Ga naar inhoud

Zorgverzekering zinvol bij wachttijd?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
23 uren geleden, ceesv zei:

Of is het?

ik betaal niet in ruil voor wachttijd.

Het aloude gezegde "goed of goedkoop" geldt nog steeds.

Nee dat is niet waar, een zorg verzekeraar mag wel met minder ziekenhuizen een contract afsluiten, dus dan moet je verder rijden voor je zorg. Maar je komt niet lager op een wachtlijst te staan, dat is bij wet verboden zelfs meen ik.   Dat zou ook een beetje raar zijn, dan kunnen rijken betere zorg krijgen. Dat kan op zich ook wel maar niet via de reguliere zorgverzekeraar.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

In Drenthe is de wachttijd in 65,6% van de gevallen meer dan 4 weken.

Er staat een mooie overzichtskaart van de provincies in de laatste Volkskrant.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
Op 30-12-2024 om 10:53, Zunigkyk zei:

Jawel corrupt, want er hangt "een prijskaartje" aan zeg je

Denk dat je gedeeltelijk wel gelijk hebt en dat heb ik afgelopen jaar zelf ondervonden.

Ik moest een vrij duur onderzoek ondergaan maar kreeg te horen dat dit geen probleem moest zijn want de zorgverzekering zou alles vergoeden.

Dus onderzoek is uitgevoerd, resultaten bekend en het behandelplan opgesteld en toen kwam de factuur.

Deze doorgestuurd naar de zorgverzekering en die geeft doodleuk aan voor zo'n onderzoek betalen we max xxxxx.

Euuhhh....... joh dat wordt dan een duur geintje en dat was toch wel schrikken.

Toch contact opgenomen met de behandelaar omdat deze had aangegeven dat alles door de zorgverzekering vergoed zou worden en die vroeg om alles even door te sturen.

Alles ingediend en kreeg bericht terug dat alles boven wat de vergoeding van de zorgverzekering uitkwam zou worden kwijtgescholden.

Dat gaf bij mij toch wel vraagtekens wie nu wie aan het bedonderen is?

Er wordt doodleuk 45.000 gedeclareerd aan kosten, verzekeraar vergoed maar maximaal 30.000 en door die andere 15.000 gaat gewoon een streep door. (bedragen zijn fictief maar verhoudingen kloppen wel zo ongeveer)

Had ik een verzekeraar gehad (wij hebben zeker niet de goedkoopste) die wel het volledige bedrag had vergoed dan was dat gewoon in de zakken van het ziekenhuis/behandelaar verdwenen, nu deze verzekeraar tegenspartelt nemen ze plots genoegen met veel minder.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen