Ga naar inhoud

Wenskaarten sturen voor de feestdagen en algemeen.

Ga naar oplossing Opgelost door Rollerboy,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan elk jaar weer een kerstkaart, wenskaart sturen aan iemand die ik ken en iemand die ik niet persoonlijk ken.

leuke service van BEN telefoonabonnement

Leuk om te sturen.

Maar natuurlijk ook leuk om te ontvangen. Het gaat om de gedachte iemand fijne wensen te overbrengen.

Met al het postverkeer en die bronnen die ervoor nodig zijn twijfelde ik vandaag wel even.

Mede gezien wat er in onze wereld gebeurd dat geen lof verdient en alle polarisatie in de samenleving moest ik het toch maar sturen, de wenskaart.

Ik heb ook dit jaar weer niks van Snieklaas {Toon Hermans conference} gekregen.

Bellen of app'en is ook prima verdeel het een beetje opdat we geen blackout beleven.

de vraag

Hoeveel kaarten stuur jij per jaar?

Mercy Mercy Me

Robert Palmer

Geplaatst:

Jaren geleden waren wij een hele avond bezig , natuurlijk met een natje en een droogje erbij , maar wij kregen steeds minder terug en wij mijn vrouw en ik zeggen dan wij niks terug oke die gaan eruit , nu zitten wij ongeveer met eten en drinken erbij anderhalf uur dus dat is sneller eten en drinken 😂 want stoppen met een halve lege fles en een bord met bitterballen nog vol 😥😥🤔

Geplaatst:

Het kost hier al met al zeker een dag of 2 inclusief de berichten erbij en aardig wat geld. Maar een setje van de Action is geen optie.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
7 minuten geleden, minplus zei:

Het kost hier al met al zeker een dag of 2 inclusief de berichten erbij en aardig wat geld. Maar een setje van de Action is geen optie.

met een natje en droogje erbij is 2 dagen 2 dagen feest 😂😂

• Oplossing
Geplaatst:

IK steek een kaartje in bij de buren. Doet hun plezier dat er onverwachts iets in de bus zit.  Krijg meestal ook iets terug;

Ik krijg alleen wenskaarten van winkels waar ik gekocht heb;

Een kaartje in de brievenbus is toch iets anders dan een vluchtig sms-je of mail. 🎅Misschien een oude traditie weer ophalen?🙂

Hier een draadje openen waar iedereen wensen naar iedereen stuurt?😉💋 Initiatief tegen eenzaamheid.

Groet'n,  (dialect voor groeten :-))

Geplaatst:

Ik krijg evenveel kaarten terug, vele ook zelf gemaakt en met een bericht erbij. Het blijft elk jaar weer mooi.

Geplaatst:
16 uren geleden, minplus zei:

Ik krijg evenveel kaarten terug, vele ook zelf gemaakt en met een bericht erbij. Het blijft elk jaar weer mooi.

Ik ben al op leeftijd en blijf versturen via de post , de mail vind ik onpersoonlijk 😉

Geplaatst:

De enkelen die ons een mail sturen zenden we ook een mail.  Wel met de gekozen afbeelding.

Geplaatst:

Ik koop nooit Kerstkaarten, ik krijg er altijd wel gratis een zooitje, ik heb nog postzegels van 2 of 3 jaar geleden, dus het kost me niks.(heb ik allang afgeschreven).

Dit jaar heb er een zooitje gekregen van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds omdat ik 3 Euro had geschonken; dus helemaal gratis was het niet 😁.

Maarja, het is voor een goed doel.

Ik stuur er 3: naar mijn zusje, naar mijn broertje en een naar mijn ex-vriendin waar ik goed mee kan opschieten.

Misschien stuur ik er ook nog een naar de vrouw die mijn belastingen beheert, omdat ik ieder jaar geld terug krijg (ik weet dat ik gewoon teveel belasting betaal, anders krijg ik niks terug, maar nooit geschoten is altijd mis).

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Geplaatst:
2 uren geleden, D-box zei:

Ik koop nooit Kerstkaarten, ik krijg er altijd wel gratis een zooitje, ik heb nog postzegels van 2 of 3 jaar geleden, dus het kost me niks.(heb ik allang afgeschreven).

Dit jaar heb er een zooitje gekregen van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds omdat ik 3 Euro had geschonken; dus helemaal gratis was het niet 😁.

Maarja, het is voor een goed doel.

Ik stuur er 3: naar mijn zusje, naar mijn broertje en een naar mijn ex-vriendin waar ik goed mee kan opschieten.

Misschien stuur ik er ook nog een naar de vrouw die mijn belastingen beheert, omdat ik ieder jaar geld terug krijg (ik weet dat ik gewoon teveel belasting betaal, anders krijg ik niks terug, maar nooit geschoten is altijd mis).

Als je 3 euro kan schenken aan een hulporganisatie kan die vrouw van de belasting denken dat je nog te veel hebt. Oppassen dus 😉

• Like 1
  • Haha 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Rollerboy zei:

Als je 3 euro kan schenken aan een hulporganisatie kan die vrouw van de belasting denken dat je nog te veel hebt. Oppassen dus 😉

Leuk!😁

Zij zorgt ervoor dat mijn belastingaangifte eerlijk verloopt.

(als ik te weinig zou betalen moet ik bij betalen, maar ik word altijd teveel aangeslagen).

Maar je opmerking vond ik leuk.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Geplaatst:
Op 7-12-2024 om 18:44, minplus zei:

Het kost hier al met al zeker een dag of 2 inclusief de berichten erbij en aardig wat geld.

Je slaat hier de spijker op z'n kop, het kost veel tijd en aardig wat geld.

Tijd hebben we vandaag de dag niet meer want zijn we niet aan het werk dan zijn er wel andere verplichtingen.

Geld is een ander probleem en dat is eigenlijk iets wat ik niet snap.

Postnl. maakt elk jaar de postzegels maar weer duurder onder het mom van "we kunnen minder bezorgen dus moeten we de kosten over minder poststukken verdelen en dus wordt het duurder"

Gevolg is echter dat er nog weer meer mensen afhaken omdat het versturen weer zoveel duurder is geworden en zo zitten we in een neerwaartse spiraal waar maar geen einde aan lijkt te komen.

Ik zou zeggen maak het versturen niet duurder maar juist goedkoper zodat het interessanter wordt om een kaartje of brief te versturen, er juist meer verstuurd worden en er weer een opgaande spiraal ontstaat.

Een kerstkaart versturen kost vandaag de dag al € 1,06 en ik zie hier in de buurt velen die dit allemaal veel te duur vinden want met 30 a 40 kerstkaarten loont het om even een blokje om te gaan fietsen en zelf voor postbode te gaan spelen waarbij dan alleen de kaarten voor familie  "over ver" nog op de post gaan.

Je zou verwachten dat men dit bij post nl. en andere bezorgdiensten toch wel een keer in zou moeten gaan zien.

• Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
1 uur terug, gerrit B zei:

....

Een kerstkaart versturen kost vandaag de dag al € 1,06 en ik zie hier in de buurt velen die dit allemaal veel te duur vinden want met 30 a 40 kerstkaarten loont het om even een blokje om te gaan fietsen en zelf voor postbode te gaan spelen waarbij dan alleen de kaarten voor familie  "over ver" nog op de post gaan.

Ach ja, je hebt gelijk maar het heeft een keerzijde: als je 30km fietst om een kerstkaart in de bus van je familie-lid te bussen krijg je trek en eet je 4 boterhammen bij thuiskomst, dan nog lekker beleg er op en je bent duurder uit dan een kaart met postzegel.

Maar nu alle gekheid op een stokje, ik snap wat je bedoelt, Post is te duur geworden.

• Like 1

Geplaatst:
7 uren geleden, D-box zei:

Ach ja, je hebt gelijk maar het heeft een keerzijde: als je 30km fietst om een kerstkaart in de bus van je familie-lid te bussen krijg je trek en eet je 4 boterhammen bij thuiskomst, dan nog lekker beleg er op en je bent duurder uit dan een kaart met postzegel.

Als je het verder bekijkt dan spaar je daarmee wel weer een bezoek aan de sportschool uit en een dagkaart kost toch ook 9,99.

Kan je vertellen dat je daar heel wat boterhammen voor kunt kopen 😁

Maar ik zeg niet dat de post te duur is geworden, er zullen best redenen zijn waarom dit zo duur is.

Maar doordat het zo duur is gaan mensen op zoek naar goedkopere oplossingen en daarmee snijden de postbedrijven zichzelf uiteindelijk in de vingers.

• Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen