Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:
4 uren geleden, ceesv zei:

Of de diseqc volgorde is verkeerd ingesteld.

Vergelijk die diseqc instellingen eens met je werkende ontvanger.

Het geeft de indruk dat je de verkeerde diseqc poorten per satelliet geselecteerd hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dan zou hij toch niet de ene keer 1300 en de andere keer 90 kanalen vinden? Zou meer een (aantal defecte LNB’s) verwachten. Water door de gescheurde kap? Defecte coax kabels/connecties? In het ergste geval een defecte DVB-S tuner. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Vandaag de 2e satbox middels USB flash van VTI 15.0.2 voorzien. 
Ik had nog een 3e coax uit de schotel komen met eigen switch, deze waren nog nooit gebruikt, ooit neergelegd voor evt een aansluiting op de slaapkamer. 

Tuner config erin met de HB en 3 Astra's en zoeken maar.....

En ja hoor, het issue is reproduceerbaar: 1357 zenders gevonden.... 

Binnenkort, als het weer iets beter is, eens bij de schotel gaan kijken.  

• Moderator
Geplaatst:

Ik denk dat je nog steeds op de verkeerde plaats zoekt.

Kan je eens aangeven welke zender je op welke satelliet ontvangt?

Bijvoorbeeld BBC1, ARD/ZDF en welke zenders je op Astra 3 ontvangt?

Ik heb het vermoeden dat je Diseqc configuratie niet juist is ingesteld.

Ik heb je dat al eerder gevraagd maar daar geen reactie op gekregen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Deze set-up draait al jaren tot volle tevredenheid, niet dat er iets nieuws aan toegevoegd is. 
Vandaag zoals gemeld VTI as is out of the box install gedaan op een andere ontvanger en dat geeft het zelfde resultaat, terwijl in het verleden een clean install  altijd werkte. 

Komende 2 dagen heb ik wel tijd, dan zal in de Astra 3 nogmaals laten scannen en het hier delen. 

Geplaatst:
Op 23-12-2024 om 10:58, Boxertall zei:

Dank beide! 

Die 13B/C/E  tov de 13F/G was mij nog niet opgevallen (gevalletje in cirkeltjes rennen... :). 

Ik ga naar de satellites.xml kijken .

tja wat is hiermee gebeurd?

out of the box, betekend bij het oude VTI image een foutieve satellite.xml dus die moet vervangen worden om een manuele scan te kunnen doorlopen

https://nl.kingofsat.net/pos-13E.php

HOTBIRD als satelliet is inmiddels vernieuwd geworden en die transponders staan niet in de oude 15.0.02

Beef Wellington

of gewoon

Rosbief

Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, Tonskidutch zei:

HOTBIRD als satelliet is inmiddels vernieuwd geworden en die transponders staan niet in de oude 15.0.02

AH! Die was mij nog niet op deze manier duidelijk geworden. 

Working assumption was: als ik een download van het image doe zit ik altijd  goed. 
Maar... assumption is the mother of all... :)

Morgen of  overmorgen even sleutelen. 

Fijne dagen allemaal. 

aangepast door Boxertall
Geplaatst:

kijk eens of er geen keuze in je image zit om die satellite.xml gewoon up te daten.In openvix zit dat gewoon standaard in

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Dan krijgt hij nog steeds geen 1349 zenders en de andere keer slechts 90. Het probleem zit hem in de LNB, kabels/connectoren/switch. Hij heeft met een 2de box immers hetzelfde probleem!!

De satellites.xml bevat (qua VTi) steevast een verkeerde Astra 3 setting van 1000 jaar geleden! Maar dat is niet de oorzaak van zijn probleem

• Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst: (aangepast)
6 uren geleden, Mimisiku zei:

Dan krijgt hij nog steeds geen 1349 zenders en de andere keer slechts 90. Het probleem zit hem in de LNB, kabels/connectoren/switch. Hij heeft met een 2de box immers hetzelfde probleem!!

De satellites.xml bevat (qua VTi) steevast een verkeerde Astra 3 setting van 1000 jaar geleden! Maar dat is niet de oorzaak van zijn probleem

Dat was idd mijn gedacht ook of een combi van beide (ihkv een probleem komt nooit alleen... :D) vandaar toch even opvolging gegeven aan de vragen van de overige participanten. 
Zal de resultaten delen in separate replies om het nog enig sinds leesbaar te houden. 

Ik heb inmiddels via ******* 8 Alps lnb's weten te bemachtigen, hopen dat daar iets goed tussen zit. 
als het weer iets beter is, dan ga ik eens buiten aan de slag. 

Nog 1 vraag: ik heb gemerkt dat ik wel erg verknocht ben aan het VTI image, PLI even geprobeerd: maar dat is 'm niet. 
Iemand een tip waar ik een correct  satellites.xml bestand kan vinden? 

Ik kan er hier een genereren, maar geen idee of dat dan de correcte is:  satellites-xml.org

aangepast door ceesv
Naam webwinkel verwijderd.
Geplaatst:
Op 24-12-2024 om 13:07, ceesv zei:

Ik denk dat je nog steeds op de verkeerde plaats zoekt.

Kan je eens aangeven welke zender je op welke satelliet ontvangt?

Bijvoorbeeld BBC1, ARD/ZDF en welke zenders je op Astra 3 ontvangt?

Ik heb het vermoeden dat je Diseqc configuratie niet juist is ingesteld.

Ik heb je dat al eerder gevraagd maar daar geen reactie op gekregen.

Op verzoek, even een scan gedraaid de Astra 2 en 3, zie resultaten attached. 

Scan Astra 2.jpg

Scan Astra 2 Resultaat.jpg

Scan Astra 3.jpg

Scan Astra 3 Resultaat.jpg

Geplaatst:
Op 24-12-2024 om 17:21, bellejt zei:

kijk eens of er geen keuze in je image zit om die satellite.xml gewoon up te daten.In openvix zit dat gewoon standaard in

Ook even gedaan, 2e box even meeste recente versie openvix op gezet: das nog erger... :D
Totaal 110 kanalen gevonden. 

Scan OpenVIX.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen