Ga naar inhoud

Notre Dame in Parijs wordt vandaag, 7 december, heropend.

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Vandaag opent de wereldberoemde Notre Dame na een renovatie van 5 jaar weer officieel zijn deuren.

Parijzenaren zagen hun geliefde kathedraal in vlammen zagen opgaan op 15 april 2019.

De vlammenzee legde een flink deel van het gotische bouwwerk in de as.

De openingsceremonie vindt plaats op het plein voor de Notre-Dame, waar de Franse president Emmanuel Macron een toespraak zal houden.

Daarna zal de aartsbisschop van Parijs, Laurent Ulrich, het podium betreden om de heropeningsdienst in te luiden.

Er worden ongeveer vijftig staatshoofden en regeringsleiders verwacht.

De Franse TV doet verslag en heeft UHD feeds ter beschikking.

Onder meer France 2 UHD doet verslag, de beelden die ik hier op dit moment via SFR bekijk zien er fantastisch uit.

De opening wordt vanochtend uitgezonden, het programma duurt tot 13 uur.

France 2 UHD doet de gehele dag verslag van de opening en restauratie.

Of andere zenders de(UHD) beelden overnemen is mij niet bekend.

Op satelliet is in ieder geval TV5 Monde op Astra 1 die het programma uitzendt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• ceesv wijzigde de titel naar Notre Dame in Parijs wordt vandaag, 7 december, heropend.

Geplaatst:

Een keer of 10 daar binnen geweest. Ik betwijfel of ik de veranderingen duidelijk waarneem.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• Moderator
Geplaatst:

Het ziet er als nieuw uit.

Alles is grondig schoon gemaakt en gerestaureerd.

Op dit moment loopt er op France 2 een documentaire die laat zien hoe alle handwerkers de oude situatie hersteld hebben.

De handenarbeid die ze verricht hebben, met oude gereedschappen is indrukwekkend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

De Notre Dame is op indrukwekkende manier geopend, de tv verslaggeving was in 4K HDR Dolby Digitaal een streling voor het oog en oor.

Het is jammer dat omroepen niet meer evenementen in 4k Uitzenden.

Geplaatst: (aangepast)

Ik twijfel of het heel de dag echt uhd was. Kan zijn dat dat via glasvezel liep maar de uhd feed is pas vanavond rond 19u gesignaleerd op 8west voor de ceremonie. Eerder op de dag was er alleen een hd feed. De uhd feed is nu nog up voor het concert. Opname loopt hier :)

deel overigens volledig je mening hoor… geweldige registratie!

aangepast door jacksparrow

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

• Moderator
Geplaatst:

Ja, het was de gehele dag UHD, maar ik kijk hier SFR UHD via glasvezel.

Geplaatst:

Dat is mooi! Dan is dat denk ik via glasvezel gegaan want er was overdag geen uhd feed op de diverse sats te vinden 

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Geplaatst:

Ik twijfel of het heel de dag echt uhd was. Kan zijn dat dat via glasvezel liep maar de uhd feed is pas vanavond rond 19u gesignaleerd op 8west voor de ceremonie. Eerder op de dag was er alleen een hd feed. De uhd feed is nu nog up voor het concert. Opname loopt hier :)

deel overigens volledig je mening hoor… geweldige registratie!

Alles klopt jack. Maar die UHD was al langer actief op de dag. Er werd reeds dagen aangekondigd voor die feed op diverse fora.Heb mijn CM 180 op de 8,0°W gericht om het sterkste signaal te ontvangen teneinde alles te volgen en op nemen met DVBDream , want was in 4:2:2.
Is wel leuk en prachtig zonder de logo's van de zenders. 😉

IMG_20241213_173523.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen