Ga naar inhoud

Wenskaarten sturen voor de feestdagen en algemeen.

Ga naar oplossing Opgelost door Rollerboy,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@minplus, toen ik nog een paar jaren jonger was maakte ik ook zelf getekende wenskaarten, dat kost inderdaad tijd.

@D-box, een fiets, wat is dat? 17 jaar geleden was de 20ste fiets van me gestolen en mijn longen al behoorlijk vol fijnstof.

@gerrit B, duur is een relatief begrip.

Maar onze inflatie blijft maar stijgen en om nu die dure kaarten elk jaar weer te kopen of een telefoontje plegen naar je familie, vrienden en kennissen is een duurzame optie. Ik stuurde wegens de drukte op bureau en thuis 60 stuks wenskaarten een jaar of 20 geleden, tegenwoordig misschien net 10 en de rest bel ik op de telefoon. Dat is nog persoonlijker dan die papieren wenskaarten inclusief de milieukosten.😉

Mercy Mercy Me

Robert Palmer

Geplaatst:
1 uur geleden, gerrit B zei:

een bezoek aan de sportschool uit en een dagkaart kost toch ook 9,99.

Kan je vertellen dat je daar heel wat boterhammen voor kunt kopen

Ik was net bij de bakker. Een kerstbrood 16 euries 😂

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Dat krijg je als je een dure smaakt hebt.🤢

Bij de geel blauwe Duitse supermarkt een kerststol (ook nog eens als beste getest) van 1 Kg voor € 2,89 en een Woutkorn heel brood voor € 1.49

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
11 uren geleden, gerrit B zei:

Je slaat hier de spijker op z'n kop, het kost veel tijd en aardig wat geld.

Tijd hebben we vandaag de dag niet meer want zijn we niet aan het werk dan zijn er wel andere verplichtingen.

Geld is een ander probleem en dat is eigenlijk iets wat ik niet snap.

Postnl. maakt elk jaar de postzegels maar weer duurder onder het mom van "we kunnen minder bezorgen dus moeten we de kosten over minder poststukken verdelen en dus wordt het duurder"

Gevolg is echter dat er nog weer meer mensen afhaken omdat het versturen weer zoveel duurder is geworden en zo zitten we in een neerwaartse spiraal waar maar geen einde aan lijkt te komen.

Ik zou zeggen maak het versturen niet duurder maar juist goedkoper zodat het interessanter wordt om een kaartje of brief te versturen, er juist meer verstuurd worden en er weer een opgaande spiraal ontstaat.

Een kerstkaart versturen kost vandaag de dag al € 1,06 en ik zie hier in de buurt velen die dit allemaal veel te duur vinden want met 30 a 40 kerstkaarten loont het om even een blokje om te gaan fietsen en zelf voor postbode te gaan spelen waarbij dan alleen de kaarten voor familie  "over ver" nog op de post gaan.

Je zou verwachten dat men dit bij post nl. en andere bezorgdiensten toch wel een keer in zou moeten gaan zien.

Dat is hetzelfde met supermarkten , er wordt te weinig verkocht en wat doen ze prijzen verhogen 😥 dat is de verkeerde wereld , inderdaad prijzen verlagen dan wordt er meer verkocht en de omzet groeit en uiteindelijk wordt er meer winst gemaakt klinkt misschien raar maar waar 😉😉🤗

• Moderator
Geplaatst:

De marge van een supermarkt ligt tussen de 1 en 3 %, veel speelruimte hebben ze niet.

Die elektrische vrachtwagens moeten ook ergens van betaald worden.:ph34r:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Maar om terug te komen op de wenskaarten.

Postnl heeft de zaken niet op orde.

Hier ga je de kerstdagen niet mee halen.

image.png

Geplaatst:
22 minuten geleden, ceesv zei:

De marge van een supermarkt ligt tussen de 1 en 3 %, veel speelruimte hebben ze niet.

Die elektrische vrachtwagens moeten ook ergens van betaald worden.:ph34r:

nou dat zie ik anders, als je een gratis krijgt hebben we het over 50% marge

of anders, leg mij maar eens uit hoe dat kan functioneren met 1~3% marge.

Mercy Mercy Me

Robert Palmer

• Moderator
Geplaatst:

Dat zijn de aanbiedingen of lokkertjes.

Meestal betaald door de fabrikant.

Het is niet ongebruikelijk om in een winkel een aantal zaken onder de kostprijs te verkopen wanneer je daardoor klanten trekt die hun boodschappenkar daarna volladen met artikelen waar je nog wel marge op hebt.

De postbode heeft maar een product, het bezorgen van poststukken.

En daarin heeft die steeds meer concurrentie.

Geplaatst:
10 minuten geleden, ceesv zei:

Dat is de netto winst hé

Een supermarkt draait ongeveer een omzet van 8500 per m2 een gemiddelde supermarkt is ongeveer 1000m2 dus een omzet van zo'n 8,5 miljoen per jaar.

Na aftrek van alle kosten blijft daar dus een netto winst over van zo'n € 85.000 tot € 255.000 per jaar.

Op sommige artikelen geven ze geld toe, maar kijk bijv. naar verzorgingsproducten en vergelijk je dat met het buitenland dan wordt het daar weer dubbel en dwars op terug verdient.

Geplaatst:

De kaarten bij de buren binnen 4 km lever ik per fiets af. De anderen die op 15 of meer zitten gaan met een postzegel.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
8 uren geleden, ceesv zei:

Dat zijn de aanbiedingen of lokkertjes.

Meestal betaald door de fabrikant.

Het is niet ongebruikelijk om in een winkel een aantal zaken onder de kostprijs te verkopen wanneer je daardoor klanten trekt die hun boodschappenkar daarna volladen met artikelen waar je nog wel marge op hebt.

De postbode heeft maar een product, het bezorgen van poststukken.

En daarin heeft die steeds meer concurrentie.

Belastingbrieven is via mail

rekeningafschriften is elektronisch

zelfs boetes kan je nu in een elektronisch loket afhandelen.

Wat was de slogan weeral? Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

Dat noemen ze vooruitgang. Gelukkig zijn kerstverlichting nog een ouderwetse traditie 🙂

De LED in de kerstboom waren de eerste LED verlichting waarmee we in contact kwamen.  Nu zoveel jaar later is bijna alles LED wat de klok slaat.

De eerste LED dat ik me herinner was in een rekenmachine.

Wat gaan we van kerstmis nog kunnen leren? Lekker brood 🍞

We hebben nog enkele dagen tijd voor wenskaarten.

Groeten,

Geplaatst:
1 uur terug, Rollerboy zei:

zelfs boetes kan je nu in een elektronisch loket afhandelen.

Maar dat ga je toch niet doen 😲

Je betaald per slot van rekening administratiekosten dan laten ze er ook maar wat voor doen, toch?

Geplaatst:

Leuk, leuk en nogeens leuk.

Kerstkaarten versturen voor zo wijnig mogelijk 💰 geld.

Ik heb de oplossing:

VOOR ALLE LEDEN VOOR S4A IS MIJN KERSTWENS:

FIJNE KERSTDAGEN EN ALVAST EEN GELUKKIG NIEUWJAAR .

en gezondheid,

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen