hcfreak Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Van de ene op de andere dag (zonder iets veranderd te hebben) komt er geen zender meer door. Ik krijg alleen het logo van Open Pli te zien (release7.3 2023/110/23). Ik heb eerst nog een update binnengehaald echter zonder resultaat. Als ik een zender kies verschijnt "afstemmen mislukt" (heb diverse f-t-A zeperds geprobeerd als ook NPO1). Min schotel is denk ik OK want ik krijg wel zenders binnen op mijn oude CD sat ontvanger. In 2021 heb ik met veel hulp van forumleden OpenPLi geïnstalleerd. wie kan deze a technische nitwit verder helpen?
Mimisiku Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Als je in de buurt van Haarlem woont kan ik je wel helpen. Als je op een andere ontvanger beeld hebt kun je inderdaad de externe factoren uitsluiten. De fout ligt dan in de ontvanger. Helaas meld je niet om welke ontvanger het gaat. Kanaallijst corrupt Tunerinstelling fout Hardware defect Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
hcfreak Geplaatst: 11 uren geleden Auteur Geplaatst: 11 uren geleden bedankt alvast voor je reactie. De tuner is een VU+ UNO 4k SE.
bellejt Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden kijk in de werkende box naar de tuner settings en vul die bij je nieuwe in dan werkt het vermoedelijk wel Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Mimisiku Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Praten we over DVB-C (kabel) of DVB-S2 (satelliet)… Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
hcfreak Geplaatst: 11 uren geleden Auteur Geplaatst: 11 uren geleden beste experts, bedankt voor de input maar ik begrijp het niet (ik schreef niet voor niets dat ik een dombo op dit gebied ben) Hoe kan ik de tuner setting van een CD sat receiver in vredesnaam overbrengen op mijn VU+? Bedoel je op welke poorten de verschillende satellieten moeten worden geconfigureerd (in mijn geval (Multitenne) bv. Astra 19,2 --> port A, etc. ? En DVB-C of DVB S2 zegt me weinig. De VU+ krijgt zijn signaal van een schotel op het dak bij mij. Dus dan is het DVB-S2 ? Misschien (dat leek me een goede suggestie van Mimisiku (hij heeft me eerder erg goed geholpen!) om de zenderlijst opnieuw te "installeren". Krijg ik svp een tip waar ik dat moet zoeken?
bellejt Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden yep CD is dvb s(2) en die settings kan iemand je wel meegeven want weet niet of een CD ontvanger zelfs de 19.2 aan boord heeft. Dat zal dan als tuner setting moeten ingegeven worden.Denk dat je het zonder ter plaatse hulp niet red want hoe ga je decoderen ook maw softcams instellen enzovoort Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
hcfreak Geplaatst: 10 uren geleden Auteur Geplaatst: 10 uren geleden Of eerste maar proberen de zenders opnieuw te laden? De settings zoals ik meen dat te begrijpen (zie boven) heb ik. De CD sat tuner is op dezelfde schotel aangesloten en kan dus ook de 4 satellieten ontvangen.
bellejt Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden probeer dan eens een zenderlijst in te scanne via abm mss of van de 23.5E satelliet alleen.Dan zou je een lijst moeten krijgen van kanalen maar de CD kanelen heb je wel de kaart of module voor nodig die geaktiveerd moet zijn (en met een softcam of module) Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Mimisiku Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden (aangepast) Bij de Multytenne is het geloof ik A 19.2° B 28.2° C 23.5° CDS heeft maar 1 FTA kanaal namelijk BVN. Het CD Infokanaal tel ik even niet mee. 10 uren geleden aangepast door Mimisiku Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Moderator ceesv Geplaatst: 10 uren geleden Moderator Geplaatst: 10 uren geleden Bijna goed. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Dat klopt helemaal Cees als het een echte Multytenne is. Er is echter ook precies zo'n zelfde schotel op de markt gebracht door Canal Digitaal voor de ontvangst van 3 satellieten waarbij de lnb van de Hotbird 13 er uit is gelaten. De diseqc-volgorde is dan: • ASTRA1 19,2° oost = A • ASTRA3 23,5° oost = B • ASTRA2 28,3° oost = C Die schotel heet: Canal Digitaal TripleSat schotel
hcfreak Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden Heren wederom bedankt ik ga ermee aan de slag: ik heb een echte multiantenne (3 x Astra en Hotbird).CeesV heeft me drie jaar geleden al op de juiste configuratie gewezen. Ik weet, al ben ik een nitwit dat ik een geactiveerde smartcard erin moet doen (en dat alleen BVN voor mij zonder geactiveerde card beeld geeft) IK heb alle zenders op mijn oude CD sat tuner (die Mimimiski spotted een paar jaar geleden naar mijn vuilnisbak verwees (-: Mijn vragen voor nu: kunnen deze instellingen "spontaan" naar de knoppen gaan? Ik ga ze in ieder geval checken morgen. Kan ik het beste beginnen met opnieuw zenders laden (via menu=>tuner en zenders zoeken) automatisch zoeken kiezen of fast scan? waar kan ik in het menu de disecq instellingen checken? Met deze antwoorden kan ik ff vooruit. Alvast thanks!! (mijn VU+ heeft de laatste paar jaar vlekkeloos gefunctioneerd)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen