Ga naar inhoud

Wifi versterker

Ga naar oplossing Opgelost door RikDC,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag ,

Ik heb een vraag i.v.m.  hulp bij zwak wifi signaal.

Enkele jaren geleden schaften wij ons een Liebherr diepvriezer aan met SmartDeviceBox .

De bedoeling is om de vriezer van op afstand te monitoren en te bedienen via het internet. (app )

Omdat de vriezer een heel eind van de pc/router opgesteld staat had ik een wifi versterker aangeschaft.

De TP-link 300Mbps Wireless N Wall Plugged.......................................

Het maken van de verbinding tussen de TP-link en de vriezer gebeurde heel moeizaam en enige tijd later viel de verbinding weer weg.

In probeer vruchteloos om terug een verbinding te maken maar het lukt niet meer.

Zou een andere wifi versterker een oplossing zijn , maar welke dan ?

Bijkomende info , de vriezer met de SmartDeviceBox staat wel 20 m van mijn pc/router.

Ik weet niet of het mogelijk problemen geeft maar we hebben nog steeds adsl hier (oude kabel )

Dank bij voorbaat voor een goede tip.

Rik  

• Moderator
Geplaatst:

Een betrouwbare verbinding is een kabel.

Een verbinding via een stopcontact kan goed werken, maar wanneer je een 3-fase netaansluiting hebt wordt het al een stuk moeilijker.

Ik vermoed, dat je een draadloos WiFi stekker hebt, die maakt het internet in ieder geval langzamer.

Ik weet niet of je vriezer een RJ-45 netwerk aansluiting heeft, of alleen draadloos verbinding maakt.

Wat ik erover terug kan vinden is het een soort WiFi dongel, dus alleen draadloos.

Ik heb zelf goede ervaring met Fritz! netwerk oplossingen.

Hiermee heb ik zelfs tot achter in mijn tuin snelle WiFi dekking.

Voor de WiFI aansluiting zou ik een Fritz! Powerline 1260 set adviseren.

https://assets.avm.de/files/docs/fritzpowerline/fritzpowerline-1260/fritzpowerline-1260_qig_nl_NL.pdf

Een deel sluit je aan op je modem, het andere deel plaats je in een stopcontact in de buurt van je vriezer.

De dongel van je vriezer koppel je dan met de WiFi toegang van de Fritz!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bedankt voor uw snel antwoord.

De TP-link zit in het stopcontact vlakbij de vriezer.

Een netwerkaansluiting is niet voorhanden op de vriezer.

En het elektriciteitsnet is inderdaad 3 fasig.

Ik ga eens kijken of de door u voorgestelde Fritz! Powerline 1260  betaalbaar is.

Nogmaals dank.

Rik

Geplaatst:
5 minuten geleden, RikDC zei:

De TP-link zit in het stopcontact vlakbij de vriezer.

Ik weet niet of het een Powerline is,

Zo niet dan heb je het antwoord zelf al gegeven.

Je vrieser heeft geen wifi ontvangst.

Je wifi versterker gaat er dan ook geen ontvangst hebben.

plaats de versterker ergensop een plaats  tussen je router en je vrieser.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

• Moderator
Geplaatst:

Inderdaad, wanneer die TP-link dicht bij de vriezer geplaatst is, zal dat niet helpen.

Maar een WiFi relais is niet de beste oplossing.

15 minuten geleden, RikDC zei:

Ik ga eens kijken of de door u voorgestelde Fritz! Powerline 1260  betaalbaar is.

Tja, goed of goedkoop, dat is de vraag.

Je kan beter iets meer uitgeven voor een apparaat dat werkt dan iets minder geld uitgeven en een oplossing hebben die niet werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 uur terug, RikDC zei:

De bedoeling is om de vriezer van op afstand te monitoren en te bedienen via het internet. (app )

een vriezer moet altijd blijven vriezen dus ik snap niet echt wat je met één app op afstand wilt gaan doen.

stroom weg , app verbinding weg en vriezer ontdooit langzaam

hoe moeilijk is het leven?

• Like 1

Mercy Mercy Me

Robert Palmer

• Moderator
Geplaatst:
14 minuten geleden, Tonskidutch zei:

dus ik snap niet echt wat je met één app op afstand wilt gaan doen.

Ik lees dat je onder meer een melding op je telefoon krijgt wanneer de deur geopend wordt.

Dat kan voordelen hebben.😁

• Moderator
Geplaatst:

Het is net geen walk-in fridge.😁

Uit de beschrijving:

Uw koelkast denkt waar mogelijk met u mee

Bent u vergeten uw dranken te koelen? Met de BottleTimer is dat geen probleem meer. Leg de flessen simpelweg in het vriesvak en activeer BottleTimer via de app. Zodra ze optimaal gekoeld zijn, ontvangt u een melding. Gebarsten flessen zijn vanaf nu verleden tijd.

AutoDoor. Weer een handgreep minder.

Met AutoDoor en Alexa wordt uw dagelijks leven nog eenvoudiger, want zij zorgen ervoor dat Liebherr-koelapparaten automatisch kunnen worden geopend en gesloten. Stelt u zich voor dat u aan het bakken bent en de taart in de koelkast wilt zetten. Zeg dan eenvoudig ”Alexa, open mijn koelkast” en de koelkastdeur gaat open.

Naast spraakbesturing kunnen in de SmartDevice-app nog meer AutoDoor-functies worden ingesteld: geluidsignalen bij het openen en sluiten, de duur totdat de deur vanzelf sluit en de hoek waarmee de deur moet worden geopend.

Deuralarm. Zodat de kou blijft waar hij thuishoort.

Vergeten uw vriezer in de kelder dicht te doen? De deur van de koelkast per ongeluk open laten staan? Dat is geen probleem meer voor uw slimme koelkast met SmartDevice. De SmartDevice-app meldt open deuren met een pushmelding op uw smartphone.

Al die zaken vragen wel op een investering in je netwerk.

Verdere technische voorwaarden voor uw thuisnetwerk en router zijn:

• IEEE 802.11b/g/n met 2,4GHz. Als u echter een router met een transmissiesnelheid van 5 GHz (IEEE 802.11n/ac) gebruikt, moet u ervoor zorgen dat uw router is ingesteld op ”gecombineerd gebruik”.
  • De WLAN-netwerksleutel mag maximaal 64 tekens hebben.
  • Ipv4
  • WPA2-personal
  • De poorten kunnen niet worden geconfigureerd, standaard wordt een verbinding met poort 8883 van de server service.home.myliebherr.com opgebouwd.
  • De verbinding via een gastaccount kan tot problemen leiden.

• Moderator
Geplaatst:

Maar zonder een goede wifi verbinding werkt het niet.

Toch went het snel, diet soort luxe.

Ik heb een app, die mij vertelt waar mijn auto is, en waarmee ik allerlei functies kan activeren of uitlezen.

Ik heb een app voor mijn fiets, die mij aangeeft wanneer, waar, hoe snel, hoe hoog en hoeveel trapomwenteling ik heb bewogen.

Ik heb een andere app, die het anti diefstal baken in die fiets peilt en aangeeft waar de fiets staat, en alarm slaat wanneer de fiets bewogen wordt door diefstal.

Ik heb een app, die aangeeft hoeveel vermogen er in de groepenkast afgenomen wordt of terug geleverd wordt.

Ik heb een app, die aangeeft hoeveel energie mijn zonnepanelen genereren.

Ik heb een app, die de warm water voorziening (/boiler) op afstand kan in en uitschakelen.

Mocht ooit het internet uitvallen, heb ik niets meer van dit alles.🫠

Geplaatst:

Ik denk dat de huidige TP-Link te weinig zend-/ ontvangstvermogen heeft om de 20 meter te overbruggen.

Daarbij speelt het ook nog een grote rol hoeveel obstakels tussen de TP-Link bij de vrieskast en de Wifi router in de woning zitten en uiteraard aan het zendvermogen van de Wifi router.

Zelf heb ik hele goede ervaringen met de     

RE650 - AC2600 Wi-Fi Range Extender

Zie https://www.tp-link.com/nl/home-networking/range-extender/re650/

Maar of die de 20m probleemloos kan overbruggen is nog maar de vraag.

Het probleem is ook dat elke Wifi Extender de Wifi snelheid halveert.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Bedankt aan degenen die hier met tips verschenen en aan hen die me zo'n beetje uitlachen , het doet me plezier dat jullie zo gemakkelijk aan het lachen te brengen zijn.

Echte komieken , ik lag zelf bijna ook in een breuk.😫😫

Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit hier nu nog schrijf want nu ga ik mij verantwoorden en dat hoeft natuurlijk helemaal niet.......

Ik probeer het toch maar , misschien dringt het bij sommigen nog niet door maar goed , dan lach je nog maar eens , zielig !

Tot voor kort gingen wij heel veel op reis met onze camper .

Toen we de Liebherr vriezer kochten zat de "afstandsbediening " er bij en vond ik dat wel handig.

Je kan zo vanuit een verre bestemming controleren of alles in orde is met de (meestal vrij volle ) vriezer.

Een hele tijd geleden waren we in Duitsland en kon ik de vriezer niet controleren omdat de verbinding er uit lag (zie de vraagstelling hierboven ).

Ik merkte toen dat ik geen verbinding kon maken met de bewakingscamera's hier thuis (jaja weer een app , hahaha ik lach me te pletter )...

Toen dat enkele uren later nog steeds het geval was zijn we direct naar huis gereden en bleek dat , door een onweer , de differentieel schakelaar uitgevallen was en alle stroom er dus uit lag.

De buren ,  die een sleutel hebben , waren zelf voor enkele dagen op reis en konden ons niet helpen !

Gelukkig zijn we naar huis gereden want we zaten maar in Duitsland , er was dus niks ontdooit omdat de kast netjes dicht was gebleven.

Inmiddels hebben 2 buren een sleutel maar je kan moeilijk verlangen dat die mensen elke dag binnen gaan kijken of alles o.k. is.

Ik vind het handig dat ik nu overal kan zien of mijn vriezer , waar voor een kapitaal aan spullen in zit , netjes op temperatuur blijft.

Da's weer lachen hé  🤣🤣

Rik

Geplaatst:

Kijk lachen is gezond.

Router die uiteindelijk het WIFI signaal uitzendt naar je vriezer staat op minstens 1,5 meter tot 2 meter hoogte waardoor die een beter bereik heeft als dipool en dat doe je het best ook met je versterker of ontvanger.

succes

Mercy Mercy Me

Robert Palmer

Geplaatst:

Ik zou dan een differentieel schakelaar met wifi en internet komen. Via de app op je handy weer inschakelen ;)

• Haha 1

Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen