Ga naar inhoud

Via iptv kastje bestanden kijken die op mijn nas staan?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 21-12-2024 om 08:54, jeevanhoof zei:

Als het enkel om af te spelen is zou je kastje de NAS als media server moeten zien staan zonder extra instellingen.

Probeer het IP adres van je NAS eens in te geven bij add netwerk locaties.

Mvg

welk protocol dan?

nas benaderen.jpg

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Zojuist, Pedro4 zei:

welk protocol dan?

nas benaderen.jpg

ik hoop de nas te kunnen benaderen viakodi maar dan moet ik wat schermen vullen en ik weet niet hoe en wat.

Linux om vlc te installeren is nog even een brug tever voor mij.

Hopelijk kan iemand mij zeggen hoe ik het scherm / protocol enz moet invullen.

Ik heb inmiddels het wachtwoord van de nas.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

er zal toch wel iemand weten hoe dit gedaan moet worden

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb het net getest.

Kies maar voor Windows (smb)

Bij servername vraagt hij het ip adres van je NAS

Bij Usernaam vul je de gebruiker in die je hebt aangemaakt op je NAS

Bij paswoord het paswoord van die gebruiker.

Dan klik je op browser en dan komen je mappen te voorschijn van je NAS.

Kies daar de map met je video's

En klik op OK om op te slaan

Als je dan een film van je NAS wil afspelen, ga je naar bestanden

Toevoegen video locatie 

Bladeren

En je NAS staat er in als smb:// je IP adres van je NAS.

Mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:
Op 4-1-2025 om 10:55, jeevanhoof zei:

Ik heb het net getest.

Kies maar voor Windows (smb)

Bij servername vraagt hij het ip adres van je NAS

Bij Usernaam vul je de gebruiker in die je hebt aangemaakt op je NAS

Bij paswoord het paswoord van die gebruiker.

Dan klik je op browser en dan komen je mappen te voorschijn van je NAS.

Kies daar de map met je video's

En klik op OK om op te slaan

Als je dan een film van je NAS wil afspelen, ga je naar bestanden

Toevoegen video locatie 

Bladeren

En je NAS staat er in als smb:// je IP adres van je NAS.

Mvg

via kodi kom ik nu bij opnames en zie ik de lijst met films op de nas.  prima dus maar als ik er een afspeel is het slowmotion en af en toe stil staan. enig idee?

misschien heb ik iets verkeerd gedaan.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
1 minuut geleden, Zilverhippie zei:

Ik heb niet de hele thread doorgenomen, maar is je mediaspeler aangesloten via een netwerkkabel of via wifi?

Indien via wifi > gebruik een netwerkkabel indien je die mogelijkheid hebt.

alles met netwerkkabels. bedankt.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Zijn alle films in slomo of gaat het enkel om een bepaald type bestanden? Dat zou je nu even moeten uitzoeken. Misschien zijn sommige bestandstypes te zwaar, nemen ze teveel bandbreedte in...

Geplaatst:
13 minuten geleden, Zilverhippie zei:

Zijn alle films in slomo of gaat het enkel om een bepaald type bestanden? Dat zou je nu even moeten uitzoeken. Misschien zijn sommige bestandstypes te zwaar, nemen ze teveel bandbreedte in...

de bestanden zijn opgenomen met mijn vu en zijn allemaal ts bestanden. die doen het niet goed.

de avi bestanden,mpg  en m4v zijn goed.

lastig om de vu anders op te laten nemen. ts bestanden allemaal omzetten is ook zo wat...

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

En je kunt de vu niet laten opnemen naar je mediaspeler of naar een usb-drive die aan de mediaspeler hangt? Dan staan de ts-bestanden al "lokaal"  t.o.v. de mediaspeler en hoeven ze niet meer via het netwerk op het moment dat je ze wil bekijken.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Zilverhippie zei:

En je kunt de vu niet laten opnemen naar je mediaspeler of naar een usb-drive die aan de mediaspeler hangt? Dan staan de ts-bestanden al "lokaal"  t.o.v. de mediaspeler en hoeven ze niet meer via het netwerk op het moment dat je ze wil bekijken.

misschien is dat mogelijk aar ik heb er weinig verstand van en ik wil de bestanden ook via de vu bekijken.  lastig maar misschien wel een goede optie.

Daarkendemeelachen !!!!

• Moderator
Geplaatst:

Of het netwerk hier het probleem is valt te betwijfelen, zelfs een slecht bekabeld netwerk zou snel genoeg moeten zijn voor die paar Mb/s overdracht.

Bij Wifi in een omgeving met veel wifi stations zou het misschien een oorzaak kunnen zijn, maar dat is hier niet het geval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
34 minuten geleden, ceesv zei:

Of het netwerk hier het probleem is valt te betwijfelen, zelfs een slecht bekabeld netwerk zou snel genoeg moeten zijn voor die paar Mb/s overdracht.

Bij Wifi in een omgeving met veel wifi stations zou het misschien een oorzaak kunnen zijn, maar dat is hier niet het geval.

probleem alleen met ts bestanden van de vu

Daarkendemeelachen !!!!

• Moderator
Geplaatst:

Het heeft er alles van weg dat jouw ip apparaat niet goed overweg kan met die bestanden.

Met andere woorden, niet compatibel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...