Ga naar inhoud

Hulp gevraagd bij instellingen Astra 19.2°E tbv Duitse HD zenders per 1 januari

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi forumbewoners, 

Ik ben enorm nieuw hier, ben ook een betrekkelijke leek op Satelliet-gebied en heb een vraag waarmee jullie mogelijk kunnen helpen. Ik help iemand die in Nederland alleen Duitse zenders wil kijken. Dat doet diegene al jaren zonder problemen via Satelliet op een SAB SKY 4700 HD. 

Nu zendt aan aantal Duitse zenders per 1 januari alleen nog de HD uitzending via Satelliet uit. Ik ben er inmiddels achter dat dit via de Astra 19.2°E zal moeten zijn. Echter, bij het instellen van de SAB SKY 4700 HD kan ik wel de Astra 19.2°E vinden, maar ik vind hier niet de betreffende zenders op. 

Ook via de autosearch vind ik ze niet en wat in de buurt komt is slecht beeld. Mijn concrete vraag: heeft iemand direct de meest waarschijnlijk oplossing hiervoor? Hoop het van harte, waarvoor vast dank!

Geplaatst:

De HD zenders zenden uit op nieuwe transponders. De SAB Sky is een oude ontvanger die die transponders helemaal niet kent. Via Lyngsat kun je de actuele transponders vinden. In het menu van de SAB Sky dan deze toevoegen. Of koop een goedkope nieuwe ontvanger

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
15 minuten geleden, Sprietje zei:

Hier heb je de handleiding van de Sab Sky 4700D: https://www.gebruikershandleiding.com/SAB-Sky-4700HD/preview-handleiding-407427.html?page=0020

Op blz. 19, 20 en 21 staat de info die je nodig hebt.
Doe een AutoScan en hij vindt alle (nieuwe) transponders.

Dank Sprietje, ik heb de autoscan al wel gedaan -dat leverde weinig HD zenders die ik zocht- maar mogelijk bieden deze pagina's nieuwe opties. Ik ga ze raadplegen.

Geplaatst:
40 minuten geleden, Mimisiku zei:

De HD zenders zenden uit op nieuwe transponders. De SAB Sky is een oude ontvanger die die transponders helemaal niet kent. Via Lyngsat kun je de actuele transponders vinden. In het menu van de SAB Sky dan deze toevoegen. Of koop een goedkope nieuwe ontvanger

Dank Mimisiku, ik vermoedde aan de interface te zien dat het een oude ontvanger was 🙂 heb zelfs een reset van de firmware overwogen (mogelijk ook optie?) Bij raadplegen van Lyngsat zie ik een kluwen van info. Kies ik Satellite Europe? Hier vind ik 19 niet. Of kies ik Free TV? Daar vind ik de losse zenders. In welke tabel vind ik de rans[ponders? Ik wil je niet overvragen, maar durf te vragen 😉 Cheers...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen