erla2 Geplaatst: gisteren om 17:59 Geplaatst: gisteren om 17:59 Ik ben al enkele dagen aan het testen en proberen, maar krijg geen beeld meer! Ik beschik over een oude tvv smartcard (die met het gezinnetje erop), geïnstalleerd in een VU+ uno4kse. Verder draaide ik normaal oscam met de basis configuratie. Alles heeft zeker 15j prima gewerkt. Plots had ik geen beeld meer... nagezien en niks abnormaal te zien. Ik werk normaal met openvix, dus de laatste versie erop geflasht en alles terug gezet, oscam, tuners ingesteld, enz... Ik had terug beeld! Echter na heropstarten terug geen beeld meer. Zo ben ik een paar dagen bezig, heb zelfs openpli en openatv uitgetest, maar zelfde resultaat. Heb allerhande oscam.config bestanden uitgeprobeerd, maar altijd hetzelfde. Soms is er plots na de zoveelste heropstart terug beeld en alles werkt...oef. De dag erna echter terug naar af, geen beeld. Had nog een oude solo2, die ingeschakeld, gewoon smartcard versteken alsook de hdd, stond nog een oude openvix op. Daar kreeg ik onmiddellijk beeld, maar na enige tijd terug hetzelfde verloop, al had ik in het begin wel regelmatiger beeld, nu niks meer! Weet iemand wat hier aan de hand is? Zou het misschien een smartcardprobleem kunnen zijn?
Codx Geplaatst: gisteren om 20:36 Geplaatst: gisteren om 20:36 Als je nou is kijkt wat OScam aangeeft ipv meteen boxen te gaan flashen. Je hebt juist hetgeen gedaan wat je als laatste had moeten doen. Je had een werkende situatie, door alles opnieuw te flashen en instellingen te maken kun je 20 nieuwe problemen hebben gecreëerd bovenop het probleem wat je ineens had. En dan schrijf je ook "nagezien en niks abnormaals te zien" Ben jij in staat om dat beoordelen dan? Had het op DAT moment gevraagd en op het forum gegooid... SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
jeevanhoof Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Heb je de contacten van je kaart al eens proper gemaakt? het lijkt erop dat de kaart soms niet gelezen wordt. Bekijk zeker eens wat OSCAM aangeeft. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
erla2 Geplaatst: 14 uren geleden Auteur Geplaatst: 14 uren geleden 11 uren geleden, Codx zei: Als je nou is kijkt wat OScam aangeeft ipv meteen boxen te gaan flashen. Je hebt juist hetgeen gedaan wat je als laatste had moeten doen. Je had een werkende situatie, door alles opnieuw te flashen en instellingen te maken kun je 20 nieuwe problemen hebben gecreëerd bovenop het probleem wat je ineens had. En dan schrijf je ook "nagezien en niks abnormaals te zien" Ben jij in staat om dat beoordelen dan? Had het op DAT moment gevraagd en op het forum gegooid... Het is lang geleden dat ik het forum nog eens nodig had, maar blijkbaar is er intss veel veranderd, is dit soms een soort strafkamp geworden ? (en dat op Kerstmis) Ik ben niet iemand die meteen naar zijn moeder roept, en ga dan ook nooit over één nacht ijs! Verder heb ik zo goed mogelijk mijn ervaringen samengevat, zodat anderen eventueel kunnen meedenken... Oscam gaf in zijn log niks abnormaal aan, en ja "dat kan ik beoordelen!"... (ik kan toch lezen) 2 uren geleden, jeevanhoof zei: Heb je de contacten van je kaart al eens proper gemaakt? het lijkt erop dat de kaart soms niet gelezen wordt. De contacten heb ik inderdaad gereinigd, en zoals je zegt door eliminatie ben ik er ook toe geneigd om te denken dat de fout in mijn smartcard zit. De smartcardlezer kan niet, want ik heb hetzelfde op twee machines. Op dit ogenblik werkt alles weer naar behoren, je zal het nooit anders zien... ik ben bang om mijn decoder af te zetten!
swa Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 17 minuten geleden, erla2 zei: Het is lang geleden dat ik het forum nog eens nodig had, maar blijkbaar is er intss veel veranderd, is dit soms een soort strafkamp geworden ? (en dat op Kerstmis) Ik ben niet iemand die meteen naar zijn moeder roept, en ga dan ook nooit over één nacht ijs! Verder heb ik zo goed mogelijk mijn ervaringen samengevat, zodat anderen eventueel kunnen meedenken... Oscam gaf in zijn log niks abnormaal aan, en ja "dat kan ik beoordelen!"... (ik kan toch lezen) De contacten heb ik inderdaad gereinigd, en zoals je zegt door eliminatie ben ik er ook toe geneigd om te denken dat de fout in mijn smartcard zit. De smartcardlezer kan niet, want ik heb hetzelfde op twee machines. Op dit ogenblik werkt alles weer naar behoren, je zal het nooit anders zien... ik ben bang om mijn decoder af te zetten! mischien stom idee heb je geen ci module waar je de kaart in kunt steken zodat je de kaartlezer kunt uitschakelen
Moderator ceesv Geplaatst: 13 uren geleden Moderator Geplaatst: 13 uren geleden Het geeft de indruk dat de kaart in strafmode gaat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
erla2 Geplaatst: 13 uren geleden Auteur Geplaatst: 13 uren geleden (aangepast) 10 minuten geleden, ceesv zei: Het geeft de indruk dat de kaart in strafmode gaat. Bestaat zoiets ??? Misschien eens proberen te her activeren, maar daar wacht ik toch liever mee tot na de feestdagen, tvv kennende... 13 uren geleden aangepast door erla2
Moderator ceesv Geplaatst: 12 uren geleden Moderator Geplaatst: 12 uren geleden Ja, sinds een paar jaar. Wanneer je teveel zenders tegelijk probeert te decoderen gaat de kaart na verloop van tijd op zwart. Het maximum is 4 zenders, maar sommige zenders tellen dubbel en dan is het maximum 2 zenders tegelijk. Een heel enkele keer kan de kaart door een defect dit gedrag vertonen, maar dat zijn werkelijk unieke uitzonderingen. Veel meer is er een probleem in de configuratie van de softcam, maar daarvoor zou je een log moeten laten zijn tijdens het blokkeren van de kaart. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mojo Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden 1 uur terug, ceesv zei: Ja, sinds een paar jaar. Wanneer je teveel zenders tegelijk probeert te decoderen gaat de kaart na verloop van tijd op zwart. Het maximum is 4 zenders, maar sommige zenders tellen dubbel en dan is het maximum 2 zenders tegelijk. Een heel enkele keer kan de kaart door een defect dit gedrag vertonen, maar dat zijn werkelijk unieke uitzonderingen. Veel meer is er een probleem in de configuratie van de softcam, maar daarvoor zou je een log moeten laten zijn tijdens het blokkeren van de kaart. Je zou moeten weten hoeveel gebruikers er in de oscam.user staan en hoe de reader is ingesteld. Daarna kun je verder zoeken als dat nodig is. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Codx Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 6 uren geleden, erla2 zei: Het is lang geleden dat ik het forum nog eens nodig had, maar blijkbaar is er intss veel veranderd, is dit soms een soort strafkamp geworden ? (en dat op Kerstmis) Ik ben niet iemand die meteen naar zijn moeder roept, en ga dan ook nooit over één nacht ijs! Verder heb ik zo goed mogelijk mijn ervaringen samengevat, zodat anderen eventueel kunnen meedenken... Oscam gaf in zijn log niks abnormaal aan, en ja "dat kan ik beoordelen!"... (ik kan toch lezen) De contacten heb ik inderdaad gereinigd, en zoals je zegt door eliminatie ben ik er ook toe geneigd om te denken dat de fout in mijn smartcard zit. De smartcardlezer kan niet, want ik heb hetzelfde op twee machines. Op dit ogenblik werkt alles weer naar behoren, je zal het nooit anders zien... ik ben bang om mijn decoder af te zetten! Het is geen strafkamp maar wij worden een beetje moe van continue dezelfde soort mensen die niet logisch nadenken en meteen alles overhoop gooien als er een probleem is. En dat de log niks abnormaals aangeeft is al helemaal teken dat je geen idee hebt wat eea inhoud. Lezen is 1 ding maar begrijpen is iets anders. Als een kaart niet werkt of niet gelezen wordt moet je dat direct in de log terug zien. En begrijp me goed hoor, ik juich toe dat je zelf wat probeert ipv direct om hulp te schreeuwen maar wees dan wel voorzichtig en ga niet meteen alles weggooien. Want nogmaals flashen is een laatste redmiddel. Waarom zou je de box flashen als je denkt dat er iets met de softcam of kaart aan de hand is? Dat is een beetje hetzelfde als de hele motor van je auto er uit slopen terwijl alleen het bolletje van je koplamp stuk is. En andere lopen hier ook wat te gokken met hun strafmodus, het kan maar kaarten raken niet zomaar in strafmode (anti-cs) dan moet daar een reden voor zijn. Deel je de kaart met andere ontvangers of derden? Het maakt mij verder niks uit, alleen veranderd dit de omstandigheden waaronder de kaart werkt en dan wil je ook andere instellingen bijvoorbeeld. Wat we nodig hebben is de oscam log (live log) liefst op het moment het probleem voorkomt. En post ook meteen je configuratie bestanden (oscam.conf/oscam.server/oscam.user) Zonder die informatie blijft alles gokken. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden 4 uren geleden, Codx zei: En andere lopen hier ook wat te gokken met hun strafmodus, het kan maar kaarten raken niet zomaar in strafmode Helemaal juist, de enige reden waarom ik het opper is dat de kaart pas na 15 tot 30 minuten op zwart gaat. of ging. We hebben hier wel vaker deze problemen gezien waar de gebruiker zich ook niet bewust was van deze eigenschap, en vergat te vertellen hoeveel boxen op opnames er mee "keken" met die kaart. Maar een log of configuratie file moet licht in deze zaak geven. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen