Con Geplaatst: 1 december Geplaatst: 1 december (aangepast) Gisteren (bleek later) waren er nog maar 6 clients actief van de 30. Het betreft de Fritzbox 7590. Belangrijk voor mij is dat ook mijn nieuwe tv vindt dat ik de netwerkverbinding moet controleren. De tv is de enige die zo'n melding genereert. Om een aantal cliënts te noemen; 15 Shelly's Google Nest Google Home ESP-tje 1 december aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 1 december Auteur Geplaatst: 1 december 7 uren geleden, Con zei: Gisteren (bleek later) waren er nog maar 6 clients actief van de 30. Het betreft de Fritzbox 7590. Belangrijk voor mij is dat ook mijn nieuwe tv vindt dat ik de netwerkverbinding moet controleren. De tv is de enige die zo'n melding genereert. Om een aantal cliënts te noemen; 15 Shelly's Google Nest Google Home ESP-tje Ik denk een spanningspiek wat alles plat legde. Moest sowieso alle Shelly's (verlichting) terugbrengen naar factory. TV bekabeld aangesloten en dat werkte wel belangrijk voor de F1. Home en Nest even van de spanning gehaald en ook weer in de lucht. Alle overige Shelly's doe ik morgen. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
iemand Geplaatst: 15 december Geplaatst: 15 december (aangepast) Ik had afgelopen week (5 en 6 december) ook een probleem met de 7590 en werkte de boel niet zoals normaal. M'n NAS gaf aan dat er nieuwe firmware was. Maar deze mag van mij niet eens internet op. Die blokkade was weg en ik kom hem niet instellen ???? Een (stekker trekken) reset en de configuratie nagelopen en instellen /blokkeren was weer mogelijk en sindsdien werkt het weer en staat het ook in het overzicht. Nog niet eerder mee gemaakt met de FB 🤔 Toch iets fout in 8.00 firmware ? 15 december aangepast door iemand gr. Erik
kees321 Geplaatst: donderdag om 11:04 Geplaatst: donderdag om 11:04 (aangepast) Op 1-12-2024 om 12:32, Con zei: [..] Op 31-10-2024 was er een update, maar dat was al een maand eerder. Zo maar een opmerking, 'keb geen idee of er een verband kan zijn. https://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-7590/other/fritz.os/ Maar kijk eens in : https://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-7590/other/fritz.os/info_en.txt In mijn ervaring, wat ik deed met een fritzbox die "in de war is" , het configuratie bestand opslaan ( altijd een goed idee om dit periodiek te doen ) en dan dat bestand weer terug laden in de FB ( al dan niet na leegmaken FB ). donderdag om 11:06 aangepast door kees321
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen