Ook in het menu kijken, want als daar dezelfde fout (08) in zit, dan ga ik ze dit keer bellen. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
D-box Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december @AEO Uiteraard kan je CDS bellen, maar vwb hun uitleg..... het is gewoon een callcenter (eerste lijn), je hebt er geen reet aan. Of je moet vragen of ze je doorverbinden met de tweede lijn). Persoonlijk raad ik je aan om een satelliet ontvanger te kopen die geschikt is om alle uitzendnormen te kunnen weergeven. Die ontvanger MOET over een ci slot voorzien zijn. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
D-box Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december EDIT En zorg ervoor dat die ontvanger ook over USALS beschikt (voor in de toekomst). ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
AEO Geplaatst: 13 december Auteur Geplaatst: 13 december De nieuwe module doet hetzelfde, probleem blijft dus. Volgens Canal Digitaal moet het signaal goed zijn, kwaliteit 80% of hoger. Bij mij is dat 76%, dus ik ga de lnb voor Astra 3 nog wat finetunen. En anders toch maar naar b.v. Ziggo. Canal+ gaat dus mij denk ik als klant verliezen. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Moderator ceesv Geplaatst: 13 december Moderator Geplaatst: 13 december 17 uren geleden, ceesv zei: Ik ben niet optimistisch, gezien het feit dat het module in de slaapkamer gewoon werkt heeft het er alles van weg, dat die huiskamer tv niet overweg kan met dat type ci module. 7 uren geleden, AEO zei: Feit blijft, dat de module al bijna een jaar probleemloos werkte in mijn huiskamer tv, dus de tv is wel degelijk geschikt. Tja, je aanname is helaas onjuist. Het is dus de tv die niet compatibel is met je ci module. Die laatste 4% kwaliteit gaat je probleem niet oplossen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
paardengek Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december 13 minuten geleden, ceesv zei: Het is dus de tv die niet compatibel is met je ci module. Omdat het toch een tijd heeft gewerkt, zal een software update van de TV waarschijnlijk DE oorzaak zijn. Ook ik heb het vaker meegemaakt dat op een gegeven moment de CI module van canaal digitaal niet goed meer werkt in combinatie met een TV. Ook ik raad je aan een goede satellietontvanger aan te schaffen met een CI slot. 1 Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Sprietje Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december Ik geloof er geen fluit van dat het komt omdat je te weinig signaal hebt. De module geeft ook al problemen bij de ongecodeerde zender BVN. Je moet de module er eerst uittrekken voordat je beeld hebt.
AEO Geplaatst: 13 december Auteur Geplaatst: 13 december Ik ga na het weekend dus een finetuning voor de Astra 3 doen, dan gebruik ik het infokanaal van Canal Digitaal, omdat die een zwakker signaal heeft. Op Astra 1 en 2, en de Hotbird heb ik vaak 100% signaal en ook 100% kwaliteit. Op Astra 3 zit ik rond de 70% of hoger. Dat is iets wat ik vreemd vind, op dezelfde satelliet zitten soms kanalen die in kwaliteit iets lager zijn, b.v. 66%, terwijl andere transponders op dezelfde satelliet 100% halen. Ik denk dat ik de schotel voor de FTA zenders hou, en ga overstappen naar een kabelboer. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Frans B Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december De signaal kwaliteit heeft meerdere oorzaken. Bijv een H of een V transponder zal al een verschil geven. System Administrator (niet van deze site)
Moderator ceesv Geplaatst: 13 december Moderator Geplaatst: 13 december En vergeet vooral niet de fec die verantwoordelijk is voor het verschil in kwaliteit. Wil je een hogere kwaliteit zal je de signaal ruis afstand moeten verhogen door een grotere schotel te plaatsen. Maar dit gaat het soft/hardware probleem tussen het ci module en de tv niet oplossen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december De verschillen in signaalkwaliteit op dezelfde satelliet komen hoofdzakelijk door de verschillen in parameters van de diverse transponders.
AEO Geplaatst: 13 december Auteur Geplaatst: 13 december Ik heb een wat grotere schotel die meer ovaal is van het merk Cahors. Dus speciaal om 4 lnb's te kunnen plaatsen. De ontvangst is op beide tv's erg goed, ik gebruik lnb's met zeer laag ruisgetal (0,1 dB) dus ze kletsen maar wat bij Canal+. Ik heb even een lijst op het internet gezocht betreffende de tv's die door Canal+ goed worden bevonden. Ik heb een Sony XR-55A80J, en die zou nu volgens die lijst niet met die module kunnen werken. Maar een jaar geleden was deze tv volgens een lijst die toen circuleerde dus wel oké. Dat klopt natuurlijk ook wel, want de module heeft bijna een jaar goed gewerkt met deze tv. Canal+ suggereerde dat ik een fabrieksreset zou moeten proberen, maar ik vraag me af of dat zou werken. Ik zal de nieuwe module komende week terug sturen. Ik bleek toch nog een oude module te hebben, donkere met wereldbol. Daar had ik ook nog de oude smartcard in, terwijl ik eerst dacht dat ik die had weggegooid. Canal+ heeft de oude smartcard weer geactiveerd, maar ook hier bleek het beeld te storen, en dat is waarschijnlijk omdat de module te oud is. Ik kan bij een satellietboer de nieuwere witte module met wereldbol halen. Zijn er hier mensen die de witte module met oranje smartcard gebruiken in een tv van Sony, en werkt dat dan zonder storingen? Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Frans B Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december Zoveel gedoe om een decoder te vermijden. Ik heb een VU DUO2 met sat en dvb-t2 tuners erin. Die gebruik ik voor alles. De tv tuner gebruik ik helemaal niet. System Administrator (niet van deze site)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen