Ga naar inhoud

Trage wifi deurbel Tuya

Ga naar oplossing Opgelost door Zilverhippie,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb ooit eens een low budget deurbel gekocht die via wifi de 3 gsm's deed afgaan van de huisgenoten. Eerlijk gezegd is het beeld goed, evenals de klank. Maar het spul is zo ontzettend traag. Soms belt men aan en zit de courier al terug in zijn bestelwagen op weg naar een volgende klant. Dan krijgen we gewoon de melding dat iemand aan de deur geweest is. Ik kan dan wel een foto opvragen van wie er gebeld heeft. Er staat geen merk op het ding. Aan de binnenzijde van de deur zit wel een redelijk goed werkende display, en deze werkt direct zodra iemand aanbelt, evenals de beltoon. Het ding werkt met Tuya. Is daar iets aan te versnellen ? Ik heb de indruk dat mijn wifi signaal via China rondgaat voor het op de gsm terechtkomt.

• Oplossing
Geplaatst: (aangepast)

Ik ben er vrij zeker van dat jouw indruk correct is wat niet wil zeggen dat er ook geen andere redenen kunnen zijn voor de vertraging.

Bij sommige Tuya-hardware is het mogelijk om er alternatieve firmware op te flashen (bijv. Tasmota) wat lokaal te bedienen is. Je smartphone communiceert dan rechtstreeks met de deurbel zonder de omweg langs China.

Of dit mogelijk is met jouw deurbel kun je te weten komen door het typenummer in Google in te geven samen met de juiste zoektermen zoals "Tasmota", "flashen", "alternative firmware", etc...

Mogelijks is die deurbel ook nog onder andere merknamen op de markt beschikbaar (zoek eens op Ali).

Kijk ook eens op https://templates.blakadder.com/search.html voor mogelijkheid tot flashen met Tasmota.

In vele gevallen komt er ook wel wat soldeerwerk bij te pas...

aangepast door Zilverhippie
Geplaatst:

Ik heb er ook een die met Tuya werkt, maar die is razend snel.

Belt iemand aan dan gaat er binnen een draadloze bel af en 3 a 4 sec later gaat ook je GSM.

Was een ding van 110 euro incl. de  binnenbel en werkt ook nog eens in full HD.

Reden dat ik deze gekocht hebt is dat je niet altijd de telefoon bij je hebt als je thuis bent en dan hoor je toch dat er iemand aan de bel staat.

Wat wel van groot belang is is de ontvangst van je wifi, is die slecht dan gaat het ook lang duren voordat je een bericht krijgt, dat zelfde probleem heb ik ook met professionele video deurbellen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst: (aangepast)

Ik had in mijn vorige huis een Eufy (moet hem hier nog ophangen). De Eufy deurbel en camera's maken via een eigen netwerk verbinding met een station dat in de huiskamer staat en ook dient als deurbel. Had toen hetzelfde probleem. Voordat je je telefoon gepakt hebt, telefoon ontgrendeld, Eufy App gestart en beelden opgevraagd is de bezorger al 3 straten verder.

@Zwintje Is de schermpje aan de deur bedraad of ook via Wifi?

Ik zoek nog een alternatief deurbel / video intercom systeem dat wel draadloos moet zijn. Ik wil het schermpje gewoon op tafel kunnen zetten.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Het systeem wat ik heb heeft dan geen scherm maar gaat je telefoon over omdat er een oproep is dan kun je simpel op het icoontje van de oproep klikken en heb je meteen verbinding met de buitenpost (beeld) wil je praten met degene die buiten staat dan moet je nog op opnemen klikken.

Voordeel is wel haarscherp beeld en hier blijft hij ook als het donker is gewoon in kleur werken, wordt het te donker dan schakelt hij over op zwart/wit.

Verder zit er bewegingsdetectie op die je in kunt stellen, dus loopt er iemand over de stoep dan doet hij niets komt iemand het tuinpad op dan krijg je al een berichtje voordat ze aangebeld hebben.

even wat screenshotjes

dhl2dec2024.thumb.jpg.e2c1f7db03eb4a90752d1d30b3fbbfa9.jpg

de DHL medewerker in beeld

postnl.23nov2024.thumb.jpg.c7410dcd52380b5099de957496e89571.jpg

Maar van Postnl zijn ze soms zo snel dat voordat er een foto gemaakt wordt ze al weer op de stoep lopen en ik moet zeggen dat je dan echt heel snel moet zijn.

Geplaatst:

Ja dat is precies wat de Eufy ook doet. Maar voordat ik dan de telefoon ontgrendeld heb en de oproep gestart is de bezorger al weg. De beelden heb je dan uiteraard wel.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

We hebben het vermoeden dat hij helemaal niet aangebeld heeft (we waren nl. gewoon thuis) maar dat hij de spullen bij de voordeur heeft gezet en dat de bewegingsmelder dan nog deze foto heeft gemaakt.

Geplaatst:
6 uren geleden, gerrit B zei:

de DHL medewerker in beeld

Uhmmmm. Volgens mij mag je niet zomaar zijn gezicht op het net zetten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Als je goed kijkt had ik hem al een beetje een ander gezicht gegeven om niet herkenbaar te zijn.

Is blijkbaar goed gelukt als niemand het kan zien 😉

Geplaatst:
20 uren geleden, Zilverhippie zei:

Ik ben er vrij zeker van dat jouw indruk correct is wat niet wil zeggen dat er ook geen andere redenen kunnen zijn voor de vertraging.

Bij sommige Tuya-hardware is het mogelijk om er alternatieve firmware op te flashen (bijv. Tasmota) wat lokaal te bedienen is. Je smartphone communiceert dan rechtstreeks met de deurbel zonder de omweg langs China.

Of dit mogelijk is met jouw deurbel kun je te weten komen door het typenummer in Google in te geven samen met de juiste zoektermen zoals "Tasmota", "flashen", "alternative firmware", etc...

Mogelijks is die deurbel ook nog onder andere merknamen op de markt beschikbaar (zoek eens op Ali).

Kijk ook eens op https://templates.blakadder.com/search.html voor mogelijkheid tot flashen met Tasmota.

In vele gevallen komt er ook wel wat soldeerwerk bij te pas...

Ik zal dit eens nazien. Voorlopig hangt er een klever over de knop en moeten ze de oude deurbel gebruiken. Alles gaat via wifi, maar de fritzbox staat net naast de voordeur. Ik hoef niet te zien als ik op mijn werk sta dat iemand aanbelt. Gewoon in huis is goed genoeg.

Bedankt voor de tips.

Geplaatst:

Iedereen bedankt voor de tips. Moest er iemand mij een merk en model kunnen aanraden dat enkel via het lokale wifi netwerk werkt, en liefst met een schermpje aan de binnenzijde van de deurspion. Zal ondertussen eens de oplossing bekijken om er andere firmware op te zetten. Solderen zie ik niet direct zitten met smd componenten.

Groetjes Edwin 

Geplaatst:

Er zat een oude SD kaart het toestel van het jaar stillekes. Heb deze die er nu uit gehaald en heb de indruk dat hij nu sneller werkt. Zonder kaart werkt hij net zo goed, en als beveiligingscamera hoef ik die functies niet. Dan neemt hij elke twee minuten een foto + een melding van elke wagen die passeert.

Mvg Edwin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen