Tonskidutch Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden klaarblijkelijk lees jij maar de helft van het topic kees321 verwees naar mijn eigen topic dus doe boete en ga vannacht naar de nachtmis we hadden het dus niet over Telenet The Walk Back Home Paul Haslinger
zzzzzz Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 2 minuten geleden, Tonskidutch zei: klaarblijkelijk lees jij maar de helft van het topic kees321 verwees naar mijn eigen topic dus doe boete en ga vannacht naar de nachtmis we hadden het dus niet over Telenet Als je natuurlijk er alles tegelijk bijsleurt. Hij woont dus niet in Vlaanderen, maar haalt er wel een nieuwe Belgische telecomoperator bij. Maar dan nog, het principe is natuurlijk exact hetzelfde. Je wilt van een IP stream opnemen, of je wilt via HDMI input opnemen. Beide zaken zijn zowel in Nederland als in Vlaanderen beschikbaar. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
bamma Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden (aangepast) 27 minuten geleden, zzzzzz zei: maar om een betrouwbare opname te maken. Wel via een Enigma2 plugin zoals HDF radio. Deze plugin gebruikt streamripper en maakt perfecte opnames van de radio streams. 15 uren geleden aangepast door bamma
Tonskidutch Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 3 minuten geleden, zzzzzz zei: Als je natuurlijk er alles tegelijk bijsleurt. nou dan lees nog maar eens aandachtig het bericht #1 van de topic starter ik sleur er niets bij, ik reageerde ook alleen naar ere en geweten op die basis vraag. En voor jou eigen probleem dat je uit de basis vraag herleid kun je beter met @bamma een eigen topic starten. The Walk Back Home Paul Haslinger
bamma Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden dreambox met dreamOS kan je opnemen via de HDMI-IN tot 1080p
zzzzzz Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 7 minuten geleden, bamma zei: Wel via een Enigma2 plugin zoals HDF radio. Deze plugin gebruikt streamripper en maakt perfecte opnames van de radio streams. Ik denk niet dat het aan de plugin ligt, maar aan die radiostations zelf. Zo heb ik van die Spaanse die ook eens toegevoegd aan de zenderlijst, en zelfs als ik rechstreeks luisterde, stopte de stream na een zekere tijd. Zapte ik dan eventjes en zapte terug, dan ging het geluid opnieuw van start. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
bamma Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden (aangepast) Plugin gebruikt StreamRipper om de radio streams binnen te halen om vervolgens op te nemen. Dat is dus anders dan gewoon een directe opname van een radio stream via de zenderlijst. 14 uren geleden aangepast door bamma
zzzzzz Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden 28 minuten geleden, bamma zei: Plugin gebruikt StreamRipper om de radio streams binnen te halen om vervolgens op te nemen. Dat is dus anders dan gewoon een directe opname van een radio stream via de zenderlijst. Dat snap ik wel, maar zelfs bij rechtstreeks luisteren naar die stream geraakt hij onderbroken na een tijdje. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
bamma Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden (aangepast) 22 minuten geleden, zzzzzz zei: Dat snap ik wel, maar zelfs bij rechtstreeks luisteren naar die stream geraakt hij onderbroken na een tijdje. Soit, ik heb alleen aangegeven dat er Enigma2 plugins zijn die jouw probleem met radio opnemen zouden kunnen verhelpen. Op mijn dreambox werkt alles prima via de zenderlijst zonder gebruik van de plugins. TV streams en Radio streams direct opnemen vanuit de zenderlijst. En ook opnemen via de HDMI-in. 14 uren geleden aangepast door bamma
zzzzzz Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 12 minuten geleden, bamma zei: Soit, ik heb alleen aangegeven dat er Enigma2 plugins zijn die jouw probleem met radio opnemen zouden kunnen verhelpen. Op mijn dreambox werkt alles prima via de zenderlijst zonder gebruik van de plugins. TV streams en Radio streams direct opnemen vanuit de zenderlijst. En ook opnemen via de HDMI-in. Ik zal dat later eens opnieuw proberen met die plugin, maar dat opnemen gaf dus problemen zowel op VU+ als op PC (en vroeger had ik het nog geprobeerd op Dreambox 8000, en daar was het hetzelfde probleem). Rechtstreeks luisteren gaf ook problemen bij VU+. Volgens mij zal het veel te maken hebben met de streams zelf, het is niet omdat een VRT zender goed werkt, dat een Braziliaanse zender hetzelfde zal reageren. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
digitaal kijker Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 44 minuten geleden, bamma zei: Soit, ik heb alleen aangegeven dat er Enigma2 plugins zijn die jouw probleem met radio opnemen zouden kunnen verhelpen. Op mijn dreambox werkt alles prima via de zenderlijst zonder gebruik van de plugins. TV streams en Radio streams direct opnemen vanuit de zenderlijst. En ook opnemen via de HDMI-in. Had ik hier eerder ook al bevestigd, rechtstreeks van een stream opnemen is geen probleem met dreambox, mits je een stabiel internet hebt ook. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
bamma Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 41 minuten geleden, zzzzzz zei: Volgens mij zal het veel te maken hebben met de streams zelf, het is niet omdat een VRT zender goed werkt, dat een Braziliaanse zender hetzelfde zal reageren. Dan zoek je een alternatieve stream die wel goed werkt. De meeste streams hebben meerdere urls Geef me een voorbeeld van een Braziliaanse stream die bij jou niet goed werkt.
zzzzzz Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 23 minuten geleden, bamma zei: Dan zoek je een alternatieve stream die wel goed werkt. De meeste streams hebben meerdere urls Geef me een voorbeeld van een Braziliaanse stream die bij jou niet goed werkt. Van die Braziliaanse is het al te lang geleden om mij nog te herinneren welke zender dat juist was. Maar van die Spaanse gaat het bijv. over RNE Radio 5 (dat is gewoon de Spaanse nationale omroep). Daar nam ik dan bijv. 4 of 5 uur op, vroeger deed ik dat via de schotel. Dat lukte goed toen ze nog op Astra1 zaten, maar toen ze naar Hotbird verhuisden had ik geen goede ontvangst meer (Multytenne Twin). Vermits satelliet ondertussen in belang afneemt, ga ik niet investeren in een nieuwe schotel. Mijn alternatief was dan zo'n stream opnemen, ik heb dat meerdere keren geprobeerd, en iedere keer had ik maar een stuk. Sedertdien download ik aparte podcasts, maar die komen niet altijd online, en soms duurt het ook lang tegen dat ze daar zijn. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
bamma Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden (aangepast) https://rtvelivestream.akamaized.net/rtvesec/rne/rne_r5_madrid_main.m3u8 https://rtvehlslivestream.akamaized.net/hls/live/2096782/rne5/main/128/seglist.m3u8 https://dispatcher.rndfnk.com/crtve/rne5/main/mp3/high?aggregator=tunein Hier heb je drie verschillende links voor RNE Radio 5 Ik heb er nog een aantal gevonden, maar die gebruiken een token. 12 uren geleden aangepast door bamma
zzzzzz Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden (aangepast) 23 minuten geleden, bamma zei: https://rtvelivestream.akamaized.net/rtvesec/rne/rne_r5_madrid_main.m3u8 https://rtvehlslivestream.akamaized.net/hls/live/2096782/rne5/main/128/seglist.m3u8 https://dispatcher.rndfnk.com/crtve/rne5/main/mp3/high?aggregator=tunein Hier heb je drie verschillende links voor RNE Radio 5 Ik heb er nog een aantal gevonden, maar die gebruiken een token. Ik zal dat eens proberen in combinatie met die plugin, maar het vinden van een stream was nooit het probleem, alleen eentje vinden waar je betrouwbaar voor langere tijd kon van opnemen, lukte niet. Als je bijv. 4 uur opnam, dan had je uiteindelijk maar 1,5 uur radio, daarna was het afgebroken, of er ontbraken stukken her en der. EDIT: de plugin die je zegt, daar vind ik niet direct van welke versie ik moet installeren voor VTI op VU+ Duo 4K. Ik zal dan maar WebradioFS gebruiken, die wel in hun feed zit, maar ik denk dat ik die al eens geprobeerd heb. 11 uren geleden aangepast door zzzzzz VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen