Mathjanssen Geplaatst: 6 december Geplaatst: 6 december Heb afgelopen dagen deze NAS geinstaleerd. Wat niet lukt is het volgende. Mediaserver geinstaleerd. Hij maakt dan 3 mappen aan video,photo,music. Ik zelf heb de gedeelde map Movies toegevoegd. Alles opnieuw laten indexeren. Wanneer ik met mijn LG smart tv naar de NAS gaat is de map movies niet zichtbaar. Al een en ander wat op internet staat uitgeprobeerd maar niks helpt tot nu toe. groet Mj
Tonskidutch Geplaatst: 7 december Geplaatst: 7 december zie je die map überhaupt op de pC als netwerkdrive aangemaakt??? anders heb je niet de juiste rechten voor de user kan ook het IP adres van de LG zijn dat toegevoegd moet worden aan de beveiliging van de NAS Mercy Mercy Me Robert Palmer
Mathjanssen Geplaatst: 7 december Auteur Geplaatst: 7 december Ik zie de map die ik zelf het aangemaakt gewoon in de verkenner, kan hem ook benaderen. Alleen vanuit de TV is hij niet zichtbaar. groet MJ
Moderator ceesv Geplaatst: 7 december Moderator Geplaatst: 7 december Heb je de hoofdletter al eens vervangen door een kleine letter? Movie of movie? 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 7 december Geplaatst: 7 december @Mathjanssen, je schrijft dat ook enkele suggesties die op internet staan niet werken... maar kun je ook aangeven wat je tot nog toe hebt geprobeerd? hier nog een leidraad voor dnla en dns https://eguide.lgappstv.com/manual/gb/12005_1.html Mercy Mercy Me Robert Palmer
Mathjanssen Geplaatst: 7 december Auteur Geplaatst: 7 december Voornamelijk opnieuw indexeren CeesV nee niet gedaan. groet Mj
Mathjanssen Geplaatst: 7 december Auteur Geplaatst: 7 december wanneer ik met mijn pc de nas selecteer, staan er netjes 4 mappen n.l movie,music,photo,video als ik dan op movie klik, staat alle inhoud die ik in movie heb gezet in de map movie. Nu het volgende, ik loop naar de woonkamer en ga via mijn tv naar de nas. Dan staan er maar 3 mappen music, photo, video. klik ik vervolgens op Video vanuit tv blijkt daar de map movie in te staan. via mijn pc via verkenner staat in de map video geen map movie Dit vind ik wel vreemd of wellicht is dit normaal. Kan nu wel met mijn smart tv de bestanden selecteren en bekijken groet Math.
Tonskidutch Geplaatst: 7 december Geplaatst: 7 december Het heeft er volgens mij mee te maken dat je die mediaserver hebt geïnstalleerd. Volgens mij had ik er eens over gelezen dat Synology voorkeursmappen hanteert en andere video mappen als symbolic link daarin opneemt. Maar dat lijkt me iets voor een synology forum, waar je altijd terecht kunt. Mercy Mercy Me Robert Palmer
Pionewbie Geplaatst: 7 december Geplaatst: 7 december Jouw PC kijkt met de verkenner naar de inhoud van de NAS. Jouw TV gebruikt DNLA Mediaplayer en ziet alleen de mappen van (gekoppeld aan) de DNLA Mediaserver op de NAS. Je moet de map Movies aan de mediaserver op NAS koppelen.
Mathjanssen Geplaatst: 7 december Auteur Geplaatst: 7 december De map movies staat in de map video en werkt prima, vraag me alleen af hoe komt de map movie in de map video terecht. Zou het kunnen zijn dat hij de inhoud van de map movie herkend (allemaal MKV of MP) dus video bestanden en de moviemap daarom weergeeft in de map video vanuit de tv.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen