Gerard 76 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Op 29-1-2025 om 09:12, Tonskidutch zei: 2 minuten geleden, gerrit B zei: eeuuhhhhh Sommigen misschien maar probeer eens een ambtenaar of leraar te vinden die full time werkt. Die moet je zoeken met het spreekwoordelijke lampje. We hebben zelf in de familie ook wat leraren/leraressen met de afgelopen loonverhoging was het van ik werk nu 28 uur per week maar met deze loonsverhoging kan ik ook wel terug naar 24 uur per week.. Gevolg is dat ze de werkgever met een probleem opzadelen want die moet weer iemand zien te vinden die deze 4 uur op gaat vangen in een tijd dat de arbeidsmarkt al krap is. Dus er zijn wel eenvoudige oplossingen maar dat gaat voor sommigen wel pijn doen want dat betekent dan wel dat ze die vrije dag kwijt zijn en weer gewoon aan het werk moeten voor hun geld. Ook het verhaal van er is geen geld is onzin (grotendeels tenminste) er is geld genoeg. Elk jaar worden er maar liefst bijna 8 miljoen toeslagen verstrekt met een totaal van slordige 19 miljard. Dus hoezo is er geen geld? Dus die leraar die van 28 uur naar 24 gaat omdat ze anders hun toeslagen kwijt zijn en moeten gaan werken voor hun geld ipv. het gratis toegeschoven krijgen. Je leest zo vaak over de zgn hardwerkende Nederlander . Nou, een werkweek van 28 of 32 uur is gewoon parttime en geen fulltime. Als je gewoon 40 uur werkt kijken sommigen je aan of ze water zien branden. En overuren zijn al helemaal not done. Inderdaad gewoon weer de hele dag werken voor je geld, daar is nog nooit iemand minder van geworden. 1
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Ik wil niet al te negatief zijn over "den ambtenaar" maar nadat ik diverse opleidingen had doorlopen zei m'n Pa, die al 40 jaar ambtenaar was; "solliciteer toch eens bij de gemeente jonge". Dan heb je een vast inkomen, geregelde werktijden en een goede pensioenregeling. Ik heb dat advies destijds naast me neer gelegd en zo'n dertig jaar lang ook onbetaalde overuren gemaakt in mijn vakgebied heel soms voor stomme projecten en vaak voor prachtig interessante projecten. Ik denk dat ik in die 30 jaar hetzelfde aantal uren in totaal heb gewerkt als m'n gepensioneerde Pa met 40 dienstjaren. De verplichte voortdurende scholing in mijn vak is bovendien eigen tijd investeren en bij de overheden krijgen ze daar de compensatie voor, scholing=werktijd. Maar al met al, ik moest werken en veel ambtenaren gaan werken! Dat is een verschillende houding inzake iets gedaan krijgen. Als ik al kan vergelijken is het ieders vrije keuze om z'n inzet zo in te delen dat hij ook het leuk blijft vinden. Get Back The Beatles
gerrit B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 6 minuten geleden, Tonskidutch zei: Als ik al kan vergelijken is het ieders vrije keuze om z'n inzet zo in te delen dat hij ook het leuk blijft vinden. Prima, totaal geen probleem mee. Waar ik echter wel een probleem mee heb is dat om dit "het leuk blijven vinden" wel door een ander betaald moet worden in de vorm van toeslagen. Mijn oplossing zou heel simpel zijn, "vindt jij het voldoende om 3 dagen in de week te werken"?, "zie dan ook met het loon van die 3 dagen maar rond te komen en kom niet klagen dat je dan niet genoeg geld hebt" 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Je hebt soms gelijk. Echter die bijvoorbeeld van 28 naar 24 uur gaan hebben hun financiën misschien niet helemaal in kaart gebracht met betrekking tot de pensioenen die ze opbouwen / of juist niet opbouwen. Bovendien is er een groot verschil tussen twee verdieners en vrijgezellen, OOK m.b.t. die pensioen opbouw. Get Back The Beatles
gerrit B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) In mijn ogen zijn ze compleet doorgeslagen met alle toeslagen ed. en worden er nu gigantische hoeveelheden geld rond gepompt (waar overigens allemaal weer ambtenaren voor nodig zijn die fouten kunnen maken) ipv. dat men er voor werkt. Er zijn mensen die echt niet anders kunnen, maar daar heb ik het niet over, ik heb het voor de mensen die vinden ook tijd te moeten hebben om "leuke dingen" te kunnen doen. Nou prima dat is zijn/haar keuze en dan moet men ook niet klagen dat ze een huis niet kunnen betalen, de boodschappen te duur zijn enz. je kiest er immers zelf voor om niet full-time te gaan werken en dat hoeft niet op kosten van personen/bedrijven die wel heel veel belasting betalen. 3 uren geleden aangepast door gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 50 minuten geleden, gerrit B zei: Sommigen misschien maar probeer eens een ambtenaar of leraar te vinden die full time werkt. Die moet je zoeken met het spreekwoordelijke lampje. We hebben zelf in de familie ook wat leraren/leraressen met de afgelopen loonverhoging was het van ik werk nu 28 uur per week maar met deze loonsverhoging kan ik ook wel terug naar 24 uur per week.. Gevolg is dat ze de werkgever met een probleem opzadelen want die moet weer iemand zien te vinden die deze 4 uur op gaat vangen in een tijd dat de arbeidsmarkt al krap is. Een zeer zwart-witte en onjuiste schets van de werkelijkheid. De geijkte vooroordelen spatten er vanaf. Je lijkt toch weinig inzicht te hebben in wat het huidige leraarschap vraagt en waardoor er zo weinig studenten naar een lerarenopleiding gaan. Opleidingen worden momenteel zelfs opgeheven wegens te weinig aanmeldingen! De feiten zijn namelijk precies het tegenovergestelde! Je negeert bijvoorbeeld het grote aantal leraren dat jaar in jaar uit steeds weer een tijdelijke aanstelling krijgt zodat ze gemakkelijk geloosd kunnen worden. (En op de duur het onderwijs (hebben) verlaten.) Een los voorbeeld kun je niet even zodanig veralgemeniseren zodat het weer mooi in het frame past! Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden https://nos.nl/artikel/2554013-autoriteit-persoonsgegevens-waarschuwt-voor-chinese-chatbot-deepseek Eigenlijk weten we helemaal niets over die Chinese A.I. app. Maar weten we alles over de Google fabriek beste autoriteit persoonsgegevens? Get Back The Beatles
Erwinnaar Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Uh vele willen al lang niet meer want teveel gezeik en gedoe op scholen waar 1 en 1 geen 2 meer is maar een discussie.
gerrit B Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 14 minuten geleden, Eduard07 zei: en los voorbeeld kun je niet even zodanig veralgemeniseren zodat het weer mooi in het frame past! Nee lekker blijven pamperen dat werkt veel beter. Zet alle toeslagen voor normaal gezonde mensen maar eens stop en kijk wat er gebeurd. Vrijwel zeker dat er meteen een grote ommekeer in de gehele arbeidsmarkt komt. En dat men niet meer in het onderwijs wil werken heeft, zoals Erwinnaar ook al aangeeft, veelal toch wel te maken met andere zaken en is vaak terug te herleiden naar de hedendaagse opvoeding en hoe ouders met leerkrachten menen om te kunnen gaan. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
gerrit B Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 20 minuten geleden, Tonskidutch zei: Eigenlijk weten we helemaal niets over die Chinese A.I. app. Maar weten we alles over de Google fabriek beste autoriteit persoonsgegevens? We weten dat men in China iets anders omgaat met persoonlijke gegevens (dat wordt ons tenminste telkens voorgehouden) De waarschuwingen kunnen best kloppen, maar denk eerlijk gezegd dat het op dit moment hoofdzakelijk is ingegeven om het marktaandeel Google te beschermen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 14 minuten geleden, gerrit B zei: Nee lekker blijven pamperen dat werkt veel beter. Zet alle toeslagen voor normaal gezonde mensen maar eens stop en kijk wat er gebeurd. Vrijwel zeker dat er meteen een grote ommekeer in de gehele arbeidsmarkt komt. Blijf rustig hameren op "simpele oplossingen" voor sterk versimpelde "feiten". Die gaan er helaas in als koek bij menige kiezer. (En daarna komt de frustratie wel weer over dat "Den Haag niet levert". Wat moet Den Haag dan "leveren" bij verzonnen "feiten"?) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Ach ik kan ook zeggen "blijf hameren op dat het allemaal zo ingewikkeld is dat men het ook ingewikkeld gaat vinden om zo dit fenomeen zo lang mogelijk overeind te kunnen houden" Die toeslagen zijn ooit in het leven geroepen toen er inderdaad minder werk was en mensen niet meer rond konden komen of door maatregelen door de overheid bepaalde groepen extra benadeeld werden. Feit is gewoon dat dit nu ook misbruikt wordt om met zo weinig mogelijk inspanning zoveel mogelijk "gratis" geld te krijgen. Het wordt dus hoog tijd om daar een streep door te zetten en met een schone lei te beginnen zodat loon naar arbeid weer een standaard wordt ipv. de juiste weg zien te vinden om voor zoveel mogelijk toeslagen in aanmerking te komen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
edbe Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden ambtenaren werken nooit hard, wel steeds loonsverhogingen krijgen, lapzwanse 2 x Gigablue UHD & Bigsat - Wavefrontier T90 under construction
Erwinnaar Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 1 uur terug, Erwinnaar zei: Uh vele willen al lang niet meer want teveel gezeik en gedoe op scholen waar 1 en 1 geen 2 meer is maar een discussie. https://www.rtl.nl/nieuws/onderzoek/artikel/5437842/toename-wangedrag-leerlingen-tientallen-docenten-denken-aan Alles te maken met verloedering en opkomst social mediums, internet. Digitalisering en indivudalisme, slechte combinatie. Alleen maar eilandjes op scholen en het recht van de sterkste..https://www.bvmbo.nl/nieuws/1101-jongeren-verslaafd-bij-40-procent-lijdt-nachtrust-onder-gebruik-smartphone Resultaat NUL. Gevolg: geen vakmensen of capabelen en men doet maar wat. Liever 24 uur werken en 16 uur betaald op je mobiel dan 36 uur of meer voor hetzelfde en niet 16 uur op social media etc. Orde gezag, aap noot mies. Iets van nog niet eens zo lang geleden, compleet weg. Ja dan ga je wel rennen als leraar, vroeger alles beter? Zeker niet, maar omgaan met nieuwerwets kan men blijkbaar niet.
Erwinnaar Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 4 minuten geleden, edbe zei: ambtenaren werken nooit hard, wel steeds loonsverhogingen krijgen, lapzwanse weet jij hoe ambtenaren mikado spelen?🤔 Wie het eerst beweegd is af.🤪
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen