Ga naar inhoud

Smartreader en pscsd ondersteuning werkend maken in bestaande OScam

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Zoals al in een ander topic van mij aangegeven heb ik last van haperingen met OScam op bepaalde zenders.

Nu wil ik een smartreader gebruiken en later evt een pcscd reader (nog nooit kunen testen). Helaas heeft mijn OScam geen ondersteuning hiervoor.

image.png.a2f53cf98d18d121af9261b2b617f3c1.png

Is dit aan te vullen in mijn OScam (11812 Mohamed OS) en heeft iemand een how-to?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Je kunt hem hier downloaden. Ik bouw altijd met libusb en libpcsc. Let er wel op dat je bij pcsc de service manueel moet starten. Systemctl start pcscd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Dan moet je die service wel eerst installeren middels apt-get install pcsc of pcsc-lite.

Maar een bestaande binary kun je niet uitrusten met iets extra's , dan zul je opnieuw moeten compilen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Zelf compileren gaat mijn kennis te boven. De bedoeling was om een eventuele defect aan de interne reader te bevestigen of uit te sluiten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Er zijn genoeg builds op het internet te downloaden met pcsc ondersteuning als je niet weet hoe de binary zelf te compileren.

Geplaatst:

Zoals @Codxal aangaf, moet óók de pcsc ondersteuning in je box geladen worden én je moet hem starten (automatisch of manueel). Niet iedereen die ‘gewoon’ OScam gebruikt is dat machtig…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen