Ga naar inhoud

Zorgverzekering zinvol bij wachttijd?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik sluit altijd de allergoedkoopste zorgverzekering met maximaal eigen risico af.

Bijvoorbeeld (ik heb zojuist nog even gekeken naar wachttijd dermatologie omdat ik die soms nodig denk te hebben): wachttijd 70 dagen!

Als je bijna niet kan lopen/zitten/liggen vanwege de huiduitslag laten ze je eerst 70 dagen creperen.

Als dit zorg is heb er geen stuiver voor over. Ik betaal omdat het verplicht is, maar geen cent méér.

Het spijt me zeer, maar als ik me meld bij de dokter (dat doe ik niet zo maar) verwacht ik dat hij/zij opschiet. Ik betaal niet voor wachttijd.

aangepast door Zunigkyk

• Moderator
Geplaatst:
1 minuut geleden, Zunigkyk zei:

Ik betaal niet voor wachttijd.

Of is het?

ik betaal niet in ruil voor wachttijd.

Het aloude gezegde "goed of goedkoop" geldt nog steeds.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Tja, zorgverzekeraars sluiten contracten af met behandelaars en een goedkope zorgverzekering sluit een goedkoop contract af, waardoor de beschikbare zorg onder druk staat.

Er moest marktwerking komen, dit is het resultaat.

Ik kan doorgaans dezelfde dag of de dag erop terecht bij zorg die ik  nodig zou hebben.

Daar hangt wel een prijskaartje aan.

Ik ken ook verhalen van verzekeraars die een snelle behandeling in Gent of Aken toestaan.

Wat die wachttijden betreft, kijk eens of jouw verzekeraar deze behandelaar toestaat.

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

https://www.zorgkaartnederland.nl/wachttijden

In Tilburg dermatologie dus 70 dagen.

@ceesv 

"Ik kan doorgaans dezelfde dag of de dag erop terecht bij zorg die ik  nodig zou hebben.

Daar hangt wel een prijskaartje aan."

Fijn voor jou dat jij dat kan betalen, maar ik vind het niet een normale oplossing. Ik heb altijd gedacht dat wij in Nederland geen corrupte gezondheidszorg hadden.

aangepast door Zunigkyk
  • Moderator
Geplaatst:

Tja, in Rotterdam dus 1 tot 3 weken voor wanneer je snel geholpen wilt worden.

En mijn eigen ervaring is dezelfde of de volgende dag.

Maar zoals gezegd, daar hangt een prijskaartje aan.

• Moderator
Geplaatst:
20 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Ik sluit altijd de allergoedkoopste zorgverzekering met maximaal eigen risico af.

Tja, dat is een keuze, maar dan moet je niet verwachten dat je dezelfde behandeling krijgt.

Dit zegt "het" internet.

Het verschil in premie met een reguliere polis is soms wel 10 tot 15 procent.

Toch kleven er ook nadelen aan de budgetpolis, houdt hier rekening mee tijdens het vergelijken van je zorgverzekering:

Zorgkeuze is beperkter, zo zijn er slechts een beperkt aantal ziekenhuizen gecontracteerd.

En dat vertaalt zich in wachttijd.

Maar je hebt wel iets meer geld bespaard.🙄

• Like 1

• Moderator
Geplaatst:
10 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Ik heb altijd gedacht dat wij in Nederland geen corrupte gezondheidszorg hadden.

Die hebben we niet.

Jawel corrupt, want er hangt "een prijskaartje" aan zeg je. Dan denk ik aan (voor mij soms schimmige) priveklinieken. Misschien een oplossing voor als je ten einde raad bent. Daar moet ik dus heen als de nood aan de man komt.

Ik zie geen mogelijkheden om bij de basisverzekering met extra premie de wachttijd te rug te brengen.

aangepast door Zunigkyk

Iemand die op zijn ziekteverzekering (= gezondheid) spaart is volgens mij helemaal de weg kwijt.
Betaal voor een goede verzekering en wees niet zo’n krent zoals jezelf schrijft. 
Met je schermnaam doe je jezelf wel eer aan trouwens. 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Of je nou veel of weinig betaalt: er is maar 1 soort zorgverzekering in Nederland: de Basisverzekering.

Je kunt er nog wat tandarts of fysio aan toevoegen. Maar geen enkele verzekeraar verstrekt wachttijd reductie.

aangepast door Zunigkyk
32 minuten geleden, ceesv zei:

Ik ken ook verhalen van verzekeraars die een snelle behandeling in Gent of Aken toestaan.

Aken was ik ook al of Genk in mijn geval... er zijn er meer in de grensregio.

@Zunigkyk ik ben bij een dermatoloog / fleboloog via de verwijzing van de huisarts en werd na 3 weken wachtijd voor aangemeten  steunkousen vasculair gelaserd. Met herstel van de huid en de bloedingen heeft het in totaal 2 jaar geduurd tot de lekkende spataderen behandeld zijn.

10 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Dan denk ik aan (voor mij soms schimmige) priveklinieken.

daar moet je nog eens over nadenken, want je kunt bij die dermatoloog hier in Maastricht gewoon naar binnen stappen als particulier zonder verzekering alleen de rekening betaal je dan zelf.

En of laat het vergoede deel door je verzekering dan naderhand uitkeren. Wachttijd is er zoals ik vaker zag op de afspraken roosters van de receptioniste altijd maar binnen 3 a 5 weken is de eerste behandeling.

Maar om dergelijke behandelingspraktijken als schimmig af te doen is ook lomp.

aangepast door Tonskidutch
blauw

Strange Little Girl

The Stranglers

Geplaatst:

Ben ik blij dat ik met dat Ziekenvonnis systeem in Nederland niets meer te maken heb. 
Dat gaat mij alles “schrammend am Arsch vorbei“, zoals de Fransen zeggen. 😂🤗

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Wij kennen hier echt wel goede zorg en in vergelijking met andere landen zijn we in de ranglijst hoog aangeschreven.

Karl Lauterbach wil systematisch onze zorg als voorbeeld overnemen opdat het in Duitsland weer de goede kant op gaat.

Het probleem is dat, niemand of weinigen na CORONA nog deze zorg als vakdisciplines wilt ondersteunen als zorgmedewerker.

Het Siebert van Lienden effect frustreert iedereen. De anti vaccin idioten en wappies algemeen kijken neer op zorgmedewerkers.

Komende Oud jaars avond zullen weer heel wat zorgmedewerkers cobra's naar het hoofd geslingerd krijgen, dan stop je toch een keer als zorgmedewerker.

Ergo de Klinieken en Medische Centra staan voor grote problemen wegens medewerkers tekorten. Dus ontstaan wachttijden.

Strange Little Girl

The Stranglers

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen