satcor64 Geplaatst: woensdag om 12:41 Geplaatst: woensdag om 12:41 Sat op stelling is Big Bisat met 13/19/23,5/28,2 E met Triax switch. Sinds vandaag alleen nog ontvangst op 19 E. Iemand al eens mee gemaakt ineens ( denk ik ) de switch defect. Of zou het iets anders kunnen zijn ? Voordat ik de mast in kruip zou ik dat wel eens willen weten….
Moderator ceesv Geplaatst: woensdag om 13:14 Moderator Geplaatst: woensdag om 13:14 Tja, het is gissen. Wanneer Astra 1 aangesloten is op de 1e Diseqc poort zal die zonder sturing als default ingeschakeld zijn. In dat geval kan je ontvanger of de software het probleem zijn. Het kan dus het ontbreken van diseqc bevelen uit je ontvanger zijn, maar ook de diseqc switch kan defect zijn. Je kan bepalen in welk component je het moet zoeken indien je de beschikking hebt over een andere ontvanger. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satcor64 Geplaatst: woensdag om 14:42 Auteur Geplaatst: woensdag om 14:42 Ik zal morgen eens kijken. Heb er nog een op reserve liggen het is er eentje met ledjes. Misschien kan ik het daar al aan zie. Ga het mee maken👍🏻
Moderator ceesv Geplaatst: woensdag om 14:51 Moderator Geplaatst: woensdag om 14:51 Je kan dat nu al testen wanneer die diseqc schakelaar indicatie lichtjes heeft. Even alleen op je ontvanger aansluiten en tussen de verschillende satellieten schakelen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satcor64 Geplaatst: 17 uren geleden Auteur Geplaatst: 17 uren geleden Indicatie ledje voor 19 E brand. En veranderd niet bij wisselen van Satelliet. Heel vreemd daar er verder niets is gebeurd. De ontvanger is een VUDUO4 KSE met openpli 8.3. Voor mij houdt het nu even op, zou het niet weten wat er aan de hand is…
bellejt Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden staan je tuner settings nog wel goed ? Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Misschien die tuner configuratie 22kHz niet alleen bij satelliet positie wissel staat ingeschakeld? als je dat niet bewust "zelf hebt ingesteld" @satcor64 en die is instelling is uitgeschakeld dan vermoed ik dat je switch het begeven heeft hetgeen niet vaak voorkomt bij de Triax MFD4in1 maar alles kan stuk Beef Wellington of gewoon Rosbief
Sprietje Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 1 uur geleden, satcor64 zei: Indicatie ledje voor 19 E brand. En veranderd niet bij wisselen van Satelliet. 19e is vaak aangesloten op poort 1 of A. Kan ook zijn dat hij geen diseqc-commando krijgt omdat het lampje wel brandt.
Tonskidutch Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden huh? de poorten sluit je aan op de volgorde van oost naar west dus 13 op 1 / A 19,2 op 2 / B 23,5 op 3 / C en 28,2 op 4 / D diseqc ABCD op een triax mfd 4in1 of begrijp ik jouw commentaar niet goed en het heeft gefunctioneerd zo schreef hij al Beef Wellington of gewoon Rosbief
satcor64 Geplaatst: 14 uren geleden Auteur Geplaatst: 14 uren geleden Ik wordt er te oud voor denk ik🤔 Bij mij zit het al jaren zo aangesloten; Ingang 1 19,2 E Ingang 2 23,5 E ingang 3 13 E ingang 4 28,2 E Voor mij was het eenvoudigste om een nieuwe MFD 41 D te testen. Resultaat hetzelfde…… Dus ontvanger mee naar de hobbyruimte genomen en daar op mijn draaibaar systeem aan gesloten. Alleen beeld op 19 E maar nu komt het ook naar het draaien van mijn schotel geen beeld op 23,5 E. Ook niet op mijn VU UNO🤔 Dus even na gedacht wat is er veranderd…..niets ? Alleen een laatste nieuwe Hans kanalenlijst van 8 Dec. Toch maar weer November er in en wat denk je beeld. Tenminste op 19 en 23,5 E. Maar dat is vooralsnog even voldoende voor deze tweede kerstdag vol stress…. 19 minuten geleden, Tonskidutch zei: huh? de poorten sluit je aan op de volgorde van oost naar west dus 13 op 1 / A 19,2 op 2 / B 23,5 op 3 / C en 28,2 op 4 / D diseqc ABCD op een triax mfd 4in1 of begrijp ik jouw commentaar niet goed en het heeft gefunctioneerd zo schreef hij al Klopt helemaal het werkt zo al jaren. Het enige wat er wel eens sneuvelt is een lnb. maar dat spul heb ik op voorraad liggen voor de zekerheid..
Tonskidutch Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden oké, dus die volgorde is anders dan de gangbare maar als het altijd zo gewerkt heeft op de receivers kan ik er geen pap van maken waarom die switch hangt anders dan dat ie echt gewoon stuk is. 😉 Beef Wellington of gewoon Rosbief
Mojo Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden 27 minuten geleden, Tonskidutch zei: huh? de poorten sluit je aan op de volgorde van oost naar west dus Ech nie! Dat bepaal ik eiges. Bij mij Astra 1 op A, Astra 2 op B, Astra 3 op C en HB of draaibaar op D You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Ja dag, sinds we astra nummers hebben gegeven doen we plot alles zo al jezelf kiest 😁 maakt niet uit maar ik denk alleen aan die Satellite Belt ook raar toch 😳 Beef Wellington of gewoon Rosbief
Sprietje Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden (aangepast) 1 uur terug, Tonskidutch zei: huh? de poorten sluit je aan op de volgorde van oost naar west dus 13 op 1 / A 19,2 op 2 / B 23,5 op 3 / C en 28,2 op 4 / D diseqc ABCD op een triax mfd 4in1 of begrijp ik jouw commentaar niet goed en het heeft gefunctioneerd zo schreef hij al Dus klopt wat ik zeg, 19,2 is vaak op poort 1 of A aangesloten en dan zou het kunnen dat de switch geen diseqc-commando krijgt zodat hij op poort 1 of A blijft staan en dat lijkt me meer waarschijnlijk dan dat de Triax-switch kapot is. 14 uren geleden aangepast door Sprietje
Tonskidutch Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden ja ergens heb je helemaal gelijk maar het is maar goed dat men een (bepaald en/of eigen) systeem heeft en die aansluitingen ook notuleert alfabetisch of numeriek kies maar als je het na 4 jaar niet meer weet klopt je systeem niet Beef Wellington of gewoon Rosbief
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen