Boxertall Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) Het VTI 15.0 image begon wat kuren te vertonen (zappen zonder dat er een ab werd aangeraakt) dus tijd voor actie. Eerst online de update naar 15.0.02 gedaan en dat gaf de hoop op verbetering: helaas niet. Dan maar het image volledig opnieuw flashen: probleem opgelost Echter... nieuw probleem gecreëerd. Zoeken van de DVB-C zenders gaat zonder probleem echter de satelliet zenders worden (bijna) niet gevonden. Meerdere keren laten zoeken, resultaat is iedere keer anders: meestal worden er 190 zenders gevonden, dan weer ruim 1300 maar nooit aantal dat je zou mogen verwachten. De meest recente Open PLI erop gezet: zelfde probleem. Nu vertoond bij mij de Satfinder in VTI kuren: de plugin kan gewoon worden geïnstalleerd, echter in het overzicht van system apps: niet te vinden. Bij Open PLI werkt deze wel, dus eens even gekeken wat komt er binnen? Resultaat hier: https://www.youtube.com/watch?v=BpJqzjdBIsY Het handmatig zoeken levert echter weer heel verrassende resultaten: 13.0E Hotbird 0 zenders 19.2E Astra 1 ruim 1300, maar dit zijn er ook wel eens veel minder (totaal alle 4 posities 190). 23.5E Astra 3 0 zenders 28.2 Astra 2 19 zenders Meteen na het maken van het filmpje dacht ik: LNB overleden, maar na het werkelijk zoeken per satelliet lijkt dat het ook niet te zijn. De Hotbird en Astra 2 geven beste resultaten maar minste zenders. Terwijl de Astra 1 in het filmpje bijna niet thuis geeft en de meeste zenders vind, echter niet altijd met hetzelfde resultaat. Overige gegevens: VU+ Duo2 met Visiosat G4 & Alps quad LNB's en switches voor de Hotbird en Astra 1, 2 & 3 met Dual DVB-S2 tuner en 1 Dual DVB-C/T2 tuner. Dit alles heeft jaren stabiel gedraaid: geen aanpassingen in dit gebied. Zo langzamerhand snap ik het niet meer (kan ook zijn dat ik in een cirkeltje aan het denken ben) en zou het mogelijk de tuner nog kunnen zijn, maar ik heb geen mogelijkheden dit vast te stellen. Ik weet het: het is een lang verhaal geworden, maar wil graag een zo compleet mogelijk beeld schetsen. Iemand goede ideeën???? 4 uren geleden aangepast door Boxertall
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen