Ga naar inhoud

wachtwoord reset nas

Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord kwijt van mijn nas.

Ik moet deze aan mijn vu sat toevoegen maar heb daarom deze gegevens nodig.

Ik share intern maar reset ik dan ook die instellingen zodat ik die instellingen dan kwijt ben?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
1 uur geleden, Tonskidutch zei:

wat voor merk NAS?

synology

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Opmerkingen:

1. Als al uw Synology NAS -apparaten geen internettoegang hebben, gebruik dan Synology Assistant om uw NAS te zoeken.
  2. Raadpleeg dit artikel voor meer informatie.
  3. Als uw Synology NAS geen pieptoon geeft wanneer u de RESET-knop ingedrukt houdt, kan dit te wijten zijn aan een hardwarefout. Neem contact op met uw plaatselijke wederverkoper voor RMA-service als uw Synology NAS nog binnen de garantieperiode valt.
  4. Na het resetten van uw Synology NAS kan het LAN IP -adres veranderen en wordt het beheerderswachtwoord opnieuw ingesteld.

Per model kan die reset button verschillen, daarvoor kijk je in de manual. https://kb.synology.com/en-global/search?sources[]=hardware_installation_guide

Mercy Mercy Me

Robert Palmer

Geplaatst:
7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Opmerkingen:

1. Als al uw Synology NAS -apparaten geen internettoegang hebben, gebruik dan Synology Assistant om uw NAS te zoeken.
  2. Raadpleeg dit artikel voor meer informatie.
  3. Als uw Synology NAS geen pieptoon geeft wanneer u de RESET-knop ingedrukt houdt, kan dit te wijten zijn aan een hardwarefout. Neem contact op met uw plaatselijke wederverkoper voor RMA-service als uw Synology NAS nog binnen de garantieperiode valt.
  4. Na het resetten van uw Synology NAS kan het LAN IP -adres veranderen en wordt het beheerderswachtwoord opnieuw ingesteld.

Per model kan die reset button verschillen, daarvoor kijk je in de manual. https://kb.synology.com/en-global/search?sources[]=hardware_installation_guide

internet verbinding is er en waarschijnlijk gaat de reset ook goed maar ik heb gezocht op google maar ik weet niet of na de ww reset de interne share intact blijft. Als die eruit is werkt het hier niet meer en ik heb niemand meer die dit in kan stellen. Neem nu het risico niet maar wil de nas wel toevoegen op een ander apparaat en daarom ww nodig.  Lastig. als het ip adres wijzigt zoals je beschrijft zou het kunnen dat het niet meer werkt. Of dat is geen probleem?  Geen idee.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst: (aangepast)

Oh oh oh, ik maak me ernstig zorgen over het beheer van die NAS.

Om te beginnen maak je natuurlijk gebruik van Keepass om al je accounts en wachtwoorden veilig op te slaan.

Dan is er de Synology kennisbank: https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_do_I_log_in_if_I_forgot_the_admin_password

In dit artikel kan je ook zien wat er allemaal gereset wordt. Dit heet trouwens een Modus 1 reset. Modus 2 is fabrieksinstellingen.

Maar als jij met je browser automatisch inlogt dan is dat wachtwoord dus opgeslagen in de browser. Dan kan je via je browser het wachtwoord achterhalen.

Als je een PC hebt die een netwerkverbinding naar de NAS maakt dan heeft Windows dat wachtwoord opgeslagen in de credentials en zou je het daar moeten kunnen achterhalen.

aangepast door Psychosammie
Toevoeging
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
28 minuten geleden, Psychosammie zei:

Oh oh oh, ik maak me ernstig zorgen over het beheer van die NAS.

Om te beginnen maak je natuurlijk gebruik van Keepass om al je accounts en wachtwoorden veilig op te slaan.

Dan is er de Synology kennisbank: https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_do_I_log_in_if_I_forgot_the_admin_password

In dit artikel kan je ook zien wat er allemaal gereset wordt. Dit heet trouwens een Modus 1 reset. Modus 2 is fabrieksinstellingen.

Maar als jij met je browser automatisch inlogt dan is dat wachtwoord dus opgeslagen in de browser. Dan kan je via je browser het wachtwoord achterhalen.

Als je een PC hebt die een netwerkverbinding naar de NAS maakt dan heeft Windows dat wachtwoord opgeslagen in de credentials en zou je het daar moeten kunnen achterhalen.

Hoe moet dat via credentials? 

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst: (aangepast)

Als je je aanmeld, kan je toch aanvinken dat je het paswoord ben vergeten. 

Of ben je de gebruikersnaam ook vergeten? 

Oei overgelezen 

Normaal krijg je toch regelmatig mails van je NAS , over de toestand van je schijven?

Staat daar je naam niet in?

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:
Op 19-12-2024 om 19:02, jeevanhoof zei:

Als je je aanmeld, kan je toch aanvinken dat je het paswoord ben vergeten. 

Of ben je de gebruikersnaam ook vergeten? 

Oei overgelezen 

Normaal krijg je toch regelmatig mails van je NAS , over de toestand van je schijven?

Staat daar je naam niet in?

het wachtwoord weet ik niet maar ga het proberen zoals hierboven aangegeven  credentialfileview

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

het is opgelost. Kleine reset gedaan van de nas en het ip adres van de nas handmatig aangepast. Klaar. Bedankt allen.

Daarkendemeelachen !!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen