Sprietje Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Dit bericht krijg is zojuist van Canal Digitaal: ZENDERWIJZIGINGEN Vanaf 1 januari 2025 zijn de zenders Stingray Classica en Stingray iConcerts niet meer te ontvangen via de satelliet. Beide zenders blijven wel beschikbaar in de CANAL+ app.
Frans B Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Dat is alweer balen. Steeds minder muziek zenders. Eerst 192TV, straks MTV80's en nu ook Stingray iConcerts dus. Ik kijk daar niet iedere dag naar, maar zijn wel interessante zenders. System Administrator (niet van deze site)
Sprietje Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden Op deze manier is Canal Digitaal over een paar jaar helemaal van de satelliet af en zijn de zenders alleen nog maar via internet te ontvangen.
bellejt Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden dan is een sat abo voor CD niet meer nodig Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Noordzee Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Ik vermoed dat Canal Digitaal de zenders van het goedkoopste pakket (Riant) wel zoveel mogelijk via de satelliet wil blijven uitzenden. Deze twee zenders van Stingray zitten in het duurste pakket (Royaal) en dat zal maar door een beperkt gedeelte van het klantenbestand worden afgenomen. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Codx Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) Op deze manier gaat ook niemand die duurdere pakketten meer afnemen, want er zitten op den duur nauwelijks zenders meer in. Of er moet iets anders voor terug komen.. Ze kunnen die pakketten net zo goed opheffen. 4 uren geleden aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
OFDM Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Ik ken Stingray CMusic van 12090 of is het 12363? Stingray iConcerts is een onbekende voor mij, op 12031? 3 uren geleden aangepast door OFDM Naam gecorrigeerd
Schotelspeller Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) 1 uur terug, OFDM zei: Ik ken Stingray CMusic van 12090 of is het 12363? Stingray iConcerts is een onbekende voor mij, op 12031? Cmusic zit op een eigen gehuurde M7 Group transponder. De andere twee op een SES transponder die met het stoppen van de Astra 3b verdwijnt. De 3c heeft namelijk veel minder capaciteit voor transponders. Dan blijft over dat canal digitaal met hun resterende eigen bandbreedte op hun transponders deze zenders een plek zou moeten gaan geven, en die capaciteit hebben ze al niet. Misschien is stingray nog een paar sd slotjes aangeboden wat ze ook niet willen. En dus einde verhaal lineaire verspreiding via sat..Ik had het niet eens anders meer verwacht. AutoMoto gaat ook nog wel weg of wellicht die wel verplaatst. 2 uren geleden aangepast door Schotelspeller
Codx Geplaatst: 34 minuten geleden Geplaatst: 34 minuten geleden (aangepast) 1 uur geleden, Schotelspeller zei: Cmusic zit op een eigen gehuurde M7 Group transponder. De andere twee op een SES transponder die met het stoppen van de Astra 3b verdwijnt. De 3c heeft namelijk veel minder capaciteit voor transponders. Dan blijft over dat canal digitaal met hun resterende eigen bandbreedte op hun transponders deze zenders een plek zou moeten gaan geven, en die capaciteit hebben ze al niet. Misschien is stingray nog een paar sd slotjes aangeboden wat ze ook niet willen. En dus einde verhaal lineaire verspreiding via sat..Ik had het niet eens anders meer verwacht. AutoMoto gaat ook nog wel weg of wellicht die wel verplaatst. Alles wordt doorgegeven via M7/C+ transponders en deze zenders zijn beschikbaar voor verschillende markten, niet alleen de NL/BE markt. Canal Digitaal gebruikt dezelfde transponders die hebben geen eigen ruimte meer, alles is gedeeld. Volgens mij zitten die 2 zenders nog steeds dubbel dus het is helemaal niet van belang of er een SES transponder verdwijnt. Bovendien hoezo heeft de nieuwe satelliet minder capaciteit voor transponders ? De halve satelliet staat leeg. Bovendien als CD of C+ bandbreedte wil besparen had de zenders dan omgezet in HEVC. Dan blijven ze in ieder geval voor een grote groep nog steeds zichtbaar. 34 minuten geleden aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Mojo Geplaatst: 31 minuten geleden Geplaatst: 31 minuten geleden 1 minuut geleden, Codx zei: Bovendien hoezo heeft de nieuwe satelliet minder capaciteit voor transponders ? De halve satelliet staat leeg. Volgens mij geheel zelf bedacht door Schotelspeller You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Schotelspeller Geplaatst: 26 minuten geleden Geplaatst: 26 minuten geleden (aangepast) 8 minuten geleden, Mojo zei: Volgens mij geheel zelf bedacht door Schotelspeller 3C heeft uiteraard minder capaciteit! Waarom denk je dat alle feeds al verplaatst zijn! 3b wat ‘half leeg staat’ is een situatie die over enkele weken verleden tijd is. 3c is totaal onvergelijkbaar met de vroegere 3b. 3c ofwel astra 5 is ook helemaal nooit voor de west en centraal Europese markt ontworpen. 21 minuten geleden aangepast door Schotelspeller
Schotelspeller Geplaatst: 23 minuten geleden Geplaatst: 23 minuten geleden 9 minuten geleden, Codx zei: Alles wordt doorgegeven via M7/C+ transponders en deze zenders zijn beschikbaar voor verschillende markten, niet alleen de NL/BE markt. Canal Digitaal gebruikt dezelfde transponders die hebben geen eigen ruimte meer, alles is gedeeld. Volgens mij zitten die 2 zenders nog steeds dubbel dus het is helemaal niet van belang of er een SES transponder verdwijnt. Bovendien hoezo heeft de nieuwe satelliet minder capaciteit voor transponders ? De halve satelliet staat leeg. Bovendien als CD of C+ bandbreedte wil besparen had de zenders dan omgezet in HEVC. Dan blijven ze in ieder geval voor een grote groep nog steeds zichtbaar. Niet dus. Zie afbeelding. Stingray komt absoluut niet van een eigen m7 uplink. Nooit zo geweest ook. Hevc is totaal geen optie! Moet je van het hele klantenbestand decoders vervangen. En deels naar hevc over geeft alleen maar meer scheve ogen.
Mojo Geplaatst: 21 minuten geleden Geplaatst: 21 minuten geleden 1 minuut geleden, Schotelspeller zei: 3C heeft uiteraard minder capaciteit! Waarom denk je dat alle feeds al verplaatst zijn! 3p wat ‘half leeg staat’ nu is se 3b Omdat 3c daar niet voor ontworpen is. De 3b band was in princiepe gelijk van 11700 tot 12500. De transponders daarbuiten werden alleen voor feeds gebruikt en waren, volgens mij, nog van Deutsche Telecom (kopernikus) You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Schotelspeller Geplaatst: 18 minuten geleden Geplaatst: 18 minuten geleden 2 minuten geleden, Mojo zei: Omdat 3c daar niet voor ontworpen is. De 3b band was in princiepe gelijk van 11700 tot 12500. De transponders daarbuiten werden alleen voor feeds gebruikt en waren, volgens mij, nog van Deutsche Telecom (kopernikus)
Mojo Geplaatst: 17 minuten geleden Geplaatst: 17 minuten geleden 4 minuten geleden, Schotelspeller zei: Niet dus. Zie afbeelding. Stingray komt absoluut niet van een eigen m7 uplink. Nooit zo geweest ook. Hevc is totaal geen optie! Moet je van het hele klantenbestand decoders vervangen. En deels naar hevc over geeft alleen maar meer scheve ogen. Ja, dit is wel een interessante. Het lijkt erop dat SES een aftakking heeft die transponders onder verhuurd. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen