Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

"TV is niks, te veel reclame, ik zeg het op, ik kijk wel via internet."
Niet mijn uitspraak maar een parafrasering  van wat ik zo al hoor en lees (hier).
bv hier :https://www.sat4all.com/forums/topic/382135-nieuwe-provider-in-belgi%C3%AB-ook-tv-diensten/#findComment-2759633

Maar via internet (al dan niet IPTV) wordt je juist betutteld met reclames (mogelijk ook nog in het programma) die je verplicht uit moet zitten.
( ik zet het geluid uit en ga even wat anders doen )
Dus vraag ik me dan af, wat schiet je er dan mee op ? Van de regen in de drup, of ?

Mijn methode : DVB-C (en DVB-T) en een onvolprezen opnameapparaat : een Vu+
We kijken uitsluitend opnamen en kunnen naar believen door"spoelen".
Op de Vu+ zelf of (nog beter) op een computer met MPV player, handiger/sneller(qua reactie) kan niet nmi.
Dus dat wil ik graag zo houden. Het is niet te verwachten dat mijn aanbieder op korte termijn de DVB-C zal verlaten maar voor degene die dat wel gaan meemaken zie ik een andere soortgelijke methode, het opnemen van een IP stream om later terug te kunnen kijken.

De aanbieders zullen dit niet aanmoedigen om voor de hand liggende redenen.
Opnamen voor eigen gebruik zijn (nog steeds ?) toegestaan (voorlopig ?).

Ik meen dat de nieuwere VU+ ook een HDMI-ingang heeft ?
Een computer daar op aansluiten ? Kan dat ?
Of natuurlijk op de afspeelcomputer ook opnemen.

Zo maar weer een ideetje, wie ziet er (on)mogelijkheden ?

Geplaatst:

@kees321 in België stoppen de dvb-c diensten tegen 2030, denk dat Nederland ook wel zal volgen en enkel streaming aanbieden, 

je kan via je VU+ ontvanger opnemen van een stream op je harde schijf, ik heb dat ooit nog gedaan met m’n dreambox met een stream van een Amerikaanse show dat m’n vriendin wou zien dat ‘s’nachts werd uitgezonden.

zet een streaming lijst in je ontvanger en je kan 1 stream opnemen.

meer heb ik niet getest of dat kan.

je kan het maar proberen 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Ik heb indertijd nog geprobeerd om streaming radio op te nemen (voor radiostations waar ik met mijn schotel geen ontvangst van had), dat werkte niet goed, van een programma van een uur had ik misschien 20 minuten.

Ik vermoed dat dat met TV niet beter zal zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Geplaatst:
Op 12-12-2024 om 19:59, kees321 zei:

Ik meen dat de nieuwere VU+ ook een HDMI-ingang heeft ?
Een computer daar op aansluiten ? Kan dat ?
Of natuurlijk op de afspeelcomputer ook opnemen.

Zo maar weer een ideetje, wie ziet er (on)mogelijkheden ?

ik heb dat getest {toen ik nog Netflix en Viaplay had} als App op de pC en die via de HDMI - IN van de Vu+ Ultimo4K opnames op HDD maakte.

Dus het is geen hypothetische kwestie. Het kan.

Maar dat gaat alleen in 720p resolutie. En je mag wel niets anders doen op die Vu+ en de pC, anders kan de opname afbreken, dus realtime opnemen tijdens de stream. De HDMI - IN is dus één zender en wisselen kun je onderwijl niet en kun je ook niet timen.

Ik denk dat jou dat heel snel gaat vervelen.

Want neem je op en moet tegelijk kijken naar wat je opneemt, wat is dan de meerwaarde van opnemen.

Je hebt heel wat trucs met apparaatjes uit China die het daglicht niet mogen zien, die per HDMI de stream "grabben" van een kabelprovider en z'n pC App /of een IPTV streamer.

Mercy Mercy Me

Robert Palmer

Geplaatst:
4 uren geleden, zzzzzz zei:

Ik heb indertijd nog geprobeerd om streaming radio op te nemen (voor radiostations waar ik met mijn schotel geen ontvangst van had), dat werkte niet goed, van een programma van een uur had ik misschien 20 minuten.

Ik vermoed dat dat met TV niet beter zal zijn.

ik had nochtans met de dreambox toen een volledige stream opgenomen zonder verlies van de duur van het programma, wel s'nachts, en dat lukte prima, radio zenders nooit geprobeerd, je netwerk moet wel stabiel zijn en niet soms even uitvallen want dan kan je problemen hebben in je stream.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
Op 20-12-2024 om 10:36, Tonskidutch zei:

ik heb dat getest {toen ik nog Netflix en Viaplay had} als App op de pC en die via de HDMI - IN van de Vu+ Ultimo4K opnames op HDD maakte.

Dus het is geen hypothetische kwestie. Het kan.

Maar dat gaat alleen in 720p resolutie. En je mag wel niets anders doen op die Vu+ en de pC, anders kan de opname afbreken, dus realtime opnemen tijdens de stream. De HDMI - IN is dus één zender en wisselen kun je onderwijl niet en kun je ook niet timen.

Ik denk dat jou dat heel snel gaat vervelen.

Want neem je op en moet tegelijk kijken naar wat je opneemt, wat is dan de meerwaarde van opnemen.

Lijkt mij inderdaad niet praktisch.

Op 20-12-2024 om 10:36, Tonskidutch zei:

Je hebt heel wat trucs met apparaatjes uit China die het daglicht niet mogen zien, die per HDMI de stream "grabben" van een kabelprovider en z'n pC App /of een IPTV streamer.

Dat is wel een tegenstrijdigheid.

Als je via HDMI opneemt, grab je niet de stream.

Je neemt de output die normaal naar je scherm gaat, gaat die opnieuw comprimeren.

Er gaat dus wat kwaliteit verloren, bovendien zul je DVB en teletekst ondertitels kwijtspelen, als er 2 of meer geluidssporen zijn zul je er nog één overhouden, hopelijk het juiste.

Je kunt misschien die teletekst of DVB ondertiteling altijd aanzetten, dan zitten ze ook in de output, maar kun je ze natuurlijk ook niet eventjes weer afzetten, en als ze niet synchroon zijn, kun je ze ook niet meer bijregelen.

Je gaat ook nog een IR blaster moeten hebben, die op het juiste moment van zender verandert.

En als je nog iets anders wilt bekijken terwijl je opneemt, ga je nog een tweede toestel nodig hebben.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar het zal allemaal een pak ingewikkelder worden dan een kaartje of CI(+) module in een enigma ontvanger.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Geplaatst:
4 minuten geleden, zzzzzz zei:

Dat is wel een tegenstrijdigheid.

Als je via HDMI opneemt, grab je niet de stream.

Je neemt de output die normaal naar je scherm gaat, gaat die opnieuw comprimeren.

Ja niet de correcte terminologie gebruikt, sorry maar dacht dat het wel duidelijk is.

Voorts ik comprimeer niets, de pC staat op zón moment ook op 720P anders werkt het niet.

Het enige dat mij stoort aan @kees321 z'n titel is DVB-C in verband met opnemen... Of kan dat niet met Belgische kabelTV?

Mercy Mercy Me

Robert Palmer

Geplaatst:
12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het enige

( heel goed 🙂  )

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

dat mij stoort aan @kees321 z'n titel is DVB-C in verband met opnemen...

Dat kan ik begrijpen, titels verzinnen is lastig soms, maar nu ik mijn openings bericht herlees begrijp ik mezelf weer, Het gaat voor mij er over dat als je gedwongen wordt tot IPTV door het afschakelen van DVB-C hoe kan je dan toch  . . .

19 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Belgische kabelTV?

Wie heeft er een verleng kabel van 300km over ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen