Pierre6103 Geplaatst: woensdag om 16:41 Geplaatst: woensdag om 16:41 Ik heb sinds kort een nieuw Vu Box, de Vu Uno 4k SE, met daarop het originele vu image. Na het opstarten heb ik geprobeerd het laatste VTI Image pakket via USB Stick te installeren en daarbij is de box blijven hangen en moest ik hem via de aan uit knop uitschakelen. Nu denk ik erover na om gewoon het bestaande vu plus image te gaan gebruiken, alleen is de vraag of dat ook met mijn TV Vlaanderen Module en kaart kompatibel is.
Moderator ceesv Geplaatst: woensdag om 18:31 Moderator Geplaatst: woensdag om 18:31 Welkom, Eigenlijk gebruikt niemand het fabrieks image, dat is zeer beperkt in de mogelijkheden. Ik weet niet of het originele fabrieks image het CI module ondersteunt. Een VTi image installeren mag geen probleem zijn. Gebruik een kleine usb stick. Let op dat je het juiste image installeert, wat werkelijk voor jouw box bedoeld is., dus voor de SE versie. Lees ook dit onderwerp voor hoe het VTi image te installeren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pierre6103 Geplaatst: woensdag om 19:14 Auteur Geplaatst: woensdag om 19:14 Als ik probeer te flashen komt eerst de hier bijgevoegde beelden op de tv en de box.
Mimisiku Geplaatst: woensdag om 19:15 Geplaatst: woensdag om 19:15 De witte CI module van CDS/TVV werkt in de originele firmware van VU+. Zoals gezegd: niemand gebruikt die firmware (hetzij dan om de ontvanger initieel te testen). Het image is erg rudimentair en biedt maar een fractie van de functionaliteit die VTi/OpenPli biedt. Een CI decodeert maar 1 stream terwijl een softcam er meerdere tegelijk kan verwerken. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Tonskidutch Geplaatst: donderdag om 08:40 Geplaatst: donderdag om 08:40 (aangepast) Als @Pierre6103 een TvVlaanderen CI+ heeft met ingebouwde kaart zul je niet anders kunnen. Zo dat gezegd hebbende vraag ik me af waarom zo'n Uno 4K se vast hangt bij updaten / upgraden per USB stick? - fat32 geformatteerd - het zip bestand correct uitgepakt (bij VTI zitten er 5 bestanden in die map vuplus) - je moet ook echt het image nemen voor de Uno 4K se en niet de Uno 4K want dan werkt het niet donderdag om 08:41 aangepast door Tonskidutch O What A Night Heidi Parton , Dolly Parton
Pierre6103 Geplaatst: donderdag om 12:05 Auteur Geplaatst: donderdag om 12:05 Goede middag samen. Bedankt voor de informatie. Ondertussen ben ik een stap dichterbij gekomen. Box zonder stroom, ganze nacht. Gisteren noch een USB Stick met SD kaartje van 32 GB langzaam geformateerd. Image opnieuw gedownloaded. Uitgepakt met winrar en zo op de Stick opgeslagen. De Vu Box meegenomen naar mijn bureaukamer en daar aangesloten op een TV, Netwerk erin en de stroomkabel aangesloten. Box schakelaar nog steeds op UIT. Stick erin. Schakelaar op aan en alhoewel nu ook weer de VTI beeldscherm kwam kon ik het flashen starten door meermaals op de Startknop aan de voorzijde van de box te drukken. Ik heb volgens mij gisteren echt niks anders gedaan dan vandaag en kan dus bijgevolg niet achterhalen wat nu egenlijk het probleem geweest ist. De eerste instellingen zijn gedaan en ik ga vanmiddag de box weer in de woonkamer aansluiten en hoop de instellingen zi te krijgen zoals ik ze in de vu solo 4k had. TV Vlannderen Ci Module en Seca kaart. Gebruiken jullie oscam of cccam? Nogmaals hartelijk dank voor jullie steun.
Mimisiku Geplaatst: donderdag om 12:13 Geplaatst: donderdag om 12:13 CCcam is al jaaaaaaaren passé. OScam uit de feed installeren en middels OScambutler de Seca3 config installeren. Zelf gebruik ik alleen losse kaarten, geen CI in gebruik Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Tonskidutch Geplaatst: donderdag om 12:13 Geplaatst: donderdag om 12:13 nou het zou best met fast format in windows te maken kunnen hebben inzake jouw medium dat het eerder niet goed liep tijdens het flashen ik gebruik oscam, cccam is veel te ouderwets en voldoet al voor meerdere zenders helemaal niet meer die in je abonnement zitten De combinatie CI+ en een smartcard in de kaartlezer met oscam is prima mogelijk. O What A Night Heidi Parton , Dolly Parton
bellejt Geplaatst: donderdag om 12:15 Geplaatst: donderdag om 12:15 soms worden grote formaat sticks niet gezien en daarom dat ik gewoon bij alles mijn oude jetflash 256Mb gebruik Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: donderdag om 12:15 Geplaatst: donderdag om 12:15 heb je een smartcard in de CI+ of een CI+ en een smartcard naar aanleiding van @Mimisiku z'n opmerking wel iets dat we willen weten O What A Night Heidi Parton , Dolly Parton
Pierre6103 Geplaatst: donderdag om 12:30 Auteur Geplaatst: donderdag om 12:30 @TonskidutchIk heb een Ci module en smartcard van TV Vlaanderen. Heb hem eer net ingestoken en ver nu een scan uit om alle zenders op 19.2 en 23.5 te kunnen ontvangen. Wat moet er eerst gebeuren, de kaart erin en daarna oscam of omgekeeerd.
Mimisiku Geplaatst: donderdag om 14:39 Geplaatst: donderdag om 14:39 Das macht kleine Flaus aus... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Frans B Geplaatst: donderdag om 14:50 Geplaatst: donderdag om 14:50 Als je de kaart in de module gebruikt, heb je helemaal geen oscam nodig. De decodering wordt dan in de module gaan. System Administrator (niet van deze site)
Pierre6103 Geplaatst: donderdag om 15:34 Auteur Geplaatst: donderdag om 15:34 Hoe krijg ik de TV Vlaanderen kaart met of zonder Cam Module geinstalleerd in de vu uno 4k se? Kan het zijn dat de module en de kaart niet erkend worden?
bellejt Geplaatst: donderdag om 15:38 Geplaatst: donderdag om 15:38 dan moet je oscam installeren en de juiste config erin zetten.Bij sommige images kan dat gewoon meteen uit de feeds Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen