ketupa Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december Op 10-12-2024 om 09:47, Sprietje zei: Laat mensen dat beoordelen die die multistream transponders ontvangen. Dat klopt ook. Daarom heb ik mijn schotel op 5W gecentreerd, zodat ik het signaal niet verlies zelfs bij zwaar regen. 30W zit dan op de uiterste van de rail, en geeft signaalverlies bij zware regenval.
Freddie67 Geplaatst: maandag om 09:39 Auteur Geplaatst: maandag om 09:39 Op 13-12-2024 om 13:38, ketupa zei: Dat klopt ook. Daarom heb ik mijn schotel op 5W gecentreerd, zodat ik het signaal niet verlies zelfs bij zwaar regen. 30W zit dan op de uiterste van de rail, en geeft signaalverlies bij zware regenval. Dit lijkt me voor mijn situatie ook het beste oplossinkje. Alleen vraag ik me of het triax railtje wel lang genoeg is om de afstand van 25 graadjes te overbruggen. Het vrouwtje wil trouwens de tdt kanaaltjes op 30w en kan via een vriendinnetje zo'n kastje uit spanje krijgen. 1
Tonskidutch Geplaatst: maandag om 09:49 Geplaatst: maandag om 09:49 Destijds was 30 west ontvangen al een heel gedoe op één schotel wegens de skew. Of dat tegenwoordig ook nog zo is weet ik niet maar men ging destijds uit van minstens 1 a 1,5 meter schotels voor de ontvangst van Hispasat. The Unforgettable Fire U2
Sprietje Geplaatst: maandag om 10:52 Geplaatst: maandag om 10:52 1 uur terug, Freddie67 zei: Dit lijkt me voor mijn situatie ook het beste oplossinkje. Alleen vraag ik me of het triax railtje wel lang genoeg is om de afstand van 25 graadjes te overbruggen. Het vrouwtje wil trouwens de tdt kanaaltjes op 30w en kan via een vriendinnetje zo'n kastje uit spanje krijgen. Je hebt dus helemaal geen rail nodig.
Alex1970 Geplaatst: maandag om 11:50 Geplaatst: maandag om 11:50 56 minuten geleden, Sprietje zei: Je hebt dus helemaal geen rail nodig. Waarom niet? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Mojo Geplaatst: maandag om 12:03 Geplaatst: maandag om 12:03 11 minuten geleden, Alex1970 zei: Waarom niet? Heeft ie wel nodig. Alleen gaat hij dat op deze manier niet reden met die rail You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Sprietje Geplaatst: maandag om 12:24 Geplaatst: maandag om 12:24 11 minuten geleden, Mojo zei: Heeft ie wel nodig. Alleen gaat hij dat op deze manier niet reden met die rail Waarom gaat hij dat niet redden met de rail? Zelfs met de Triax-rail nog wel want die is 33cm lang en de lnb's moeten 313mm van elkaar staan. De SAB-rail is nog flink wat langer. Maar ja Freddie67 geeft helemaal geen antwoord op mijn vragen van donderdag dus hij wil het blijkbaar niet weten. Maar de 5 west in het midden en de 30 west 31cm opzij gaat in ieder geval zeker nooit lukken. Je zult beide uit het midden moeten zetten maar dat hoeft niet beide precies even veel.
Mojo Geplaatst: maandag om 13:12 Geplaatst: maandag om 13:12 47 minuten geleden, Sprietje zei: Waarom gaat hij dat niet redden met de rail? Omdat de schotel op 5 west uitgericht gaat worden You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Sprietje Geplaatst: maandag om 13:34 Geplaatst: maandag om 13:34 Als je een nieuw gaatje in de rail boort kan het wel wat betreft de afstanden maar het gaat niet werken voor de 30west omdat die veel te ver uit het midden staat. Maar met een Triax-rail kun je nooit een lnb precies in het midden zetten.
Mojo Geplaatst: maandag om 13:38 Geplaatst: maandag om 13:38 2 minuten geleden, Sprietje zei: Als je een nieuw gaatje in de rail boort kan het wel wat betreft de afstanden maar het gaat niet werken voor de 30west omdat die veel te ver uit het midden staat. Maar met een Triax-rail kun je nooit een lnb precies in het midden zetten. Dat bedoel ik. Dan word het volgens mij niet meer te halen om 30 west erbij op te zetten. Buiten de off center situatie van de lnb voor 30 west You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
ketupa Geplaatst: maandag om 16:22 Geplaatst: maandag om 16:22 3 uren geleden, Mojo zei: Omdat de schotel op 5 west uitgericht gaat worden Sorry, ben vergeten te melden dat ik daarvoor geen Triax gebruik maar een Maximum E85 multifocus...
Sprietje Geplaatst: maandag om 17:54 Geplaatst: maandag om 17:54 Ja, dat is nog al een verschil. Met een Triax 88 kun je nooit de 5-west in het midden hebben.
Freddie67 Geplaatst: dinsdag om 08:47 Auteur Geplaatst: dinsdag om 08:47 20 uren geleden, Sprietje zei: Waarom gaat hij dat niet redden met de rail? Zelfs met de Triax-rail nog wel want die is 33cm lang en de lnb's moeten 313mm van elkaar staan. De SAB-rail is nog flink wat langer. Maar ja Freddie67 geeft helemaal geen antwoord op mijn vragen van donderdag dus hij wil het blijkbaar niet weten. Maar de 5 west in het midden en de 30 west 31cm opzij gaat in ieder geval zeker nooit lukken. Je zult beide uit het midden moeten zetten maar dat hoeft niet beide precies even veel. Dank je Sprietje, maar als ik het zo lees is het met het triax schoteltje niet te doen om hispasat te vangen met 5w in het midden. Vanwege de ontvangst van de multistreampjes wil ik 5w in het midden van het schoteltje houden. Geen zin in uitval bij een beetje regen. Het vrouwtje wordt dan niet blij en dan ben ik weer de pineut. Denk dat ik er misschien een tweede schoteltje bij moet zetten, hoewel ik dat liever niet doe.
Sprietje Geplaatst: dinsdag om 09:02 Geplaatst: dinsdag om 09:02 Ik noem een Triax 88 geen schoteltje. Het is een behoorlijke schotel. De 5 west is het midden is uitgesloten om dan de 30 west te ontvangen. Het zullen dan 2 schotels moeten worden. Zeker ook het makkelijkste om te realiseren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen