Boogschutter100 Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Ik heb een dubbele LNB Astra en Hotbird OPTICUM,en ik zou die graag zetten Ik heb al gedaan: mijn schotel is Triax 80 cm -ik heb ze gericht op Astra1 Ik heb maar 1 klem,als ik voor de schotel sta en ook voor de dubbele LNB dan heb ik het rechter gedeelte ingeklemt,en het linker gedeelte 12 graden omhoog In mijn ontvanger staat voor Hotbird DISEqC LNB 2 en ook DISEqC 1,1 none Voot Astra 1 DISEqC LNB 1 DISEqC 1,1 none De namen van de zenders komen er op maar geen beeld Ik woon in Belgie Brabant (tegen Leuven) Wie kan mij helpen
Oplossing Sprietje Geplaatst: 13 uren geleden Oplossing Geplaatst: 13 uren geleden De rechter kop is voor de Hotbird 13 als je voor de schotel staat en als jij die dan uitricht op de Astra 19,2 heb je geen beeld.
Boogschutter100 Geplaatst: 10 uren geleden Auteur Geplaatst: 10 uren geleden Dank je Sprietje Groeten Maurice
Sprietje Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden (aangepast) In een 6 graden monoblock staan de antennes van beide koppen verticaal. De transponders van de Hotbird zijn zwakker dan die van de Astra 19,2. Zet je de kop van de Astra 19,2 in de klem, dan staan de antennes van beide satellieten flink verkeerd gedraaid. Zet je de kop van de Hotbird in de klem, dan staan de antennes nagenoeg goed. Met deze gegevens moet je dus nooit de kop van de Astra 19,2 in de klem zetten en de schotel op de Astra 19,2 uitrichten maar de kop van de Hotbird in de klem zetten en op de Hotbird uitrichten. Als je de schotel uitricht op de Hotbird, dan staat de Astra 19,2 lager aan de hemel en moet de kop van de Astra 19,2 dus hoger staan dan de kop van de Hotbird. De schuinte van het monoblock moet in Leuven maar 7 graden zijn. Jij hebt hem op 12 graden schuin staan en dat is veel te schuin. Bij een 6,2 graden monoblock staan de koppen 65mm van elkaar en dat is voor een schotel van 70cm breed en 78cm hoog. Dat is dus de oude Triax 78 of de nieuwe Triax 80. Dat is dus in orde. De diseqc-volgorde is voor een Opticum in orde (19,2 op A, 13 op B maar Inverto heeft bijv. de volgorde precies andersom, logisch ook als je de kop van de 13e in de klem zet en de schotel daarop uitricht. 7 uren geleden aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen