Moderator ceesv Geplaatst: dinsdag om 09:31 Moderator Geplaatst: dinsdag om 09:31 De 'infostealer' is in opkomst: tienduizenden Nederlanders zijn inmiddels besmet met de malware, vaak zonder dat ze het weten. https://www.rtl.nl/nieuws/tech/artikel/5484456/infostealer-malware-nederland-slachtoffer-wachtwoorden-privegegevens De gestolen gegevens worden aan hackers verkocht die je bankrekening en webshop accounts plunderen. Ook je bitcoins zijn dan niet meer veilig. De malware zit vaak verborgen in gratis "onzin" apps die men op zijn telefoon of computer installeert. Downloaden van niet legitieme sites is ook een bron van besmetting. Opmerkelijk, tussen de slachtoffers zitten opvallend genoeg ook veel IT'ers: mensen met een achtergrond in en kennis over technologie. Zij wanen zich veilig en downloaden regelmatig illegale software en games. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: dinsdag om 09:59 Geplaatst: dinsdag om 09:59 Wachtwoorden opslaan in je browser voor het zogenaamde gemak? Cookies accepteren? Illegaal downloaden? Flauwekul downloaden? Spelletjes downloaden? In meerdere chatgroepen op sociale media zitten schrijven? (uh sat4all ) Twee stap verificaties via pC en telefoon, met biometrische kenmerken wat maakt het allemaal nog uit? De struikrovers en piraten waren er altijd al. Ik vraag me alleen af waarom we ook nog moeten bij betalen voor beveiliging op de platforms zoals Android en Windows die al biljarden verdienen aan ons. A Glass Of Champaign Sailor
Mojo Geplaatst: dinsdag om 10:55 Geplaatst: dinsdag om 10:55 55 minuten geleden, Tonskidutch zei: Wachtwoorden opslaan in je browser voor het zogenaamde gemak? Ja joh. Dat is lekker handig.🤮 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Codx Geplaatst: dinsdag om 11:25 Geplaatst: dinsdag om 11:25 (aangepast) Dat hele verhaal is gewoon op NIKS gebaseerd, die zgn "info stealers" (nieuw naampje voor spyware) bestaan al 15+ jaar en is niks nieuws.. Schop die KUT stagair bij RTL nieuws is voor z'n kloten.! En dan ook nog suggereren dat je software alleen uit een store moet halen. Juist met dat APP ecosysteem weet je dus niet wat je allemaal voor ellende op je apparaat krijgt. Al die apps vereisen toegang tot JOU gegevens, updaten zichzelf en gooien er zo juist allerlei nare dingen op. Eigen controle houden is heel belangrijk. Die grote tech bedrijven hebben maar 1 doel en dat is jou zoveel mogelijk afhankelijk maken. We moeten juist van die lui af en zelf oplossingen gaan verzinnen. dinsdag om 11:26 aangepast door Codx 1 SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Tonskidutch Geplaatst: dinsdag om 12:30 Geplaatst: dinsdag om 12:30 Quote Voor haar zoon was het één van de redenen om een eigen bedrijf te starten om anderen te beschermen tegen infostealers: hij richtte samen met Tom Leijte Passguard op. "Door de hack van mijn moeder maakte ik mee hoe machteloos je staat tegenover zo'n infostealer, en hoe belangrijk het is dat mensen weten wat ze hier zelf tegen kunnen doen." wellicht heb je gelijk @Codx het riekt naar commercialiteit i.p.v. advies maar dat is RTL A Glass Of Champaign Sailor
Drs. IJzerbout Geplaatst: dinsdag om 13:26 Geplaatst: dinsdag om 13:26 (aangepast) Ik ga daar toch echt heel relaxed tegenaan. Zo snel komen ze echt niet in mijn banking apps en andere dingen. Daarvoor draait er ook nog een authenticator mee en of smoelwerkherkennings, vingerprint software en het is donders lastig om dat te omzeilen. Volgens mij een broodje paniek lul-verhaal. dinsdag om 13:29 aangepast door Drs. IJzerbout "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Moderator ceesv Geplaatst: dinsdag om 13:41 Auteur Moderator Geplaatst: dinsdag om 13:41 Tja,volgens de berichten is het hele personeelsbestand van de politie op die manier op straat komen te liggen, omdat men van een medewerker op die manier de toegang tot het politie intranet had weten te realiseren. En dagelijks kan je in de krant de berichten lezen van mensen die hun hele spaargeld kwijt zijn geraakt. Een gewaarschuwd mens, efin. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: dinsdag om 13:47 Geplaatst: dinsdag om 13:47 Het zal m'n ex schoonzus zijn geweest, die ze gelukkig ook tijdig uit het politiekorps hebben gezet / geflikkerd. pardon Je mag van me aannemen dat er heel veel ambtenaren op een onveilige manier communiceren met de buitenwereld. Ik krijg ook heel veel emails die een link als inhoudelijk stuk representeren... van diverse instanties safelink of pfishing, retorisch A Glass Of Champaign Sailor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen