Destoffeltje Geplaatst: 28 november Geplaatst: 28 november Goedendag. Kan het kloppen dat canaal digitaal terug is gegaan van Astra 3C weer naar 3B. Ik zit nu boven in Portugal en kan de Astra 3niet meer te pakken krijgen. Met Astra 3C had dit geen problemen moeten zijn volgens de footprint. Boven in Spanje nog geen problemen nú boven in Portugal wel. Heb zelf zoekende op de camper. Astra 1 nog geen probleem Astra 3 blijft hij zoeken terwijl signaal sterkte nog voldoende is. Wie weet hier antwoord op. BVD.
OFDM Geplaatst: 30 november Geplaatst: 30 november Het loopt hier niet storm. Ik weet niets van zelf zoekende schotels maar als het op een andere plaats wel werkt lijkt dat niet het probleem. Hoeveel signaal marge heb je hierin normaal? Is er een dB uitlezing? Maar er schiet mij nu wel iets te binnen, hoog speculatief. Ik vroeg mij op dit forum openlijk af waarom de footprint niet nog meer naar het oosten kan worden gedraaid aangezien daar de klanten met moeilijkheden zitten. Uit de gepubliceerde footprint lijkt er veel verloren te gaan in zee. Echter: Als de werkelijke footprint (in tegenstelling tot de kaart) toch al afvalt aan de westkant van Portugal dan is het niet ondenkbaar dat de grens van draaien van de westbeam al is bereikt.
Sprietje Geplaatst: 30 november Geplaatst: 30 november Op 28-11-2024 om 20:41, Destoffeltje zei: Goedendag. Kan het kloppen dat canaal digitaal terug is gegaan van Astra 3C weer naar 3B. Ik zit nu boven in Portugal en kan de Astra 3niet meer te pakken krijgen. Met Astra 3C had dit geen problemen moeten zijn volgens de footprint. Boven in Spanje nog geen problemen nú boven in Portugal wel. Heb zelf zoekende op de camper. Astra 1 nog geen probleem Astra 3 blijft hij zoeken terwijl signaal sterkte nog voldoende is. Wie weet hier antwoord op. BVD. Let op. De meeste zenders zijn naar de Astra 3C westbeam gegaan waaronder NPO 1-2-3. Enkele zenders zijn naar de Astra 3C-oostbeam gegaan. Die kun je niet meer ontvangen in Portugal.
John van Dreumel Geplaatst: donderdag om 13:59 Geplaatst: donderdag om 13:59 En los van het feit of je ruim binnen de footprint valt en jij hebt een 85 cm schotel met AutoSkew speelt er op dit moment bij bepaalde merken een issue dat de Transponder waarop gezocht werd onlangs stilgelegd is waardoor mensen met dat merk schotel een ‘ventilator’ op hun camperdak hadden staan I.p.v. een schotel. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen