Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

De speler vernoemt in titel, kan vele normen aan, en is een veelzijdig apparaat. 

Maar nu blijkt dat daar maar een schijf in kan van max 1 Tb.

Zit die bij inkoop er in, of moet je die nog extra kopen?

Ik zie een netwerk aansluiting. Kan ik media bestanden spelen vanuit een nas?

Ik heb een hele boel opnames en films , en ik blijf hier sukkelen met goedkope brol, dat ik best even een goed toestel mijzelf cadeau doen voor Nieuwjaar. 

Wat kan je nog buiten multimedia bestanden afspelen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:
9 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Maar nu blijkt dat daar maar een schijf in kan van max 1 Tb.

Je schrijft het zelf....kan er in.

Bestanden afspelen van de NAS mag geen probleem zijn met o.a VLC.

Eigenlijk is het een veredelde smartphone, waar je niet mee kan bellen :)

Dus je kan er vele apps op instaleren

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

De Nvidia Shield is een top apparaat. 

Hij staat er bekend om dat hij vele beeld- en geluids formaten kan afspelen. 4K met Atmos geluid over ethernet is geen probleem.

IN de Nvidia shield pro is geen plaats voor een vaste schijf maar je kunt er wel een exterme USB 3.0 schijf/stick aan koppelen.

De Nvidia Shield heeft een 1Gbps netwerkaansluiting maar kan ook via WiFi aangesloten worden op een 2.4 of 5GHz netwerk.

Uiteraard kan de Shield ook bestanden van een NAS afspelen.

Natuurlijk kun je bestanden afspelen via een programma als VLC maar ik prefereer Kodi. Deze kan ook alle bestanden en audioformaten afspelen maar kan ook een bibliotheek bijhouden met informatie van de betanden die beschikbaar zijn en bijhouden welke bestanden geheel of gedeeltelijk afgespeeld zijn.

Mocht je een Enigma2 satelliet ontvanger hebben dan kun je in Kodi de zogenaamde PVR-vuplus plugin installeren en TV kijken via Kodi op de Shield. Ook is het mogelijk op een IPTV stream in Kodi op te nemen en IPTV te kijken.

Ik heb meerdere Shields in huis en mijn 'bibliotheek' wordt op mijn NAS bijgehouden zodat ik op elke shield dezelfde informatie kan zien.

Persoonlijk heb ik nog geen beter apparaat gezien die op Android werkt als een Nvidia Shield.

Mijn opnames van de VU+ worden op de NAS opgeslagen en zoals @Tonskidutch al zegt, kun je die via de Shield afspelen.

Verder kun je natuurlijk in Kodi diverse plugins installeren die je leuk vindt of, omdat het om een Android apparaat gaat, kun je ook vele apps uit de PlayStore halen.

Dus, als je iets goeds zoekt, is een Nvidia Shield pro een goede keuze.

Hou er wel rekening mee dat je een Nvidia Shield Pro koopt. Niet de goedkopere 'tube' versie.

Groet Tom

PS: Ook de oudere versies Nvidia Shield Pro die aangeboden worden kun je updaten tot de laatste versie en werken uitstekend.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb hem zelf ook tot volle tevredenheid.

Een top apparaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

Mee eens er is niets beters, al loopt de android TV versie inmiddels wel wat achter en Nvidia lijkt de focus op de Shield TV wel een beetje kwijt. Het lijkt er sterk op dat er geen updates meer voor komen.

Ik gebruik voor de Enigma2 als app op de Shield TV/Google TV streamer overigens Dream Player TV (de betaalde versie). Die werkt al jaren fantastisch en lijkt qua UI ook een beetje op de Engima2 receivers.

Sinds kort een Google TV streamer erbij (naast de 3 shields) en die doet het ook best aardig.

• Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen