Ga naar inhoud

Moeilijkheden met dreamboxedit.

Ga naar oplossing Opgelost door segroeg,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

iK BEN IN HET MENU GAAN KIJKEN maar Is dit het goede menu:

Configuratie laden/opslaan van de EPG.

Indien ja, er staan meer dan 10 mogelijkheden...welke is de goede<?

Geplaatst:

Ik ben gewoon een dikke leek in al dit gebeuren, ik dacht wel iets anders te verwezenlijkingen. ik sta nog nergens, Alles is gewist, blijkbaar, want op het scherm van dreamboxedit staat niet, noppes.

Waar kan ik de download van openpli 9 vinden?

Geplaatst:

google is zoals altijd je vriend : https://openpli.org/download/

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Ik heb nu ongeveer 2000 zenders in de tv, maar steeds zender niet beschikbaar, controleer uw tuner configuratie.

Ik heb zodanig zitten zoeken en klooien dat ik nog nooit zover van goed ben geweest...

Nu is mijn tv ook al niet wat het moet zijn, zeker?

Geplaatst:

ff duidelijk wat komt de tv hier bij kijken ? De zenders zitten toch in je vu ? Zet je tunerconfig hier even en zeg ook wat er aangesloten is en hoe.

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

Haja, uiteraard heeft de tv daar niets mee te maken.

Maar blijkbaar is er nu toch opnieuw een klassement zenders binnen, nu nog de instellingen goed krijgen.

Tunerconfiguratie: Met een vinger typen duurt het tot overmorgen.

Wat wil je in elk geval zien? En hoe er aan geraken?

Geplaatst:

als je zenders binnenhaalt dan is de configuratie goed van de tuner tenminste als je de juiste hebt.Een foto is al in orde van de config. We weten nu nog niet hoe alles is aangesloten want dat is cruciaal om info te geven.

Geplaatst:

Ik heb nog eens ...herlaad settings on dreambox gedaan... en in de log zegt hij...

Reload commando wordt verstuurd.

Dit kan enige minuten duren om de Dreambox het reload command te laten afmaken.

Netwerk antwoord: HTTP/1.1 404 Not Found

Kan geen verbinding maken met Dreambox op IP adres 192.168.129.42, controleer het ingestelde IP adres  en/of het netwerk.

Ik heb de verbinding na gekeken en die is OK .

Nu is er ...zender niet beschikbaar... met de gebruikelijke " nakijken tuner configuratie'

Geplaatst:

zolang we geen duidelijke antwoorden krijgen op de vragen houd het op.

Reload is op enkele seconden gedaan.Je ip adres instelling DHCP of Fixed ?

Geplaatst:

Ik ben verkeerd geweest want het is niet opgelost. Ik ga weer mijn oude ontvanger installeren en morgen is een andere dag. Ik hoop dat de helpende personen dan nog de moed hebben om een zwalpend EI te redden...

Geplaatst:

Vuuno4kse (1500A0)

Gedetecteerde tuners:

TUner A-H                       Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC)(DVB-S2X)

Misschien is het wel overbodig...

• Moderator
Geplaatst:

Ik krijg het idee, dat de tuner configuratie nog niet is ingesteld op deze nieuwe ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Een nieuwe dag en alweer de hersens pijnigen. Ik heb mijn oude ontvanger geïnstalleerd en die werkt naar behoren.

Zou het nuttig kunnen zijn om de tuner eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

• Moderator
Geplaatst:

Begin eens te vertellen wat je nu precies met die ontvanger gedaan hebt.

Hij werkte tot je er een externe zenderlijst in wilde laden?

Of heeft die nog nooit op jouw locatie gewerkt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen