Maria1979 Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 Ik ben een zelfbouwer van pc's. Omdat ik specifieke materialen wil en omdat ik het leuk vind. momenteel een oudere (9 jaar) pc aan het upgraden. Nieuw moederbord nieuwe processor en geheugen. Twee jaar geleden mijn eigen pc ook geüpgrade, en ik heb toen windows niet opnieuw hoeven installeren. Die optie wilde ik nu ook proberen. Echter, als ik wil starten krijg ik echter dat hij in de bios blijft hangen met een boot error. Hij laat de ssd wel zien, maar niet bij de bootable devices. kan iemand helpen? Ik loop een beetje (nogal) vast. ryzen 5 (8700g) gigabyte b650m s2h 16gb geheugen.
bellejt Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 cd lezer inzetten en win installeren vanop CD Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Maria1979 Geplaatst: 29 december 2024 Auteur Geplaatst: 29 december 2024 Ik begrijp dat dat mogelijk de oplossing moet zijn, maar ik wil dat niet in eerste instantie gaan doen. bij mijn eigen pc lukte het nml wel om door te starten naar windows. Er moet dus in de bios iets in te stellen zijn
bellejt Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 als er windows op die SSD staat wel maar hoe ga je anders wat laden als het een nieuwe is ? Soms is er ook een aparte instelling in bios voor volgorde Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Maria1979 Geplaatst: 29 december 2024 Auteur Geplaatst: 29 december 2024 Ja er staat windows 10 op de ssd. Want het is een upgrade pc. ik verwacht een instelling in de bios, maar ik krijg hem niet gevonden.
bellejt Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 https://www.gigabyte.com/Motherboard/B650M-S2H-rev-10/support#support-manual Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 secure boot enabled or disabled toch? voor het mainboard is de SSD een vreemde software Brothers in Arms Joan Baez
Maria1979 Geplaatst: 29 december 2024 Auteur Geplaatst: 29 december 2024 Secure boot is locked down. krijg die er nog niet uit.
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 dat moet wel in de manual staan die @bellejt aangaf heb ik niet zitten lezen by the weg anders wordt het toch een nieuwe installatie van Windows 11 24H2 per USB iso Brothers in Arms Joan Baez
Maria1979 Geplaatst: 29 december 2024 Auteur Geplaatst: 29 december 2024 Zal het nog eens lezen / proberen. Ben er beetje klaar mee 😢. Vorige pc ging zonder slagof stoot, deze strubbelt tegen.
jeevanhoof Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 Je gaat zowiezo Windows opnieuw moeten instaleren als je moederbord is vervangen. In het beste geval moet hij terug geactiveerd worden door naar Microsoft te bellen. Maar je gaat problemen tegenkomen ' Verder vermoed ik dat er wat mis is. Als je bios of je uefi zoals dat tegenwoordig heet vastloopt is er wat mis. Normaal zou je de melding moeten krijgen dat er geen opstart medium is gevonden. Best eerst Windows downloaden en een opstartbare USB maken en het dan nog eens proberen. Wel eerst instellen dat USB het opstart medium is. Mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Mojo Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 12 uren geleden, jeevanhoof zei: Je gaat zowiezo Windows opnieuw moeten instaleren als je moederbord is vervangen. Oh. Nog niet meegemaakt hierzo. Heb een w10 SSD die ik steeds kopieer naar een nieuwe ssd en gewoon in de pc of laptop steek. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
jeevanhoof Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 dit lukt alleen met een identiek moederbord. Heb het vroeger ook wel gedaan, maar dat waren identieke pc's Plaats je een ander type moederbord krijg je problemen. dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tonskidutch Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 2 uren geleden, Mojo zei: Oh. Nog niet meegemaakt hierzo. Heb een w10 SSD die ik steeds kopieer naar een nieuwe ssd en gewoon in de pc of laptop steek. heb je soms een OEM versie die voor een systeem gebruikt kan worden of een gekochte versie? het verschilt per versie wel vaker bij Windows 10 en 11 Brothers in Arms Joan Baez
Maria1979 Geplaatst: 30 december 2024 Auteur Geplaatst: 30 december 2024 Probleem kan hopelijk opgelost. legacy schijf met uefi bios gaat niet samen. Even oude configuratie weer optuigen en dan mbr naar uefi omzetten. Dan werkt het hopelijk weer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen