Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Wat maakt het uit welke firmware er op een box staat, uiteindelijk is het allemaal openembedded Linux die de disk moet benaderen wat 0,0 te maken heeft met een grafische omgeving wat Enigma2 uiteindelijk is dus is het om het even of er VIX ATV of wat dan ook op je box staat.
Ik zou gewoon eens even met linuxcommando's aan de gang gaan en kijken of dmesg iets meldt over een disk.

Ik lees allerlei goedbedoelde reacties alleen heeft het niets met jouw probleem te maken, iets wat gewerkt heeft met de huidige stand, gaat met een software-update niet ineens zomaar weer werken.

De opmerking van Mimisiku spreekt mij het meest aan......

aangepast door Tech

Pli Core Member

@Tech: In deze ben ik het niet met je eens.

Ik zelf heb eerder zelfde probleem gehad, en bij vraag op dit forum kreeg ik van Mimisiku zelfde antwoord, als hier.

Bij mij was één reden, dat ik in nieuwe 920uhd de hdd niet gemount kreeg. ( onkunde, moet ik toegeven )

Om de nieuwe hdd te controleren, heb ik werkende uit andere box genomen, en geprobeerd, maar die deed ook niks. - Zelfde probleem, bleek uiteindelijk.

Met korrekt mounten kreeg ik beide hdd’s weer aan de praat. Was kwestie van juiste volgorde van instellen, en opstarten.

En er zit wel degelijk verschil, of je dat mounten doet bij het ene image, of andere, ( ATV ), al zal het principe hetzelfde zijn…!

Image Experimental.
Instellingen
Appataten
Opslagmedia

Bij ATV:
Menu
Setup 
System
Storage device

Als iemand beter kan uitleggen, hoe een hdd te mounten, zou ik zeggen, leg dat dan aan topic starter systematisch uit.
Advies, dat andere adviezen niet kloppen, schiet dvbs niks op!
ik wens hem sukses, en hoop niet, dat zijn hdd idd kapot is. Die mogelijkheid bestaat altijd..😉

IMG_0340.jpeg

IMG_0339.jpeg

aangepast door window
Toevoeging
  • Bedankt 1
Geplaatst:

Ook 2 andere hdd worden niet herkend. Het zou me verbazen dat het het enkel om een defecte hdd gaat.

Wat de software betreft. Ik had gehoopt dat de mountmanager bij de ene image al wat uitgebreider was dan de andere. 

Komende weekend heb ik weer wat tijd om wat uit te proberen. Normaal komt met de ontvangers steeds alles goed.

Heb wel nog iets geleerd: zorg ook voor een backup naast de hdd.

Dank voor de constructieve reacties.

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Ik heb kennelijk over de opmerking heen gelezen dat de disk wel gevonden werd maar niet voorzien was van het juiste filesysteem en daardoor niet bruikbaar is.

Dan moet je inderdaad de disk even parttioneren en formatteren, dat kan middels disktools via CLi of via het menu van Enigma2.

aangepast door Tech
  • Bedankt 2

Pli Core Member

Geplaatst:

Goed. Ik ben ingelogd in de box via telnet. Wat moet de uitkomst van dmesg me leren? In de lijst iets van een drive?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:
10 minuten geleden, Tech zei:

Ik heb kennelijk over de opmerking heen gelezen dat de disk wel gevonden werd maar niet voorzien was van het juiste filesysteem en daardoor niet bruikbaar is.

Dan moet je inderdaad de disk even parttioneren en formatteren, dat kan middels disktools via CLi of via het menu van Enigma2.

Neen, dat was een eerdere situatie. Momenteel wordt geen disk gevonden.  Daarom had ik een nieuw onderwerp gestart. 

Groeten van dvbs,        

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...