Ga naar inhoud

Advies materialen (schotel / lnb / etc) upgrade

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Oh echt? Bestaan die nog wel dan? Dan moet ik even goed zoeken waar die zijn.
maar dan moet je, zo lees ik het, een grotere schotel? 

fijne tips weer hier! Leer weer goed bij! 

en qua gewoon losse lnb's?

heb in ieder geval in 2e hands gevraagd of nog iemand de triple lnb heeft ter 'adoptie'.

aangepast door Maria1979

Geplaatst:

De afstand van de koppen is bij een schotel van 85cm breed voor 3 graden satellietafstand even groot als voor 4,3 graden satellietafstand bij een schotel van 60cm breed, 85 x 3 ≈ 60 x 4,3.

Je hoeft dus geen grotere schotel te nemen.

Geplaatst:

Volgens mij ook die lnb nog flink zoeken. Maar er zijn dus mogelijkheden. Of triple lnb (2 soorten) of een rail met 2x lnb. Willekeurig merk lnb indien het een rail wordt?

Geplaatst:

Een rail met 3 lnb's wordt knudde, met 2 lnb's kan wel  maar je hebt dan wel 2 diseqc-switches nodig.

Die triple-lnb's zijn op diverse plaatsen te koop in het buitenland.

Geplaatst:
5 uren geleden, edbe zei:

gelukkig een op zolder liggen.

@Maria1979

@edbeheeft er nog een.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Geplaatst:
16 minuten geleden, Maria1979 zei:

Als @edbe deze kwijt wil, dan wil ik die natuurlijk graag overnemen!

Dan moet je m een pm geven.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Geplaatst:
4 minuten geleden, Maria1979 zei:

Ja is al gedaan!

Goed zo, hij is super betrouwbaar, ik heb ook weleens zaken met hem gedaan, allemaal prima!

• Like 1

Geplaatst:

Vooruitlopend dat het me lukt een triple lnb te scoren (hetzij een van  digitaal, of het andere type wat sprietje benoemt) hoe dan verder?

- de schotel (laten) stellen op astra 3 

- en dan de ontvanger de juiste info geven h disecq)
- ?.?

staat er ergens een duidelijke handleiding voor een aantal van deze dingen?

Geplaatst:

Je moet hem op de juiste schuinte zetten maar dat is afhankelijk van je locatie. Geef die even op tot op 2 decimalen achter de komma. Dat mag via persoonlijk bericht. Dan reken ik het voor je uit.

Geplaatst: (aangepast)
8 minuten geleden, Maria1979 zei:

Vooruitlopend dat het me lukt een triple lnb te scoren (hetzij een van  digitaal, of het andere type wat sprietje benoemt) hoe dan verder?

- de schotel (laten) stellen op astra 3 

- en dan de ontvanger de juiste info geven h disecq)
- ?.?

staat er ergens een duidelijke handleiding voor een aantal van deze dingen?

Maak je niet druk, daar hebben we onze @Sprietjevoor; ik heb veel respect voor hem, hij kan zelfs een schema maken die je moet uitprinten en op je lnbf moet plakken zodat je de juiste afstelling hebt.

aangepast door D-box
Sprietje was al in de lijn; Thanks 👍 Sprietje!

Geplaatst:

Ja ik heb inderdaad het idee dat sprietje een bron van waardevolle informatie is! 

de schotel staat nu nog op 28.2, dus die zal ook verschoven moeten. 

8 minuten geleden, Sprietje zei:

Je moet hem op de juiste schuinte zetten maar dat is afhankelijk van je locatie. Geef die even op tot op 2 decimalen achter de komma. Dat mag via persoonlijk bericht. Dan reken ik het voor je uit.

Bedoel je lengte en breedtegraad?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen