Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi satvrienden. Ik ben al vele jaren klant van Canal Digitaal, en inmiddels is dat Canal+

De abonnementskosten worden automatisch van mijn  bankrekening afgeschreven en het gevolg is, dat je daar verder niet naar kijkt. Maar op dit moment ben ik best wel geïrriteerd door Canal+. Jullie hebben dat vast wel gelezen bij mijn berichtjes bij "Schotelpark".

Toevallig zag ik op het internet iets over "NLZiet, en dat is kijken via een app voor slechts € 7,95 per maand voor de ontvangst op 1 tv. Ik ging voor de aardigheid eens kijken bij mijn afschrijvingen van Canal+, en € 26,50 vind ik nogal prijzig. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met NLZiet?

Hun pakket met 41 zenders vind ik wel voldoende, en de rest kijk ik FTA via de satelliet.

aangepast door ceesv
Titel aangepast

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

• ceesv wijzigde de titel naar Abonnementskosten Canal+, ervaring NLziet?

Geplaatst:
8 uren geleden, wanderer zei:

is voor die prijs volgens mij in SD kwaliteit, ....

Volgens mij niet.

Screenshot_20241215-172238.png

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

• Moderator
Geplaatst:

De omroep zenders zijn in 1080p met 7,5 MBit, thema zenders zijn in 720p

Nlziet kent geen sd zenders.

Het prijsverschil is het aantal programmas, niet de beeld kwaliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het belangrijkste verschil staat op het screenshot , maar wordt hier overeen gekeken. Bij terugkijken commerciële tv moet je verplicht reclame zien bij goedkoopste abo.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Hallo.

Goede ervaringen met NLziet.

Heb het duurste abonnement o.a. vanwege de mogelijkheid om op 3 apparaten te kunnen kijken.

Minpuntje: bij de Belgische zenders kun je niet alle programma's terug kijken. Meestal buitenlandse produkties.

• Moderator
Geplaatst:
15 uren geleden, ceesv zei:

De omroep zenders zijn bij NLziet in 1080p met 7,5 MBit, thema zenders zijn in 720p

Canaldigitaal biedt geen 1080p stream aan.

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
12 uren geleden, el renegade zei:

Voor het prijsverschil zou ik de Canal + app nemen voor 15€, werkt in mijn ervaring veel stabieler, soepeler en overzichtelijker.

LOL, Canal+ biedt een 4 Mb/s streampje in 1080P25. NLZIET biedt 1080P50 in 8 Mb/s voor live uitzendingen.  Allen al de bewegingsonscherpte maakt Canal+ ongeschikt voor alle uitzingen, behalve romcoms met weinig beweging in beeld.

Een ander probleem is dat de Canal+ app uitsluitend in de Nederlandse stores te vinden is. Buitenlandse klanten van CanalDigitaal die de app gebruiken en niet technisch genoeg zijn om de Nederlandse Canal+ app te sideloaden stappen over naar NLZiet nu CanalDigitaal is begonnen met het uitschakelen van de CanalDigitaal app.

Geplaatst:
2 uren geleden, zeeteefje zei:

LOL, Canal+ biedt een 4 Mb/s streampje in 1080P25. NLZIET biedt 1080P50 in 8 Mb/s voor live uitzendingen.

Je moet niet alleen kijken naar het bitrate maar ook naar de gebruikte codec dan, als de ene 4 Mbps HEVC bied en de andere 8 Mbps H.264 dan heb je in feite hetzelfde. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
1 uur terug, Codx zei:

Je moet niet alleen kijken naar het bitrate maar ook naar de gebruikte codec dan, als de ene 4 Mbps HEVC bied en de andere 8 Mbps H.264 dan heb je in feite hetzelfde. 

Wellicht op de beeldkwaliteit, maar 25 fps wordt nooit 50 fps, dus de bewegingsonscherpte blijft. Dat is reden dat men er in de jaren 50 van de vorige eeuw al voor koos om 25 beelden om te zetten naar 50 halve beelden om die bewegingsonscherpte zoveel mogelijk teniet te doen.

Kijk ook maar eens wat Netflix doet. De gemiddelde bitrate van romcommetjes haalt niet eens de 2 Mb/s in een zeer diepe AV1 compressie en niemand merkt dat. Maar de Netflix serie Drive to Survive gaat bij mij naar 14 Mb/s, vermoedelijk omdat dit domweg de limiet is van mijn ADSL.

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, zeeteefje zei:

Wellicht op de beeldkwaliteit, maar 25 fps wordt nooit 50 fps, dus de bewegingsonscherpte blijft. Dat is reden dat men er in de jaren 50 van de vorige eeuw al voor koos om 25 beelden om te zetten naar 50 halve beelden om die bewegingsonscherpte zoveel mogelijk teniet te doen.

Kijk ook maar eens wat Netflix doet. De gemiddelde bitrate van romcommetjes haalt niet eens de 2 Mb/s in een zeer diepe AV1 compressie en niemand merkt dat. Maar de Netflix serie Drive to Survive gaat bij mij naar 14 Mb/s, vermoedelijk omdat dit domweg de limiet is van mijn ADSL.

In de vorige eeuw was SD kwaliteit gewoon 720x576i met 25 fps.  En nu is volgens nog steeds 25 fps bij HD uitzonderingen daargelaten.  De hogere framerates en progressive zie je pas vanaf 2160p oftewel UHD bij HEVC codec (H.265)   En ESPN UltraHD speelt een beetje vals met hun 1080p met HDR. 

En Netflix is afhankelijk van het abonnement en de kwaliteit waarin de content beschikbaar is.  HD content is 5 Mbit en UHD content is 15 Mbit, bovendien AV1 heb ik ze nog niet gebruiken misschien in de browser maar niet op de TV.  En zelfs Youtube waar ik een voorkeur heb ingesteld voor AV1 alleen de 4K content is maar heeeel sporadisch beschikbaar in AV1.  Blijkbaar slaat het toch niet echt aan.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen