Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, gerrit B zei:

dat is wat anders dan wat je eerder aangaf

Ik zie geen verschil of tegenstelling tussen de formulering "TE VEEL STIKSTOF" en "een hele belangrijke factor IN DE AFBRAAK VAN DE NATUUR

Niet netjes om mij half te citeren en er vervolgens mee aan de haal te gaan.

• Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
3 uren geleden, minplus zei:

Ik weet niet of je een agrarisch industrieel bent maar dat planten stikstof nodig hebben is een gigantische dooddoener.

nee hoor is geen dooddoener en ik durf te wedden dat hele volksstammen vandaag de dag stikstof alleen maar zien als iets engs wat ze niet moeten.

En je hoeft echt geen agrarisch industrieel te zijn, ook een ieder met een moestuin, volkstuin of alleen maar gras in de tuin of planten in de vensterbank weet dat niets groeit als je het alleen maar water geeft en geen eten.

Dat kun je organisch doen met plantenresten, koeienmest, kippenmest, paardenmest of wat voor mest dan ook of je kunt lekker makkelijk en reukvrij kunstmest gebruiken maar het komt allemaal op hetzelfde neer, wil je dat je bladgroente er mooi groen en fris uit ziet en niet een paar armetierige plantjes wilt hebben staan dan hebben ze eten nodig in de vorm van stikstof.

• Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
2 uren geleden, OFDM zei:

Het lijkt mij nogal voor de hand liggend dat de natuur een goede balans nodig heeft.

Dat is nu juist het hele punt van discussie, wat is een goede balans?

Kijk je naar de jaren 80 en vergelijk je dat met nu dan zijn er al gigantische stappen gemaakt.

Ik weet nog dat als je bij een rivier hier in de buurt kwam je deze gewoon op afstand al kon ruiken.

De industrie loosde er zijn afvalwater op, de aanliggende gemeentes het rioolwater en het gevolg was dat er vrijwel niets meer in groeide en leefde want het water was gewoon donker grijs en als de hond er ingesprongen was dan stonk deze een uur in de wind en ging die eerst 2 x onder de douche met flink wat shampoo voordat hij weer in huis mocht.

Vervolgens is er van alles gebeurd, waterzuiveringen, verbod op lozingen, uitbaggeren van de sliblaag, bochten terug aangebracht enz.

En het ging goed, zelfs heel goed met de rivier, deze zat weer vol met leven en het was er goed vissen ed. je kwam de groene kikker weer tegen, het ijsvogeltje heeft mij uren gekost om deze goed op de foto te krijgen, de ooievaar kwam weer regelmatig langs en de blauwer reiger paste zich ook aan door bij jou te komen bedelen om een visje ipv. deze zelf te gaan vangen.

Maar men ging verder het moest nog schoner, fosfaten werden verboden, boeren kregen een mest uitrijverbod, boeren werden uitgekocht, natuurgebieden werden hersteld, de rivier moest de ruimte krijgen en moeten kunnen meanderen enz.

Gevolg vandaag de dag een heldere rivier waar je tot in het midden op de bodem kunt kijken en ook kunt zien dat er nagenoeg geen vis meer zwemt.

Oké er zijn wel meer verschillende soorten maar de hoeveelheid is wel met 80% en meer afgenomen.

Om het in een perspectief te zien.

We halen in Nederland wat Belgen naar binnen, wat Duitsers, Fransen, Engelsen, Spanjaarden, wat Noormannen, Romeinen, misschien een verdwaalde Moor  enz. want die hebben hier immers vroeger ook allemaal gewoond  en van de 16 miljoen Nederlanders laten we er een kleine 13 miljoen (80%) uitsterven van de honger.

En dan kom je dus om de vraag wat is een goede balans?

• Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
Op 22-1-2025 om 20:06, ceesv zei:

Ondertussen in "Europa" wil men de "greendeal" van Timmermans stoppen.

Dit naar aanleiding van het lobbyschandaal.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1012878126/europarlement-eist-opheldering-over-groen-lobbyschandaal-timmermans-ontkent-betrokkenheid

Europarlementariërs zijn woest over de omstreden subsidiecontracten van de Europese Commissie met ngo’s. Jarenlang werden milieuclubs gespekt om politici te beïnvloeden ten gunste van de groene plannen van voormalig Eurocommissaris Frans Timmermans.

En vanavond werd hier met geen woord over gerept in het rtl nieuws.

Terwijl dit toch echt een groot item is.

Hoezo eenzijdige berichtgeving?

Het begint echt op te vallen.

Op 22-1-2025 om 20:06, ceesv zei:

Ondertussen in "Europa" wil men de "greendeal" van Timmermans stoppen.

Dit naar aanleiding van het lobbyschandaal.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1012878126/europarlement-eist-opheldering-over-groen-lobbyschandaal-timmermans-ontkent-betrokkenheid

Europarlementariërs zijn woest over de omstreden subsidiecontracten van de Europese Commissie met ngo’s. Jarenlang werden milieuclubs gespekt om politici te beïnvloeden ten gunste van de groene plannen van voormalig Eurocommissaris Frans Timmermans.

En vanavond werd hier met geen woord over gerept in het rtl nieuws.

Terwijl dit toch echt een groot item is.

Hoezo eenzijdige berichtgeving?

Het begint echt op te vallen.

Geplaatst:
2 uren geleden, gerrit B zei:

nee hoor is geen dooddoener en ik durf te wedden dat hele volksstammen vandaag de dag stikstof alleen maar zien als iets engs wat ze niet moeten.

En je hoeft echt geen agrarisch industrieel te zijn, ook een ieder met een moestuin, volkstuin of alleen maar gras in de tuin of planten in de vensterbank weet dat niets groeit als je het alleen maar water geeft en geen eten.

Dat kun je organisch doen met plantenresten, koeienmest, kippenmest, paardenmest of wat voor mest dan ook of je kunt lekker makkelijk en reukvrij kunstmest gebruiken maar het komt allemaal op hetzelfde neer, wil je dat je bladgroente er mooi groen en fris uit ziet en niet een paar armetierige plantjes wilt hebben staan dan hebben ze eten nodig in de vorm van stikstof.

Het feit dat je niet ontkent dat je een agrarisch industrieel bent maakt alles verder van jouw inbreng volledig duidelijk.

Laat me weten als je  een fatsoenlijke boer of wat dan ook bent.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...