kees321 Geplaatst: 7 december Geplaatst: 7 december Onlangs zwengelde ik een oude digitenne ontvanger weer aan, van voor de overgang naar HD. Een topfield 5000, met externe schijf via USB. Werkt nog goed, kan alleen nog opnamen afspelen, via omzetter naar HDMI. Nu zou het handiger zijn om de bestanden op onze Vu+ ultimo af te kunnen spelen. Tegen beter weten in sloot ik de USB-schijf aan op de Vu+, niets te zien ( of misschien suggestie om te formatteren ?/! ) Want het is bijzonder bestandsindeling wat topfield gebruikt (FAT20 ?) Met een windows computer en programma TFtools kan ik de schijf wel benaderen. De bestanden zijn .rec , die laten zich afspelen met de gangbare programma's maar niet met de Vu+ (als ik een bestand van de windows computer daar naar toe kopieer ) De externe USB schijf aan een linux computer doet niets. Zou er een mogelijkheid bestaan om de USB schijf te gebruiken aan een Vu+ , met een plugin ? En / of een .rec bestand afspelen op een Vu+ ? Zou leuk cq handig zijn ( maar inderdaad een luxe probleem ja ) Ik kan natuurlijk op de windows computer de bestanden kopiëren maar dat is een heel gedoe op dat spartaanse programma heb ik al gezien. Als er geen eenvoudige methode is om het op een Vu+ te krijgen dan zal ik ws de oude topfield blijven gebruiken voorlopig. Alle ideeën weer welkom, bvd. NB: Ik zet dit in deze rubriek. Er is ook een afdeling "ontvangers > overige merken" maar daar in krijg ik het niet voor elkaar om geen merk te kiezen, dus dan maar zo, voor nu, anders kan iemand dit verplaatsen naar de juiste rubriek, bvd.
Tonskidutch Geplaatst: 8 december Geplaatst: 8 december Zal via de linux pC moeten. Een linux Manjaro distro op de pC en je kan zo bij de HDD van de ouwe Topfield. check ook deze https://github.com/mhw/topfield-hdsave Mercy Mercy Me Robert Palmer
kees321 Geplaatst: 9 december Auteur Geplaatst: 9 december Dank. Dan zal ik er voor kiezen om Manjaro te installeren, dat is voor mij wel te doen, als alles meezit. Maar, een .rec bestand afspelen op een Vu+ is mij vooralsnog niet gelukt en ik ben door mijn opties heen, nl : Hernoemd, extensie veranderd naar .ts Openen in "Media player" in "plugins" Vlc player als plugin geïnstalleerd maar daar inzie ik niet hoe daar een bestand in te openen. Dan zou het mogelijk nog een optie zijn om alle .rec bestanden om te zetten naar iets anders, maar al met al wordt het te veel werk voor wat het oplevert.
Tonskidutch Geplaatst: 10 december Geplaatst: 10 december Ja dat klopt dat het veel werk is en dus ook veel tijd kost. Dat bepaal je zelf, of het de moeite nog loont. Voor de .rec bestanden waren er destijds voldoende proggies te vinden die dat bestand omzette naar een mp3. Mercy Mercy Me Robert Palmer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen