Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Tonskidutch Prima om te weten dat het niet aan de VU+ ligt! Ik ga nu nogmaals proberen aan de hand van jouw informatie de fout bij Windows te vinden. In ieder geval heb ik nu via FTP weer toegang tot de harde schijf, zodat ik opnames kan bewerken en naar mijn NAS kan overzetten. Dat was eigenlijk het belangrijkste voor mij.

Nogmaals hartelijk dank voor je hulp en je geduld! 

Geplaatst:

Als ik je topic nog eens compleet opnieuw lees, valt me eigenlijk nu pas op dat je met je "freigaben editor" aan de slag was.

Die dient om te mounten op een ander externe media zoals NAS of pC... Dus niet om je in de Vu+ ingebouwde HDD voor Windows te gaan delen.

Als je dat nog steeds hebt in gesteld bij Freigaben, nadat je settings terug hebt geplaatst met het nieuwe VTI 15.0.02 image moet je die maar eens wissen en dan officiële shutdown / uitschakelen en opnieuw opstarten.

Zoals ik reeds vermelde is de Vu+ met VTI erop helemaal open voor het netwerk via jouw pC, dus die aanpassing van "Freigaben editor" kan het probleem zijn.

En zoals dat in netwerken vaker voorkomt moet je dan ook alle netwerk apparaten herstarten, opdat de masterbrowser weer een kans krijgt.

O What A Night

Heidi Parton , Dolly Parton

Geplaatst:

@Tonskidutch Dank je wel dat je de moeite hebt genomen dit hele verhaal nog eens door te nemen. Ik heb geprobeerd de "Freigabe" voor de VU te wissen, maar dat lukt niet omdat de VU Uno zich daarbij ophangt. Ik moet daarna dan echt de stekker er uit trekken en er weer insteken.

Maar: mijn vriendin gebruikt een laptop (op mijn netwerk aangemeld) en met die laptop is het geen probleem de VU als map te benaderen!

Dat kan toch alleen maar betekenen dat de fout ergens in een Windows instelling op mijn PC zit en niet ergens op de VU? Ik heb de adviezen die je voor die Windows kant hebt gegeven uitgevoerd, maar de fout blijft bestaan.  Ik moet dus nogmaals in de slag met Windows 11, als ik het goed zie. De foutmelding die ik steeds krijg heeft het nummer 0x80070035.

Dank!

freigabe.jpg

Geplaatst:

Ja soms weet ik niet wat die andere doet gezien de vraagstelling of de reacties lezende.

excuus daarvoor

Maar een "mount" delen of op z'n Duits Freigabe heeft niets met de standaard netwerk toegang baserende op samba vanuit een windows pC van doen. Die is er altijd en dus heb je Windows foutief geconfigureerd. Hetgeen blijkt uit je quote hieronder:

Op 11-12-2024 om 16:25, doubledutch zei:

Maar: mijn vriendin gebruikt een laptop (op mijn netwerk aangemeld) en met die laptop is het geen probleem de VU als map te benaderen!

Er zijn veel valkuilen in Windows 11 qua netwerk veiligheid. En dat is maar goed ook.

Daar kan ik echt niet zomaar gissen / raden welke van al die veiligheden je op je eigen pC niet juist hebt.

Vergelijk alles wat je kan vergelijken tussen die pC en je vriendin haar laptop.

Betreffende opnames naar je NAS overzetten heb je die verbinding eigenlijk helemaal niet nodig omdat onder VTI image één plugin geïnstalleerd kan worden genaamd: automove

handig voor de luie mens en geautomatiseerd

O What A Night

Geplaatst:

@Tonskidutch Ik heb inmiddels allerlei instellingen van de laptop en mijn PC met elkaar vergeleken, maar heb voor wat betreft het netwerk (nog) geen verschillen kunnen ontdekken. Maar ik blijf uiteraard zoeken...

Ik heb intussen ook vastgesteld dat ik met een File Manager (Speed Commander in mijn geval) verbinding met de VU krijg als ik het IP adres intyp (192.168.178.47). Waarom het dan wel lukt begrijp ik weliswaar niet, maar het belangrijkste punt is daarmee voor mij opgelost: het kunnen verschuiven van een opname van de VU naar mijn NAS of PC.

Opnieuw mijn dank voor alle genomen moeite!

• Like 1
Geplaatst:

ideetje :

zet wachtwoord in je vu box

aktiveer zeker samba

kijk of de vu in dezelfde workgroup zit als je PC

Hoe je dat doet in je image kan ik niet zeggen want hier draait alles op het makkelijke openvix.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

@bellejt Hij kan toch verbinden op de vriendin haar laptob, het blijft tobben dus.

Komisch dat er dus *zonder login en *wachtwoord contact is op die laptop op de nieuwe VTI 15.0.02 en via de eigen pC niet.

Vragen;

Is daar DNS via een VPN op ingesteld?

Is de DNS / Nameserver de thuis router of een extern adres? (waren groen bij netwerktest in afbeelding)

Maar een wachtwoord aanmaken (hetgeen ik ook heb ingesteld) kun je natuurlijk zeker doen zoals @bellejt schreef

blauwe knop > VTI Gereedschap > wachtwoord instellen

let op twee keer groen als je dat wachtwoord hebt ingevoerd

screenshotVu.thumb.jpg.c0bdf4558959acb5d76836cbf7c6a53c.jpg

ik zou ook nog eens goed kijken naar (verkenner) > deze PC en rechtermuisklik > kies een netwerklocatie toevoegen > voeg het IP adres van de Vu+ toe etc.

O What A Night

Geplaatst:

ja de DNS is dikwijls de oorzaak van dit soort problemen.De raad is de DNS steeds instellen als LAN adres van de router dan doet die al het nodige.Dan kan je nog altijd secundary DNS instellen als 1 van je provider (of google 8.8.8.8)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen