Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je blijft het aankaarten, @gerrit B maar toeslagen krijg je niet zomaar.

Jij kan dat nu ook testen door op de belasting website een toeslag aan te vragen voor bijvoorbeeld de zorgkosten.

En voor wat betreft de psychische belasting in bepaalde beroepen zoals onder andere de docenten of leraren op school dat hangt inderdaad samen met de verruwing van onze samenleving, niet alleen de scholieren komen met messen naar de klaslokalen ook diens ouders halen hun gram. Nu komen zelfs ouders samen bij het Bonnefanten College in Maastricht omdat zij, die ouders hun zorgplicht in handen gegeven van die school, menen dat die wurg incidenten de schuld is van de school.

De schuld ligt elders, dames en heren, U staat toe dat er akelige zaken een voorbeeld worden en nare omgangsvormen genormaliseerd worden.

• Like 1

Get Back

The Beatles

Geplaatst:
10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Jij kan dat nu ook testen door op de belasting website een toeslag aan te vragen voor bijvoorbeeld de zorgkosten.

En wanneer kom je er niet voor in aanmerking?

Juist ja als je te veel verdient.

Dus wat moet je doen om wel gratis geld te krijgen?

Minder uren gaan werken zodat je minder geld aan het eind van de maand van je werkgever krijgt en wel in aanmerking komt voor een toeslag.

Dat is dus wat ik aangeef pas dat geheel aan zodat werken weer loont en alleen degene die echt een toeslag nodig hebben deze ook krijgen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Met permissie werken loont altijd als er werk voor je is!

Vanaf 45 ~ 50 wordt het al lastig, vanaf 60 bestaat er regelrechte ouderdomsdiscriminatie.

En ik ben niet de eerste of de eenling die dat merkt. Dus laat die mensen welke steun nodig hebben ook steun krijgen.

Want je vergeet dat ze alle premies maandelijks hebben afgedragen aan de steunpot, schatkist.

Zoals ik reeds schreef is minder uren gaan werken een heel groot gat in je pensioen. Maar je moet wel werk hebben.

Get Back

The Beatles

Geplaatst:

Denk dat het ook afhangt van welk beroep en ook aan je eigen instelling, ben je bereid om iets ander te gaan doen waar ze wel om personeel staan te springen?
Oom van mij is 78, is beroeps militair geweest (die mogen al veel eerder met pensioen dacht met 55 of 57) is na zijn pensioen gewoon weer aan het werk gegaan tot zijn 67 en werkt nu niet meer volledig maar stapt nog steeds regelmatig in de auto/busje/vrachtauto voor een ritje naar Parijs, Barcelona, Rome, Warschau, Berlijn enz. om daar computers af te leveren en ter plekke te installeren.

Klant van mij is al jaren met pensioen maar rijdt ook nog 2 tot 3 dagen in de week met vracht rond, andere klant is na zijn pensioen verkeersregelaar geworden.

Andere oom is na zijn pensioen voor zichzelf begonnen als industrieel ontwerper, hij heeft de schuur omgebouwd tot kantoor, heeft zich een grote snelle 3D printer gekocht en als jij iets gemaakt wilt hebben dan ontwerpt hij het en print het uit.

Wat hij bijv. veel doet is onderdelen die niet meer verkrijgbaar zijn of geproduceerd worden scannen evt. verbeteren en printen. Maar bedenkt ook nieuwe dingen, zo heeft hij iets voor motorrijders bedacht wat ze aan de helm kunnen klikken en dat levert hij inmiddels gewoon wereldwijd. Morgen gaan we nog even naar hem toe en durf te wedden dat de 3D printer gewoon de gehele dag staat te printen voor allerlei opdrachten.

En dat iemand steun krijgt als dat nodig is daar heb ik het ook niet over, maar als jij geen steun zou hebben gekregen in de vorm van wat dan ook, zou de stimulans om dan maar iets anders te gaan doen dan niet veel groter zijn geweest?

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Want je vergeet dat ze alle premies maandelijks hebben afgedragen aan de steunpot, schatkist.

Als iedereen daar maar onbeperkt gebruik kan maken (ik noemde al eerder 19 miljard per jaar) dan zijn die premies die je eerder hebt afgedragen bij lange na niet voldoende.

Kijk maar eens wat je per maand hebt afgedragen aan pensioen en hoeveel pensioen je uiteindelijk maar krijgt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen