blitz10 Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) Ik wil mijn navigatie van mijn auto updaten. Heb in mei 2024 een abo afgesloten voor een 1 jaar. Als ik via de app TomTom home mijn kaart aansluit, zegt het systeem dat er nieuwe kaarten beschikbaar zijn , alleen moet ik deze betalen. ik ben ingelogd op de TomTom site kan iemand mij zeggen wat hier aan de hand kan zijn 6 uren geleden aangepast door blitz10
gerrit B Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Tom Tom in de grijze Ton Ton en gewoon een navi kopen met levenslange gratis updates. Ik had hiervoor altijd een systeem van Becker maar die zijn van de ene op de andere dag gestopt met portable systemen en ben toen overgestapt naar Garmin, met ook levenslange gratis updates. Die heb ik nu toch al wel zo'n 15 jaar en bevalt prima met zo ongeveer elke 2 a 3 maand wel een update. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Moderator Geplaatst: 5 uren geleden Moet je niet tom tom my drive connect gebruiken voor de update? Verder wat Gerrit zegt, Garmin gebruiken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Wat is er niet goed aan Google Maps of Apple Maps? "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
blitz10 Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Geplaatst: 5 uren geleden 15 minuten geleden, ceesv zei: Moet je niet tom tom my drive connect gebruiken voor de update? Verder wat Gerrit zegt, Garmin gebruiken. nee, de vorige update heb ik ook tom tom home gebruikt, en werkte toen perfect. heb tom tom my drive connect, geprobeerd, maar helaas
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Moderator Geplaatst: 5 uren geleden 1 uur terug, blitz10 zei: Heb in mei 2024 een abo afgesloten voor een 1 jaar. Het enige wat ik kan bedenken is dat je dat onder een andere gebruikersnaam hebt afgesloten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
blitz10 Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Geplaatst: 5 uren geleden 9 minuten geleden, ceesv zei: Het enige wat ik kan bedenken is dat je dat onder een andere gebruikersnaam hebt afgesloten. ik ga eens op onderzoek uit
gerrit B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 1 uur terug, Drs. IJzerbout zei: Wat is er niet goed aan Google Maps of Apple Maps? Voor zover ik weet worden deze hooguit 1 x per jaar aangepast als je in een stad woont, woon je buiten de stad dan kan het tot 3 jaar duren voordat die doodlopende straat (ingesteld om sluipverkeer te voorkomen) pas een keer is verwerkt. Bij andere systemen worden de navi systemen in de auto ook zelf gebruikt om data te versturen en aangepaste straten ed. door te geven (mits je dat aangezet hebt) Daarnaast de diverse extra's als actuele werkelijke snelheid, plekken met vaste flitsers en waar veel geflitst wordt, realtime verkeersinformatie, voorspellingen van files en advies voor andere routes enz. maar ook je telefoon vrij voor andere zaken en niet dat je een gesprek krijgt en dan je de navi niet meer kunt horen met instructies waar je af moet slaan. Voor goed 160 euro heb je een toestel met 7" scherm waar je dus niets meer op in hoeft te toetsen maar waar je gewoon tegen kunt praten van "zoek adres" en waarna je het gewenste adres in kunt spreken waar je naar toe wilt en al deze extra die je bij Maps dus niet hebt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Zunigkyk Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 3 uren geleden, gerrit B zei: overgestapt naar Garmin, met ook levenslange gratis updates. Die heb ik nu toch al wel zo'n 15 jaar en bevalt prima met zo ongeveer elke 2 a 3 maand wel een update. Ik heb ook Garmin + lifetime updates. Maar de updates waren halverwege 2024 voorbij. De lifetime van het apparaat niet. Zo heel snel verandert het wegennet ook niet, dus ik denk dat ik nog wel een paar jaar plezier van mijn Garmin Nuvi heb. Zeker internationaal, want je krijgt heel Europa (ex Rusland en Belarus, maar wél heel Ukraine) plus Turkije. Als ik een nieuw apparaat zou kopen wil ik weer lifetime updates voor zo'n eenmalig bedrag. Was destijds €80 meen ik. Heb het denk ik zo'n 20 jaar gebruikt.
gerrit B Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Ik ben ooit begonnen met een 5" scherm, dat werd een 6", daarna een 6,5" en nu een 7" zodat ik ook nog zonder bril kan zien waar ik naar toe moet. Maar ook die oude krijgen nog steeds updates en nee daar heb ik nog nooit voor betaald (zat gewoon bij de aanschafprijs in) Wel krijg je ook regelmatig voor de software "Garmin Express" een update. Het mooie is wel dat als je 1 toestel hebt gekocht met Cyclops ( de flits locaties in Europa van Garmin) dat je die dan ook op de andere toestellen kunt zetten en gebruiken. Zwak punt is wel de accu van het systeem, die houdt het bij mij nooit langer dan 2 jaar vol. Ik heb ondertussen al 7 toestellen in gebruik en de laatste 2 kan ik ook koppelen met mijn telefoon of de Wifi thuis/of aan de zaak en die halen dan de updates tijdens het rijden al op zodat ik hem thuis niet meer rechtstreeks aan de PC hoef te hangen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Zunigkyk Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) Ik had ook een tijdje een Tomtom. Die was veel intelligenter bij het invoeren van adressen. Gelijk bij de eerste en volgende letters gaf hij een reeks meest passende. Bij de Garmin moet je het helemaal intikken. En als je ook maar 1 foutje hebt moet je opnieuw beginnen. Ik doe het meestal met postcode en huisnummer, invoeren: dat werkt vlotter en minder foutgevoelig. Die moet je dan wel beschikbaar hebben... Meestal lukt dat via mijn telefoon. De Garmin heeft betere looks en is zeker degelijk. Als het om gebruiksvriendelijkheid gaat... dan was die (goedkope!) Tomtom 2 klassen beter. 1 uur geleden aangepast door Zunigkyk
Drs. IJzerbout Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Ik druk bij mijn Google Maps op het microfoontje en lul gewoon tegen mijn telefoon aan waar ik heen wil en hup….gaan met die banaan. Ik wil geen ander navigeer ding. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
gerrit B Geplaatst: 52 minuten geleden Geplaatst: 52 minuten geleden 46 minuten geleden, Zunigkyk zei: Bij de Garmin moet je het helemaal intikken. Nee hoor, die van mij geeft ook steeds meest passende en dat zowel voor de plaats als de straat en bestaat een huisnummer uit a,b,c, enz en vraagt hij ook om de juiste te kiezen. Verder kun je vragen naar een tankstation in de buurt, een restaurant, een school enz. en denk je ik ben nog een uurtje te vroeg voor de volgende afspraak dan tik je points of interest in en laat hij je naar leuke plekjes in de buurt rijden. 46 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Ik druk bij mijn Google Maps op het microfoontje en lul gewoon tegen mijn telefoon aan waar ik heen wil en hup….gaan met die banaan. Werkt ook prima maar dan rij je in Amsterdam of Utrecht oid. (binnenstad van Haarlem is ook een leuke) met allerlei eenrichtingswegen en je krijgt een telefoontje tussendoor, natuurlijk keurig handsfree om geen boete te krijgen maar dan ben je ook meteen je copiloot kwijt die zegt waar je links of rechts af moet, in welk wegvak je moet voorsorteren enz. Vandaar een losse Navi (en ook niet de peperdure navi ingebouwd in de auto) want 1 minuten geen hulp bij het navigeren dat kan je in dat soort plaatsen zomaar een half uur of meer kosten om weer op de juiste plek te komen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen