Mojo Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden 34 minuten geleden, Tonskidutch zei: Ja dag, sinds we astra nummers hebben gegeven doen we plot alles zo al jezelf kiest 😁 maakt niet uit maar ik denk alleen aan die Satellite Belt ook raar toch 😳 En als je nou in Zuid Afrika woont🧐😁? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden dat omdraaien kennen we al😆, Beef Wellington of gewoon Rosbief
Mojo Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden @satcor64 Als je er nu om verlegen zit kun je bij mij wel een switch oppikken. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
satcor64 Geplaatst: 16 uren geleden Auteur Geplaatst: 16 uren geleden 2 uren geleden, Tonskidutch zei: huh? de poorten sluit je aan op de volgorde van oost naar west dus 13 op 1 / A 19,2 op 2 / B 23,5 op 3 / C en 28,2 op 4 / D diseqc ABCD op een triax mfd 4in1 of begrijp ik jouw commentaar niet goed en het heeft gefunctioneerd zo schreef hij al Klopt helemaal het werkt zo al jaren. Het enige wat er wel eens sneuvelt is een lnb. maar dat spul heb ik op voorraad liggen voor de zekerheid..
satcor64 Geplaatst: 15 uren geleden Auteur Geplaatst: 15 uren geleden Ik vindt het allemaal best. Maar wat is dan de juiste instelling voor mijn tuner. En de juiste volgorde van aansluitingen van de LNB’s op de switch .? Heb al sinds begin jaren 80 een schotel maar snap er steeds minder van helaas🤔
Mojo Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 16 minuten geleden, satcor64 zei: En de juiste volgorde van aansluitingen van de LNB’s op de switch .? De volgorde die jij handig vind en het makkelijkst kan onthouden You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 uren geleden Moderator Geplaatst: 13 uren geleden Meestal werd Astra 1 op poort 1 aangesloten omdat sommige ontvangers bij een fastscan of andere handeling dat nodig had om goed te kunnen functioneren. Poort 1 is de default poort bij inschakelen. 4 uren geleden, Tonskidutch zei: oké, dus die volgorde is anders dan de gangbare maar als het altijd zo gewerkt heeft op de receivers kan ik er geen pap van maken waarom die switch hangt anders dan dat ie echt gewoon stuk is. 😉 Dit is al een vervangende switch, die dus ook niet schakelt. Wanneer de 22 kHz ingeschakeld is in het menu en de satelliet configuratie overeenkomstig is ingesteld zit het probleem in de ontvanger. In dat geval zou ik de ontvanger opnieuw flashen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Natuurlijk kun je zelf kiezen welke volgorde je aan houdt bij het aansluiten van de lnb's op een diseqc-switch maar één belangrijke reden is als je problemen hebt met je apparatuur, dat je een satellietontvanger kunt uitwisselen met een bekende (vriend of buurman). De meeste hebben Canal Digitaal en die mensen hebben bij multifeed van 4 satellieten de volgorde gebruikt die Canal Digitaal hanteert en dat is: 19,2 op A 23,5 op B 28,2 op C 13,0 op D Gebruik jij dus ook die volgorde, dan kun je de ontvangers uitwisselen zonder iets te hoeven veranderen aan de diseqc-volgorde en dat vindt die vriend wel zo prettig want hij zit ook niet op problemen te wachten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen