D-box Geplaatst: vrijdag om 13:29 Geplaatst: vrijdag om 13:29 1 minuut geleden, Maria1979 zei: Ja ik heb inderdaad het idee dat sprietje een bron van waardevolle informatie is! de schotel staat nu nog op 28.2, dus die zal ook verschoven moeten. Bedoel je lengte en breedtegraad? Je LOCATIE ga naar dishpointer en voer je adres in ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Maria1979 Geplaatst: vrijdag om 13:59 Auteur Geplaatst: vrijdag om 13:59 Ja maar gaat het dan om postcode etc of latitude en longitude?
Sprietje Geplaatst: vrijdag om 14:03 Geplaatst: vrijdag om 14:03 Dat laatste en dat mag via persoonlijk bericht.
Maria1979 Geplaatst: vrijdag om 14:09 Auteur Geplaatst: vrijdag om 14:09 Andere vraag tussendoor, de info ligt bij sprietje nu. is het heel lastig om een schotel goed op te hangen en vervolgens goed te richten en afstellen? ik heb het altijd laten doen, maar je betaalt je ook blauw. Als dit iets is wat gewoon ook met een beetje gezond verstand zelf te doen is, dan kan ik op korte termijn al de lnb (als ik die kan vinden) veranderen en later als de verbouwing plaats heeft gevonden alles bijwerken / kabels opnieuw trekken. op zich kan ik als ik me inlees de ontvanger wel aanpassen, lnb in oude woning ook vervangen, maar die schotel stond op ooghoogte, deze op 3,5 meter oid hoog.
Sprietje Geplaatst: vrijdag om 14:53 Geplaatst: vrijdag om 14:53 De triple-lnb moet 14 graden schuin gezet worden. Gebruik hiervoor het sjabloon die je achter op de CD-triple-lnb plakt. Ik kan dit sjabloon pas toesturen als ik weet welk model triple-lnb je hebt, het oude model waarvan de 4 aansluitingen precies op één lijn liggen of het nieuwe model waarbij de aansluitingen versprongen staan. De elevatie van de schotel moet op 28 graden gezet worden voor de Astra 23,5. Als het goed is, staat de elevatie nu op 26,6 graden. De elevatie moet dus 1,4 graden naar beneden gezet worden om de schotel op de Astra 23,5 uit te richten. Verder moet de schotel dus 5 graden naar het westen gedraaid worden om de Astra 23,5 te vinden. Ongecodeerde zenders die heel makkelijk te ontvangen zijn zijn Ocko en Ocko Star. Die zitten op transponder 12070H, DVB-S, SR 27500, fec 3/4. Die zou ik in eerste instantie gebruiken om de schotel uit te richten op de Astra 23,5. Daarna moet je een gewone zender nemen die minder makkelijk te ontvangen is. Gebruik daarvoor de ongecodeerde zender CD Info & Nieuws. Die zit op transponder 11739V, DVB-S, SR 29900, fec 3/4. Richt met deze zender de schotel heel goed uit op de Astra 23,5. Nu ontvang je de Astra 19,2 en 28,2 ook prima. De diseqc-volgorde van de CD-triple-lnb is als volgt: Astra 19,2 # 1 of A Astra 23,5 # 2 of B Astra 28,2 # 3 of C
OFDM Geplaatst: vrijdag om 15:10 Geplaatst: vrijdag om 15:10 Staat 3,5 meter hoog op een mast of plat dak? Het uitrichten/ bijrichten volledig op basis van meetkunde is wel hmmm qua precisie. Met meetapparatuur is het in 10 minuten perfect maar als dat echt erg duur is misschien iemand in de buurt van dit forum of een meter aanschaffen. Of de ontvanger gebruiken die al geprogrammeerd is op de zender(s) en dan de sterktemeter in beeld. Is wel lastig in verband met TV en ontvanger bij de schotel plaatsen en ook de trage reactie van de meter. De schuinstand lukt met vooraf instellen.
bellejt Geplaatst: vrijdag om 15:11 Geplaatst: vrijdag om 15:11 meetapparaatje koste me 89 eurootjes Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Maria1979 Geplaatst: vrijdag om 15:26 Auteur Geplaatst: vrijdag om 15:26 15 minuten geleden, OFDM zei: Staat 3,5 meter hoog op een mast of plat dak? Het uitrichten/ bijrichten volledig op basis van meetkunde is wel hmmm qua precisie. Met meetapparatuur is het in 10 minuten perfect maar als dat echt erg duur is misschien iemand in de buurt van dit forum of een meter aanschaffen. Of de ontvanger gebruiken die al geprogrammeerd is op de zender(s) en dan de sterktemeter in beeld. Is wel lastig in verband met TV en ontvanger bij de schotel plaatsen en ook de trage reactie van de meter. De schuinstand lukt met vooraf instellen. Ja daar ben ik dus ook bang voor. Dat precieze klusje. hangt aan een gevel (muurbeugel.). nog even denken wat ik doe, monteur regelen kan, maar ook behoorlijk prijzig. dank trouwens allemaal voor het meedenken en de adviezen etc.
edbe Geplaatst: vrijdag om 16:00 Geplaatst: vrijdag om 16:00 @Maria1979 maar ik doe deze niet weg 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Maria1979 Geplaatst: vrijdag om 16:38 Auteur Geplaatst: vrijdag om 16:38 37 minuten geleden, edbe zei: @Maria1979 maar ik doe deze niet weg Dan weer even op zoek!
D-box Geplaatst: vrijdag om 17:44 Geplaatst: vrijdag om 17:44 @Maria1979 De meeste members van dit board weten al wat ik nu ga schrijven, ik ben verliefd op mijn rotor! Woon je alleen, dan is er niks aan de hand, woon je met meerdere mensen dan moet je dit advies vergeten. @ceesv (onze moderator) heeft gelijk: het is eigenlijk voor een hobbyist of als je alleen woont. Maar ik zou niet zonder kunnen/willen! Kan je ontvanger met USALS overweg, en woon je alleen? dan is het belangrijk om dat te overwegen. Je hebt twee tuners, dus koop dan een quad lnbf. Ik raad je een schotel aan van minimaal 80cm. Vwb die quad lnbf kan je er een gratis van mij krijgen, de verzendkosten moet je wel betalen. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Maria1979 Geplaatst: vrijdag om 17:57 Auteur Geplaatst: vrijdag om 17:57 10 minuten geleden, D-box zei: @Maria1979 De meeste members van dit board weten al wat ik nu ga schrijven, ik ben verliefd op mijn rotor! Woon je alleen, dan is er niks aan de hand, woon je met meerdere mensen dan moet je dit advies vergeten. @ceesv (onze moderator) heeft gelijk: het is eigenlijk voor een hobbyist of als je alleen woont. Maar ik zou niet zonder kunnen/willen! Kan je ontvanger met USALS overweg, en woon je alleen? dan is het belangrijk om dat te overwegen. Je hebt twee tuners, dus koop dan een quad lnbf. Ik raad je een schotel aan van minimaal 80cm. Vwb die quad lnbf kan je er een gratis van mij krijgen, de verzendkosten moet je wel betalen. ik heb in het verleden een rotor gehad, maar die ging op een bepaald moment op tilt. Dan ging hij weer helemaal op de 0 stand. En uiteindelijk draaide hij helemaal niet meer… niet direct voor herhaling vatbaar voor mij dus! quad lnb? Leg uit? de schotel staat echt (en kan echt) maar op 1 ontvanger. De televisie die er bij staat heeft ook een ontvanger, maar gebruik ik niet.
D-box Geplaatst: vrijdag om 18:28 Geplaatst: vrijdag om 18:28 (aangepast) @Maria1979 Je schreef eerder dat je een twin tuner hebt. Een quad lnbf heeft 4 uitgangen, daar kun jij dus je twin tuner op aansluiten (2x coax), dan hou je dus 2 poorten over voor in de toekomst. vrijdag om 18:29 aangepast door D-box ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Maria1979 Geplaatst: 23 uren geleden Auteur Geplaatst: 23 uren geleden Een quad lnb geeft me nog steeds maar 1 satelliet naar te kijken. Mijn gedachte / hoop was als de boel toch de muur af moet, om dan naast astra 2 ook astra 1 toe te voegen. Als de astra 3 daar met een triple lnb bij zou komen prima, maar het regent natuurlijk geen triple lnbs. mijn andere optie mogelijk een triax flexiblock houder? Of kunnen deze dan alleen weer op grotere schotels?
Maria1979 Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden Toegevoegd aan het laatse: kan je eigenlijk met 2 losse lnbs of een triple lnb überhaupt kijken zoals ik nu gewend ben? Nu kan je een x aantal dingen opnemen en iets anders kijken, kan dat dan ook? En kan je dan kijken vanaf een andere satelliet? Of ben je beperkt waarop hij op dat moment staat?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen