Moderator ceesv Geplaatst: dinsdag om 08:19 Moderator Geplaatst: dinsdag om 08:19 ANWB: ’elektrisch rijden 9 cent per kilometer duurder dan met benzine’ De verkoop stagneert, de EV`s verliezen snel aan waarde, een hoge afschrijving en het stroomnet trekt het niet meer. De onzekerheid voor stijgende wegenbelasting laat de consument twijfelen bij de keuze welke nieuwe wagen aangeschaft wordt. De Bovag rekende al eerder uit dat de wegenbelasting voor een elektrische Volkswagen ID3 per kwartaal 60 euro hoger wordt dan voor een VW Golf op benzine. Op dit moment zijn 5% van de Nederlandse wagens elektrisch. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
alias haha Geplaatst: dinsdag om 12:07 Geplaatst: dinsdag om 12:07 Een EV heeft geen toekomst, dat is gewoon een tussenstap, waterstof zie ik meer toekomst in, zelfs Daf heeft al meer waterstof ontwikkeling gedaan dan EV You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Tonskidutch Geplaatst: dinsdag om 15:31 Geplaatst: dinsdag om 15:31 Gemiddeld weegt die accu eenheid van een EV al rond de 450 kg, bij sommige merken nog meer (als dood gewicht) en met 5 kilo waterstof kun je ook 550 kilometer rijden. Mercy Mercy Me Robert Palmer
jeevanhoof Geplaatst: woensdag om 06:25 Geplaatst: woensdag om 06:25 Alleen hoe ga je waterstof op een efficiente manier opwekken? Hoe ga je waterstof veilig vervoeren? Hoe ga je waterstof veilig opslaan? de H2 molucule is zo klein die kruipt overal tussendoor en gaat vliegen. Je hebt al speciale RVS legeringen nodig zodat waterstof niet gewoon door de RVS kruipt. Om waterstof te vervoeren wordt er vaak ammoniak gemaakt. Dit wordt dan later omgezet tot waterstof. Maar dan heb je al twee keer verlies. Dus volgens mij gaat waterstof het niet worden. dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 08:55 Geplaatst: woensdag om 08:55 @jeevanhoof, twee maal aanpassen is inderdaad niet zinvol België gaat voorop => https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/22/belgie-een-draaischijf-in-de-waterstofeconomie/#:~:text=In België liggen maar liefst 613 kilometer waterstofpijpleidingen%2C,in Nederland ca. 360%2C in Frankrijk ongeveer 300. en misschien moet men eens deze aflevering bekijken over de grondstoffen van accu's https://npo.nl/start/serie/frontlinie/seizoen-4/frontlinie_15/afspelen Dat deden we zelf natuurlijk ook al met die "eerste Nederlandse cement industrie", dergelijke rücksichtloses winning van grondstoffen. En gezond werk was het ook niet voor de mensen zelf... de stoflong was een bekend begrip bij de medewerkers van de ENCI in Maastricht. Laten we vooral TATA steel even noemen. Milieuregels aan hun laars lappen. Maar het ging over de kosten. Weten we wel wat de kosten zijn? Mercy Mercy Me Robert Palmer
Moderator ceesv Geplaatst: woensdag om 09:10 Auteur Moderator Geplaatst: woensdag om 09:10 Ach, waar maken we ons druk over. Het wereldwijde gebruik van steenkool voor het opwekken van elektriciteit is dit jaar gestegen naar een record van 8,77 miljard ton. Bijna een derde daarvan werd verbrand in Chinese energiecentrales, staat in een rapport van het Internationaal Energie Agentschap (IEA). https://www.telegraaf.nl/financieel/1952425055/record-aan-steenkool-verstookt-door-toenemend-stroomverbruik-in-china-en-india En waterstof is een energiedrager, geen energiebron. Het rendement van de waterstof keten is laag. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 09:29 Geplaatst: woensdag om 09:29 Ik weet het je schreef het vaker. 13 minuten geleden, ceesv zei: En waterstof is een energiedrager, geen energiebron. Het rendement van de waterstof keten is laag. maar wel is het overal te produceren, zelf met je eigen zonnepanelen en in de brandstofcel van je auto schoon waarom denk je dat waterstof fikt als de ziekte? waarom denk je dat waterstof het meest voorkomende element is in het heelal (op zwarte materie na)? Mercy Mercy Me Robert Palmer
Moderator ceesv Geplaatst: woensdag om 09:41 Auteur Moderator Geplaatst: woensdag om 09:41 Waterstof zelf is schoon, heeft een lagere calorische waarde in vergelijking met andere brandstoffen, en is moeilijk op te slaan. In een metalen vat verliest het in dagen volume door het lekken van de waterstof atomen door de wand van het opslagvat. Echter, het is slechts zo schoon als de energie waarmee het is opgewekt. Voor de elektrolyse is circa 55 kWh nodig voor 1 kg waterstof. Bij omzetting van 1 kg waterstof in elektriciteit krijg je ongeveer 33 kW aan energie. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Psychosammie Geplaatst: woensdag om 11:04 Geplaatst: woensdag om 11:04 4 uren geleden, jeevanhoof zei: de H2 molucule is zo klein die kruipt overal tussendoor en gaat vliegen. Je hebt al speciale RVS legeringen nodig zodat waterstof niet gewoon door de RVS kruipt. Dat klopt, maar hoe groot zijn die verliezen? En hoe erg is dat? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Moderator ceesv Geplaatst: woensdag om 11:12 Auteur Moderator Geplaatst: woensdag om 11:12 Je verliest ongeveer 1% van je opgeslagen voorraad per dag. Wanneer je dus een auto hebt met waterstof, ben je per maand 1/3 van je waterstof kwijt. In een BMW iXe Hydrogen zit een tank van 6 kilo waterstof, daarmee kan je ongeveer 500 km afleggen. Een kilo Waterstof aan de tank kost ongeveer € 25. Na een maand heb je dus 2 kilo of te wel € 50 aan waterstof verloren. Of dat erg is? Afgezien daarvan, je bent met waterstof aan brandstof kosten 3 tot 4 keer meer geld kwijt als voor een goede diesel. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
jeevanhoof Geplaatst: woensdag om 11:21 Geplaatst: woensdag om 11:21 Bij ons op het bedrijf is waterstof een "afvalproduct" Door de jaren heen zijn we die waterstof gaan gebruiken voor onze stoomketels. Als de stoomketels op waterstof werken is er drie keer zoveel waterstof nodig dan als ze op aardgas branden. En als het buiten wat vochtig is of er valt dunne sneeuw dan staat er regelmating een schouw waar de H2 wordt afgelaten naar de atmosfeer in brand. En een waterstofvlam zie je dus niet branden. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 12:01 Geplaatst: woensdag om 12:01 Er was al jaren eerder genoteerd in enkele bijdragen van mijzelf dat waterstof ook in een vloeibare dispersie kan worden opgelost waarbij geen hoge druk nodig is en dat bij kamertemperatuur. Dus daar is geen sprake van lekkage met 40MPa in het leidingsysteem etc. Zoals je ook kan ontnemen uit menig wetenschappelijk internet document inzake "hydrogine leaking" onder welke omstandigheden dat gebeurd. AARD Gaslekken kennen we ook, dat staat vast. Men onderzoekt niet genoeg naar alternatieven als die fossiele koolstof verbindingen nog steeds de voorkeur hebben. petroleum en benzine is jullie ding, dat mag Mercy Mercy Me Robert Palmer
OFDM Geplaatst: woensdag om 12:08 Geplaatst: woensdag om 12:08 Waterstof nieuws: https://www.bright.nl/nieuws/1245306/wetenschappers-ontdekken-enorme-voorraad-waterstof-eeuwen-aan-energie.html Ouder nieuws: https://www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/10534330/wetenschappers-ontdekken-waterstofbel-in-frankrijk 1
Thijs-Rallye Geplaatst: vrijdag om 06:00 Geplaatst: vrijdag om 06:00 Drie grote voordelen van waterstof zijn dat de infrastructuur qua tanken grotendeels ongemoeid kunnen blijven, je dmv electrolyse het net in balans kunt brengen en last en zeker not least, je een ottomotor kunt laten draaien _zonder_ NOx en CO2 uitstoot. Voor dat laatste is er wel een laaddruk van een bar of 7 nodig maar dat is met een aantal fohn's wel op te lossen. Ik heb een poosje geleden een aantal mooie colleges gehad van Mark Pecqueur en zag net zoals Cees in dit topic ook dezelfde issues. Ik moet zeggen dat ik na deze colleges wel aardig ben bijgedraaid. 1
Tonskidutch Geplaatst: vrijdag om 07:55 Geplaatst: vrijdag om 07:55 @Thijs-Rallye Heb je daar eventueel een online versie van? De beste Man is immers helaas overleden. Mercy Mercy Me Robert Palmer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen